TEINKÖ OIKEIN?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
petu

TEINKÖ OIKEIN?

Viesti Kirjoittaja petu »

Olen 56v.mies jolla oli suhde narsistiset piirteet olevaan 50v.naiseen.Suhteemme kesti noin puoli vuotta ja jo alusta asti epäilyni heräsivät ”tämä on liian hyvää ollakseen totta”!Sitten jonkun ajan kuluttua se alkoi,syyttelyä,huutamista nöyryytystä,itsekeskeisyyttä, jopa väkivaltaa käytti minuun!”minä,minä”juttuja!Hänen asiansa olivat kaiken etusijalla minun asiat olivat toisarvoisia.Jatkuvaa riitelyä ja syyttelyä ja minussa tietysti aina syy.Ei kestänyt pienintäkään kritiikkiä mikä kohdistui häneen.Keksi riidan aiheen vaikka mistä ja veti vanhat riidat ja sanomiset aina niihin mukaan,eli riidoista tuli ns.”oravanpyörä”jolle ei tullut loppua.Yritin kestää ja kärsiä ja toivoin parempaa huomista jos hän muuttuisi,mutta ei muuttunut, tilanne vain paheni entisestään.Jotenkin tuli sellanen tunne että hän nauttii siitä kun saa riidellä!Lopulta ”puhalsin”pelin poikki ja päätin että nyt tämä riittää ja jätin hänet.Rupesi itsellä jo olemaan henkisesti vaikeaa hänen kanssaan.Tunteet vielä pinnassa kun välitin hänestä kuitenkin ja rakastuin häneen.Erostamme aikaa muutama päivä ja en tiedä teinkö oikein vai olisiko pitänyt vaan kestää kaikki syytökset ja haukkumiset!En tiedä täyttääkö tämä kirjoitus hänestä narsistin kriteerit!Jos joku tietää niin lukisin mielelläni.
Karju

Re: TEINKÖ OIKEIN?

Viesti Kirjoittaja Karju »

Tervehdys! Itselläni on vähän samansuuntaisia ongelmia ilmaantunut nykyisen naisystävän kanssa, jonka kanssa olen ollut reilu 1/2 vuotta. Ja vuosia aikaisemmin olin täysin tunnekylmän naisen kanssa ( havahduin asiaan vasta, kuin erosimme että kenen kanssa sitä on tullut oltua aviossa) ja siihen verrattuani nykyistä, niin joitakin samoja piirteitä löytyy nykyisestäkin, mutta nykyisen kanssa pystytään keskustelemaan jotenkin. Viimeaikoina olen havainnut sellaista että se kaivaa menneisyydestä aina jotakin jota olen sanonut tai tehnyt, jolla iskee. Syyttely, itsekeskeisyys ja se että minulla ei saisi olla muuta elämää, kuin hänen kanssa vietetty elämä ja minulla ei saisi olla menneisyyttä. Tuntuu kuin nykyinen eläisi menneisyyttä varten ja on perus negatiivinen ihminen (saa kaiken näyttämään huonolta). Onneksi en ole suostunut muuttamaan yhteen, enkä muuta, sillä nykyisessä on sellaisia asioita, joita en vain yksinkertaisesti voi hyväksyä. Nykyisessä on joitakin sellaisia piirteitä parhaimmillaan, että entisen kanssa en voinut edes kuvitella olevan. Sen tiedän nykyisestä, että kaikki on vain sitä "liian hyvää ollakseen totta", jota ei todellakaan kestä kuin sen aikaa, kun se hyötyy minusta.
Kuta kuinkin saman tapaista touhua on täällä... :/ Ja jokainen tekee itse päätöksen jatkaako suhteessa vai eroaako, joten aika vaikea on toisen puolesta päättä, mutta voi ajatella sitä, että onko ansannut sen kohtelun kumppaniltaan ja siihen on vain yksi vastaus: Ei! Kukaan ei ansaitse sellaista kohtelua, jota luonnehäiriöinen jakaa läheisilleen. Ja tapauksessa on viitteitä luonnehäiriöisyydestä ja se että onko se narsismia tai jotakin muuta vastaavaa persoonallisuushäiriöisyyttä, niin siihen osaa sanoa vastauksen vain alan lääkärit.
petu

Kiitos viestistäsi!Niin lääkäri sen pystyy diagnosoimaan ainoastaan.Oireet kyllä viittasivat siihen mutta voi tietysti olla jonkinlainen persoonallisuushäiriö!Hyvää jatkoa!
Surusydän16

Viesti Kirjoittaja Surusydän16 »

Jos sinusta tuntuu tuolta, niin teit oikein. Jos kaikki olisi kunnossa, ei tarvitse edes miettiä tuommoisia asioita. Hyvää jatkoa teille molemmille ja se oikea ihminen ja onnikin varmasti vielä löytyy.
petu

Kiitos viestistäsi!kyllä varmaan löytyy ,aika parantaa haavat.Hyvää jatkoa!
Surusydän16

Viesti Kirjoittaja Surusydän16 »

Hyvää jatkoa myös sinulle. Itsekunnioitus ja luottamus palautuu ajan kanssa, jotkut haavat paranee hitaammin, sille pitää antaa se aika mikä on tarvis.
Vastaa Viestiin