Pettääkö narsistti?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Katariina

Re: Pettääkö narsistti?

Viesti Kirjoittaja Katariina »

Elin narsistin kanssa reilut kaksi vuotta. Ja kyllä narsisti pettää. Suhde oli ns. on/off suhde ja sanonta " me olemme vain kavereita" oikeutti pettämään.
SininenEnkeli

Viesti Kirjoittaja SininenEnkeli »

Mulla alle vuoden suhde takana mutta... Jutteli kyllä Messengerissä ja Tinderissä muiden naisten kanssa meidän suhteen aikana... Nyt näin jälkikäteen olen tajunnut senkin että usein tuijotti muita naisia ja katteli niiden perseitä ihan mun silmien edessä...Jopa meidän ensitreffeillä :( Meillä oli myös kunnon on-off suhde ja oikeutti aina kaiken sanomalla että "me oltiin silloin oltu erottu"... Ironisinta tässä koko hommassa on se että se luuli aina mun pettävän vaikka suoraan sanottuna ei käynyt mielessäkään. Mä en edes nähnyt muita miehiä koska olin tähän mieheen niin rakastunut. En usko että teki ikinä pussaamista ja viestittelyä pahempaa mutta pettämistä sekin...
pauliina

Viesti Kirjoittaja pauliina »

Luin mielenkiinnolla vastaukset läpi ja näköjään kaikilla tuntui olevan sama vastaus: kyllä. Täytyy yhtyä etenkin tuohon kommenttiin, että pettää aina tavalla tai toisella.

Itselläni kahden vuoden "suhde" takana. Samalla kun hän esitti olevansa (varsinkin alkuun) korviaan myöten rakastunut, tuli tietooni pitkin matkaa kaikenlaista. Toki aina ihan puskista. Joko arvasin, hän jäi kiinni omaa huolimattomuuttaan tms. Uskon, että moni juttu on jäänyt pimentoon, koska hän rakasti minun syyttelyäni. Yhden kerran suhteen aivan alkuvaiheessa, ollessani epävarma ensimmäisten hälytysmerkkien jälkeen, tapasin erästä vanhaa miespuolista tuttuani, mikä tietysti oli väärin orastavan suhteen osalta. Itse hän oli tällöin parin viikon ryyppyreissulla miespuolisen kaverinsa kanssa. Muistan stressaanneeni koko tämän ajan ja miettineeni, olenko alkamassa seurustella alkoholiongelmaisen nuoren miehen kanssa. Pidin sitä häiritsevänä. Koko kaksi vuotta hän laittoi tämän minun "mokani" piikkiin kaiken, olin petturi milloin mistäkin syystä. Minulla ei saanut olla tosiasiassa ainuttakaan miespuolista ystävää. Hississä en saanut tervehtiä seinänaapuriani. Sen yhden ainoan miespuolisen lukiokaverin kohdallakin tehtiin sopimus, etten saa nähdä häntä, koska on olemassa riski, että hän on ihastunut. Itse hän kyllä sai nähdä kaikkia naispuolisia kavereitaan. Loppuvaiheessa suhde oli pelkkää on/off, ja off-vaiheessa kävin sitten itse ulkona ja tapasin muutamaa muuta miestä treffien merkeissä, koska olimme silloin eronneet, mutta sekin oli hänestä pettämistä taas sitten, kun olimme tekemisissä. Syyttely muuttui loppua kohden julmemmaksi ja sairaalloiseksi. Ihmettelin aina, miksei vain voi keskittyä minuun ja häneen. Aina kun alkoi mennä "hyvin", piti kaikki pilata tavalla tai toisella. Loppuaikana yllättävillä raivokohtauksilla puhelimessa jne.

Minun tietooni pettämisen osalta tuli mm. seuraavaa: jatkuvaa yhteydenpitoa exään (oli kuulemma ollut pitkään hyvä ystävä, vaikka tästä ei ollut mitään puhetta ensimmäiseen kahteen kuukauteen), minun haukkumista selän takana toisille naisille facebook-viesteissä, "ystävänaisen" kotiin saattamista myöhäillalla, ja vuoden seurustelun jälkeen hän jäi kiinni siitä, että oli tuonut yövuoronsa päätteeksi toisen naisen kotiinsa ja harrastanut tämän kanssa seksiä. Tässäkin tietenkin "nainen oli ollut aloitteellinen" ja tyrkyttänyt itseään. Tätä sitten itkien pyydettiin anteeksi ja aneltiin. Yksi ilta jaksettiin näytellä säälittävää kaikella tapaa. Olisi pitänyt katkaista koko homma siihen. Hän siis piilotteli tätä asiaa pari kuukautta, kunnes lopulta arvasin jonkun olevan pielessä siitä, kun hän jatkuvasti epäili ja syytteli minua.

