Narsistin kostonhimo

Voit kirjoittaa oman tarinasi.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Helmi99

Narsistin kostonhimo

Viesti Kirjoittaja Helmi99 »

Hei!

Kirjoitin pitkän tarinani narsistista jo suomi24.fi-sivustolle kohtaan Narsismi. Otsikkona on Narsistin kosto, osat 1-5. Jos joku haluaa lukea sen sieltä, tai kommentoida niin voisi kirjoittaa kommentit tänne/sinne? En jaksaisi kirjoittaa sitä uudestaan . ..
Tämä ko. narsisti on loistava manipuloija, ja vie ihmisiä miten tahtoo. Hän pystyy huijaamaan viranomaisiakin juonittelemalla yhdessä hovinsa kanssa. Hän on jatkanut toimintaansa jo yli 13 vuotta, enkä usko, että koskaan lopettaakaan, on sen verran pakkomielteinen. Hänen pakkomielteensä on saada kaikki uskomaan, että olen rikollinen. Tunnen hänet läpikotaisin, koska on sukulaiseni, ja tiedän hänen tyylinsä ja toimintatapansa.
Olen lukenut muitakin selostuksia narsistin kostonhimosta, se on kai tyypillistä kaikille narsisteille. Narsisti ei ikinä anna anteeksi pienintäkään tapausta, jonka hän voi tulkita loukkaukseksi. Joku saattaisi vain kohauttaa harteitaan, mutta ei narsisti. Tämä kertoo aina, että ei saa rauhaa, ennenkuin on kostanut.
Hänen tyyliinsä tosiaan kuuluu, että hän keinolla millä hyvänsä kääntää ihmiset puolelleen, sillä kummasti ovat kaikki ihmiset hävinneet ympäriltäni. Jos ei muu auta hän lahjoo, uhkailee tai kiristää. Olen huomannut, että hän keräilee ihmisistä tietoja, joita voi sitten joskus myöhemmin käyttää ko. ihmistä vastaan.
Olisi pitänyt jo silloin, kauan sitten, kun pikkuhiljaa ymmärsin mistä on kysymys, muuttaa ulkomaille, mieluiten toiselle puolelle maapalloa. Minun neuvoni on, että jos vain suinkin mahdollista niin kannattaa tehdä niin.
pilvilinna

Re: Narsistin kostonhimo

Viesti Kirjoittaja pilvilinna »

Hei, en ole vielä käynyt lukemassa kertomustasi sieltä, mutta voin sen sanoa oman kokemukseni pohjalta , että olet täysin oikeassa. Narsisti ei lakkaa kostamasta. Voimi sinulle
Helmi99

Mikä tahansa asia, narsisti on aina se syytön osapuoli, se, jossa ei ole mitään vikaa. Niinkuin minullekin on jatkuvasti toistettu. Narsisti on aina omasta mielestään rakastava, ystävällinen, sydämellinen, ymmärtäväinen, ihana ihminen ja uhri on se paha osapuoli, jonka syytä kaikki on. Narsisti kertoo mielellään miten paljon hän on uhria auttanut, ja miten hirveän huolissaan hän on uhrin pärjäämisestä. Ei kannata uskoa. Teot ja puheet eivät koskaan kohtaa.
Monet ajattelevat, että narsisti on ihminen, joka huutaa ja on väkivaltainen. Minun kokemukseni mukaan narsisti pyrkii toimimaan salassa, piilossa, ja hän haluaa punoa juoniaan uhrin selän takana, uhrin tietämättä. Ehkä narsistin toimintatapa riippuu siitä, kuka uhri on: puoliso on eri asia kuin joku muu sukulainen, työkaveria tai muuta vierasta, jonka narsisti tapaa vain tietyssä paikassa, hän kohtelee eri tavalla, käyttää näihin eri keinoja.
Asiat ovat harvoin sitä, miltä ne näyttävät tai miltä ne saadaan näyttämään. Narsisti on uskomattoman taitava manipuloija ja pystyy harhauttamaan etevästi ihmisiä saadakseen heidät uskomaan valheitaan.
Luultavasti vain harva ihminen on oikeasti törmännyt missään narsistiin, vaikka nykyään helposti ihmisiä narsistiksi väitetäänkin. Sen vuoksi vain narsistien uhrit ymmärtävät millaisesta ihmisestä on kysymys.
Helmi99