Varmasti narsistisista ihmisistä löytyy erilaisia tapauksia, mutta minun heikkouteni oli se, kun hän oli niin taitava manipuloimaan ja uskottelemaan minulle, että minä olen pilannut kaiken, että lopulta aina uskoin häntä. Hän osasi tarvittaessa (harvoin) itkeäkin hyvin vuolaasti ja uskottavasti. Kuitenkin, lopulta, hän sai minut tuntemaan itseni huonoksi, kevytkenkäiseksi jne. … Eräs ystäväni sanoi, että olen hänen ystävistään vähiten kevytkenkäinen. Toista mieltä oli exäni, vaikka olisin yrittänyt miten hyvä hänelle olla.

Olen todennut, etten tule varmasti KOSKAAN saamaan selville koko totuutta tästä ihmisestä ja siitä, mitä kaikkea meidän suhteen aikana todellisuudessa tapahtui. Enää sillä ei ole merkitystä. Mietityttää vain, kenet hän mahtaa saada seuraavaksi saaliikseensa. Eikä minua enää haittaa ollenkaan se, että rohkeasti aloin lopulta itsekin katsella muualle (tämä kävi hänen itsetunnolleen), saipahan ainakin vähän tuntea sitä, miltä hänen toimintansa ja epäreiluutensa tuntui minusta. Ehkä hän oppii jotain, jos oppii, mutta näiden tarinoiden perusteella olen melko vakuuttunut, että narsistiset ihmiset harvoin muuttuvat ja toistelevatkin siksi samoja kaavoja suhteesta toiseen.
Noitis

Viesti Kirjoittaja Noitis »

Hei kaikki, uutena foorumilla ja tässä heti oma kokemukseni.

Kyllä pettää.

Minun exäni oli yhden naisen kanssa heti suhteemme alussa koska "ei me oltu vielä sovittu mitään vakavaa", n. 6 kk kuluttua kävi toisen kanssa treffeillä, "ei siinä ollut mitään pahaa, kai sitä nyt saa ihmisten kanssa kahvilla käydä" ja 10 kk kohdalla oli taas ollut kolmannen kanssa sängyssä. Viimeisen pettämisen perusteli että se oli jotain mitä hänen "piti kokea", hänen piti testata tunteensa minua kohtaan olemalla toisen kanssa...

Näiden lisäksi tuijotti avoimesti muita naisia, kehui minulle muita naisia ja piti flirttailevaa yhteyttä toisiin naisiin selkäni takana. Koskaan ei kuitenkaan kokenut tehneensä mitään väärin. Ainoastaan tuota 10 kk kohdalla tapahtunutta pettämistä pyysi anteeksi vaikkakin perusteli miksi sen piti tapahtua ja loukkaantui kun minä perusteluista huolimatta olin loukkaantunut, "mähän selitin sulle miks sen piti tapahtua!".
marjukka

Viesti Kirjoittaja marjukka »

Pettääkö narsisti Tässä muutamia juttuja.Meidän kodista löysin pukuhuoneen penkiltä naisten pikkuhousut.kerran naisten huivin.Naisten kampa löytyi sohva tuolista.Odotin nuorimmaista sain klamydian .Lapsemme nimeksi olisi pitänyt laittaa heilan nimi.Tansseihin en voi hänen kanssaan lähteä Koska olen ilmaa.Ainakin meillä minun silmien alla tapahtuu kaiken moista.Olimme lomalla.Loma paikan työntekijän kanssa oli flirtti päällä koko ajan.Voi jos joskus erottaisi.
lekapi

Viesti Kirjoittaja lekapi »

Minun ex-miesystävä petti vaimoaan, minua ja kolmatta naista, jonka kanssa oli parisuhteessa, todennäköisesti monta kertaa ja monen naisen kanssa. Varmaan ensimmäisiä kertoja minua pettäessän hän syytti minua pettämisestä ja oli sairaaloisen mustasukkainen kaikille ihmisille (epäili minua biksi, joten mustasukkaisuuden kohteita miehellä riitti). Hän kyllä kerskaili koko suhteemme ajan sillä, miten monia naisia hänellä on ollut. Sitten mies rupesi kertomaan avoimesti siitä, että on pettänyt minua parinkin naisen kanssa. Kertoi muutaman kerran intiimin hetken jälkeen tai sitten sitä ennen ja uhkasi pettää uudelleen, jos pihtailen.