Kuten Suomi24-sivulle kirjoittamassani pitkässä kirjoituksessa kerroin on narsistin pakkomielteenä saada kaikki uskomaan (ja hyvin hän on onnistunutkin), että kuljen ympäriinsä varastelemassa.
Niinkuin aikaisemmin kerroin narsisti on sukulaiseni ja tässähän on kysymys perheriidasta, vaikka eihän sitä kukaan ulkopuolinen voi tietää.
Kaikki alkoi jo noin 15 vuotta sitten kun huomasin, että asunnossani oli poissaollessani käyty. Sieltä oli hävinnyt jotain pientä. Ihmettelin, koska kenelläkään muulla ei ollut sinne avaimia. Kun sitten selvittelin asiaa, kävi ilmi, että ko. narsisti tai hänen hovinsa jäsen oli ollut asialla. Se oli minulle valtava pettymys, sillä olin aina luottanut heihin niinkuin sukulaisiin luotetaan. Ja koska olin niin pettynyt kerroin tapahtuneesta parille muulle sukulaiselle kun he sitä kysyivät. Nämä kertoivat tietenkin narsistille mitä olin sanonut, ja siitä lähti tämä kostaminen liikkeelle. Narsistin tekemisistähän ei koskaan saa kenellekään mitään puhua. Hän saa tehdä ihan mitä ikinä haluaa ja uhrin pitää vain tyytyä kohtaloonsa ja pitää suunsa kiinni. Siinä vaiheessa en vielä paljoakaan tiennyt narsismista. Ajattelin, että tulevat järkiinsä kun vanhenevat.
Menin uuteen työpaikkaani syksyllä ja seuraavan vuoden tammikuussa työpaikallani tapahtui lompakkovarkaus. Kauhistuin, sillä edeltäjäni oli juuri syksyllä irtisanottu työstä varastamisen takia. Pari viikkoa myöhemmin narsisti kertoi minulle iloisesti naureskellen ja kehuskellen, että se lompakkovarkaus minun työpaikassani oli heidän kostonsa. Tarkoitus oli ollut, että minutkin olisi irtisanottu työstä varastamisen takia. Niin ei kuitenkaan käynyt, koska olin syytön.Narsisti lisäsi myös: toivottavasti nyt otat opiksesi että meistä ja meidän tekemisistä et ikinä puhu sanaakaan kenellekään. (Tätä juuri tarkoitin kun sanoin, että narsisti on itse kertonut ja vihjaillut kaikesta tekemisistään minulle. Se on hänen mielestään niin nautinnollista, kun en voi tehdä asialle mitään.) Se oli todellinen shokki! En olisi ikinä voinut kuvitellakaan, että oma sukulaiseni tekee minulle noin pahan teon.
Narsistin pitkäaikainen haave onkin aina ollut, että hän voisi väittää, että minut on irtisanottu työstä varastamisen takia. Tätä ajatusta hän on ajanut kuin käärmettä pyssyyn. Ei ole kuitenkaan tähän mennessä onnistunut, sillä en ole mitään koskaan varastanut.
Narsisti on mestari juonittelemaan. Kun yritän selvittää yhtä hänen juontaan, on hän keksinyt kymmenen uutta. Ja keinovalikoimassa löytyy. Kaikkea on yritetty vuosien mittaan. Hän käyttää ainakin hovinsa jäseniä "todistajinaan".
Helmi99

Narsistin päämääränä on kaiketi, että tappaisin itseni. Kaikkensa hän on ainakin yrittänyt.Olen jo vuosia joutunut hakemaan keskusteluapua papeilta, terapeuteilta, sielunhoitajilta.En ole vieläkään selvinnyt siitä asiasta, että oma sukulaiseni yritti lavastaa minut varkaaksi työpaikalla. Käsittämätöntä! Eräs sielunhoitaja sanoi: älä tee mitään itsellesi, sillä silloinhan narsisti on voittanut.
Kaikkein pahinta on se kun ei voi mitenkään puolustautua. Luulisi jokaisella olevan sen verran oikeudenmukaisuudentajua, että ymmärtäisi, että ei ketään voi vain syyttää ja mustamaalata. Kyllä tälle syytetylle pitäisi antaa tilaisuus 1 saada tietää, mistä häntä syytetään, 2 antaa tilaisuus puolustautua. Ei kukaan, olkoon kuka hyvänsä, voi julistaa ketään "syylliseksi" kuulematta häntä. Ei ainakaan minun oikeustajuni mukaan.
Tätä järjettömyyttä on jatkunut jo vuosia, joten jos jonkun mielestä suomi24-sivustolle kirjoittamani kirjoitus oli ilkeä ja epäkristillinen, niin kuin jotkut ovat ivallisesti sanoneet, niin kysynpä vain kuinka moni ei olisi minun asemassani jo saanut tarpeekseen tästä kaikesta? Koskaan ei voi tietää, mitä narsisti on taas keksinyt, ja miltä suunnalta seuraava hyökkäys tulee. Ei tällainen jatkuvassa pelossa eläminen ole mitään elämää.
Mutta kaiketi narsisti lopulta voittaa? Koska olen syytön, taistelen kuitenkin elämäni loppuun asti.
pilvilinna

Viesti Kirjoittaja pilvilinna »

Hei sinä, niin tuttua, niin tuttua. Mistähän ne keksiikin aina tuon varastamisen. Minua on myös syytetty samasta asiasta, tai oikeastaan pahemmasta petoksesta. Minulla on kuuleman rikosrekisterinkin. OLen sitä itsekin käynyt kysymässä poliisilaitokselta mutta siellä vain naurettiin minulle. Tottaksi tiesin itse että väite ei pidä paikkaansa mutta koska tuota väitettä oli esitetty uudelle kumppanilleni niin vain hänen vuokeseen mentiin yhdessä poliisilaitokselle selvittämään asia, jotta kumppanini saisi oikena kuvan asiasta. Hälle on jälkeenkin päin esitetty sama väite toisen ihmisen ( hovin jäseneltä) Mutta oli sillä kertaa tiennyt asioiden oikean laidan ja osasi vastata oikein. No, eihän se riittänyt. UUden kumppanini omaisten manipulointi on kestänyt jo vuosia ja olemme päättäneet jättytyä pois seurasta jossa mahdolliset juorut tulevat esille. Olen pahoillani että kumppaninin suhteet omaisiinsa kärsii minun vainoojan aikaansaannosten vuoksi.
Toinen asia josta jatkuvasti kuulen, on se että minulle olisi tuomittu elämänikäinen lähestymiskielto kiusaajaani kohtaan. Sekään ei pidä paikkaansa.
KIusaajani tekee kyllä kaikkensa provosoidakseen minua jotta voisi tehdä jotain, mutta en provosoidu.