3 ystävääni, joiden miesystävää tai avo-/aviopuolisoa epäillen narsistisiksi ovat kertoneet miehen pettäneen tai tällä hetkellä pettävän heitä. Lisäksi he kerskailevat ystävilleni sillä, miten monta naista heillä on ollut. Yhteistä muuten kaikille näille miehille - myös exälleni - on se, että seuraava uhri on jo ansassa ennen edellisen parisuhteen päättymistä.

Narsisti pettää aina ja voi kerskailla kumppanilleen monista aikaisemmista ja jopa sen hetkisistä suhteistaan. Ei narsisti todellakaan välitä toisen ihmisen tunteista vaan omista tarpeistaan ja niiden tyydyttämisestä.
Äiti72

Viesti Kirjoittaja Äiti72 »

Kyllä pettää..minulla 8,5 vuoden suhde takana narsistin kanssa ja petti minua sekä edellistä vaimoa. Nyt narsu on uudelleen naimisissa ja uusi vaimo etsii 2 kk:den avioliiton jälkeen jälkiä että jää kiinnni..onneksi en elä tätä elämää enää!!! Narsisti pettää aina koska on heikko itse ja hän on vain Lauri Tähkän mukaankin "puolikas".
Narsistitalossa

Viesti Kirjoittaja Narsistitalossa »

Kylla pettää, ja kun epäily herää ja hänelta kysyy, hän kieltaa kaiken, ilmeisenkin, kirkkain silmin tai raivostuen ja syytellen. Hänellähan on oikeus tehdä, mitä tahtoo. Empatian puute takaa pettämiselle suotuisat olosuhteet; puolison kärsimys ei merkitse mitään rikä narsu tunne syyllisyyttä. Ex- mieheni, "totaalinarsisti" kielsi uudelleen ja uudelleen, vaikka jo tiesin, että hänellä on suhde toiseen.
lekapi

Viesti Kirjoittaja lekapi »

Narsisti-exäni kielsi alussa kaiken ja syytti minua pettämisestä. Kehuskeli jo suhteen alussa kuinka monen naisen kanssa oli ollut. Sitten kun minulla oli vaikea hetki elämässäni, exä tunnusti sen, että on pettänyt minua parinkin naisen kanssa. Osasi valita sen hetken, milloin tunnustus sattui eniten. Varmaan hän halusi sillä hetkellä sitä, että kärsin vielä enemmän. Tuskin tällainen tunnustaminen kovin yleistä on, mutta ihan mahdollista.
Patsas

Viesti Kirjoittaja Patsas »

Mun ja narsun suhteessa oli samat pääpiirteet kuin teillä muillakin. Jatkuvaa flirttiä ja kaduilla peräpäiden tuijottelua vaikka oli mun kanssa liikenteessä. Siis ihan alusta asti. Alussa sanoin että hei toi on tosi epäkunnioittavaa flirttailla muille. Hän käänsi sen niin että mä olen ahdasmielinen, että just tuollaisia naisia miehet inhoaa.... Ja minäpä tyttö uskoin ja olin ylpeä itsestäni kun en ollut sellainen ahdasmielinen kuin muut naiset. Mutta kyllä joka kerta vitutti mennä sille kaupan tekoripsisimmälle kassaneidille asioimaan miehen kanssa.

Muutamat kerrat mies oli koko yön poissa kotoa ilmottelematta mitään, puhelin tietysti suljettuna, ja kysyttäessä oli vain nukahtanut erään naisen sohvalle tms. Yeah right. Minulta vaati tietysti täydellistä omistautumista itselleen - jos juttelin vähänkään pitemmin kenenkään miehen kanssa missään, olin lumppu lutka.

Hänellä on ollut monia kymmeniä heiloja, ehkäpä satojakin, ja niiden määrästä ja laadusta oli ja on edelleenkin aina leveilemässä. Sehän se on se elämän paras anti - vaihtuvat suhteet ja pätkittäiset hajanaiset välit. Sitähä me kaikki toivomme ja ihailemme, eikö vaan. Haha.

Kyllä pettää. Pettää sinua huijaamalla koko persoonansa, pettää sinut henkisesti ja fyysisesti. Ja mitään ei myönnä jos ja kun siitä seuraisi hänelle harmia.

Nyt meillä oli taas nopea on-kausi, mikä loppui siihen kun yhteisellä mökkireissulla pokasi uuden petikaverin ihan avoimesti silmieni alla. Ja nyt hän on vihainen kun haluan pistää välit poikki - mitä mä ylireagoin täällä, hakeutuisin hoitoon....
Vastaa Viestiin