Viimeviikolla eräs ihminen kyseli minulta, että jos olisin kiinnostunut virasta josta hän sairauden vuoksi joutuu luopumaan, vastasin että kyllä. Hän aikoi laittaa sanaa työnantajalleen. Soitti sitten maanantaina ja kertoi työnantajansa reaktion joka oli kuulunut näin " ei missän tapauksessa, sitä roistoa ei meille huolita. OLen kuullut että se on tehnyt niin paljon pahaa että hän ei sitä siedä".
Ystäväni kysyi että olenko jotenkin suututtanut työnantajansa? Yllätyin, koska en tunne kyseistä ihmistä muuta kuin ulkonäöltä. enkä ole ollut kanssaan missään tekemisissä.
HEtken oli pahoillani mutta sitten muistin kiusaajani sanat, 8 vuotta, sitten soitti ja ilmoitti tekevänsä kaikkensa pilatakseen maineeni.
Keskustelisin mielelläni kanssasi yksityisesti jos haluat.
Helmi99

Narsistihan on myös hyvin huomiohakuinen, hän haluaa olla keskipisteessä. Sen vuoksi epäilen, että hän on saattanut luoda minulle vaikkapa facebook-tilin ja kirjoittanut siellä minun nimissäni. Silloinhan voi kirjoittaa ihan mitä tahansa, kun kirjoittaa toisen nimissä... On sillä tavoin saanut paljon huomiota, vaikka kukaan ei ole tiennytkään, kuka kirjoittaja oikeasti on. Kaikki on mennyt minun "tiliini".
Notavictim

Viesti Kirjoittaja Notavictim »

Mä en tiedä, mitä mä olen tehnyt, mutta narsku ei häiritse mua enää lainkaan! Ei, vaikka on yhteinen muksu ja ollaan tekemisissä sitä kautta. Toki aina välillä jotain pientä tulee, mutta en jaksa enää ottaa stressiä siitä. Minun puolestani narsku saa selittää vaikka pressalle asti, miten olen mielenvikainen ja huora. Se on enää pelkkää sanahelinää. Kai se on vaikuttanut, että olen laittanut narskulle rajat ja ollut hänelle niin laillisen vittumainen puheissani, ettei hän ole enää kerta kaikkiaan keksinyt mitään konstia yrittää järkyttää mielenrauhaani. Tai sitten se ei sen oikeustaistelun takia uskalla. En ole ikinä nähnyt sitä niin pienenä ihmisenä kuin siellä.
Notavictim

Viesti Kirjoittaja Notavictim »

Jep, tilanne jatkuu... narsku ilmeisesti yritti pitkään mua pehmitellä jonka jälkeen iskikin takaisin. Oikein piti miettiä, mitkä kaikki asiat olivat hänen mielestään pielessä kun tyttö oli hänellä kylässä. Käytöksestäkin oli moittimista. Tokaisin siihen takaisin, että meillä molemmilla on vastuu siitä ja että tytön huono käytös johtuu vain ja ainoastaan viime vuosien muutoksista. Eipä paljoa ole sieltä päin enää mitään kuulunut sen jälkeen.

VIELÄKIN pelkään että mitä sieltä seuraavaksi tulee, mutta uskon kuitenkin osaavani jo taistella vastaan. Tämä on kyllä jännä kun ei tiedä, uskaltaako olla onnellinen vai ei, että johtuuko se onnellisuus manipuloinnista vai omasta, oikeasta elämästä. Minä en kuitenkaan kuuntele mitä tahansa p*skaa jota narsku mulle syöttää.

Jos vanhat merkit paikkaansa pitävät, seuraavaksi narsku menee niin pitkälle että tulee taas jätetyksi. Sitten hiljenee taas moneksi kuukaudeksi yhteydenpidon ynnä muun osalta. Ehkä se olisikin vain parempi niin...
lainsuojaton

Viesti Kirjoittaja lainsuojaton »

Minä olen tullut hiukan sellaiseen päätelmään että aika ei ole narskupsykopaatille sama asia kuin normaaleille, psyko ei muutu ajan saatossa "ihmnisenä" (enintään ehkä pahemmaksi) ja niiden elämä on yhtä ja samaa aina, normaaleilla elämä vie ja tuo ja asiat ja ihminen muuttuu vuosikymmenten saatossa, narskulla ei muutu mikään.
Vastaa Viestiin