Mietityttää

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Rosewood

Mietityttää

Viesti Kirjoittaja Rosewood »

Miten narsisti käyttäytyy ja reagoi, kun häntä mielestään loukataan? Voiko hällä ilmetä silloin ruumiillisia kipuja esim.

Mun mies ottaa ihan kaiken vähänkään negatiivisen asian, jonka sanon, kauhean voimakkaana hyökkäyksenä itseään vastaan, vaikka miten nätisti sanoisin.
Tuntuu, että joudun varomaan sanojani ja nielemään tunteeni.
Sen jälkeen häntä pyörryttää, koskee päähän ja joka paikkaan, oksettaa jne.
Ja suuttuu tietty ja AINA vika on mussa, kun aukasin kerran suuni.
Surusydän16

Re: Mietityttää

Viesti Kirjoittaja Surusydän16 »

Ei satu, narsisti on draamaqueen. Hän ei kestä yhtään kritiikkiä itseään kohtaan, ei pienintäkään, hän syyllistää sinua lopettamaan tuolla pelleilyllä. Jos et lopeta, hän kostaa. Narsisti ei omasta mielestään tee koskaan mitään väärin, muut on tyhmiä ja idiootteja ja kaikki on aina,muiden vikaa, jos narsku epäonnistuu.
pilvilinna

Viesti Kirjoittaja pilvilinna »

Minulla on kokemus nais N:n (ystävättäreni)kateellisuudesta toisia kohtaan. Vietimme hauskan päivän lastemme kanssa ja lopuksi menimme käymään yhden minun tuttavan luona kylässä, Tuttavalla on todella hyvä elämä joka näkyy kaikesta mitä tekee ja omistaa. No N käveli ympäriinsä ja katseli. Kun sitten lähdimme kotia kohti niin hän tuumasi että ei ollut niin upeaa kun hän oli odottanut.
N oli todella hiljainen kun ajeltiin kotiin päin, päätimme kuitenkin pysähtyä kahville. JA kuinka ollakaan hän alkoi täysin odottamatta voimaan todella huonosti. Lähti ulos käveleen, eikä hänen olo parantunut ollenkaan. Jatkettiin matkaa pikasesti ja kun tulimme minun kotiin niin hän hyppäsi autoonsa ja lähti. Myöhemmin selitteli että hän oli syönyt huonosti. Sinänsä kumma syytös olimme jokainen syöneet saman aamupalan, kahvit ym jäätelöä. Nyt kun minulle on alkanut selvitä hänen Narsitisuus niin olen ymmärtänyt että hän ei kestänyt sitä että tuttavallani menee talaoudellisesti paremmin kuin meillä kummallakaan.
Rosewood

Kiitos vastauksista. Vielä heräsi pari juttua mieleen;
Onko tyypillistä, että jos narskun uhkaa jättää, hän lupaa pilata toisen maineen? Mulle on esim. sanottu, että jos erotaan mun on pakko kertoa kaikille millainen sä oot.
Ja jättääkö narsku ite toista?
Oma narskuni on ilmeisesti kuitenkin aika lievä (ei lyö, eikä melko varmaan petä).
pilvilinna

"Onko tyypillistä, että jos narskun uhkaa jättää, hän lupaa pilata toisen maineen? Mulle on esim. sanottu, että jos erotaan mun on pakko kertoa kaikille millainen sä oot".

Kyllä tuo on tyypillistä, niin parisuhteissa kuin ystävyyssuhteissa. Narsista eroaminen on narsistin mielestä niin suuri loukkaus häntä kohtaan että siitä kostaa mahdollisimman monella tavalla.
NArsisti jättäjänä on yhtä paha. Hänen mielestään jättämänsä ihminen on kuitenkin hänen omaisuuttaan eikä hän hyväksy että jättämänsä ihminen menee eteenpäin vaan myös silloin on kosta todella julma, UUsien ystävyyssuhteiden pilaaminen on Narsistin mielipuuhaa.
Surusydän16

Kyllä narsisti tekee sen ja yleensä se alkaa jo siinä vaiheessa, kun toinen alkaa erkanemaan narsistista. Todennäköisesti se on alkanut sinunkin kohdallasi jo. Minun kohdallani narsisti aloitti puoli vuotta aikaisemmin ennenkuin juorut tuli mun korviin. Se oli melkoinen shokki. Minulle teeskenteli kaiken olevan hyvin ja samalla harrasti mustamaalaamistani.
Rosewood

Kiitos, ja mustamaalaushan on jo alkanut, sukulaisilleen haukkunut mut riidan yhteyksissä omilla totuuksillaan, joilla ei oikeesti oo totuuden kanssa kuin nimeksi tekemistä.
Voiko narsistisuus myös ilmetä terveydentilalla huomion halkemisena? Meillä puhutaan (siis oikeesti) 90-95% ajasta miehen erilaisista vaivoista ja musta tuntuu, ettei se oikeasti ole NIIN kipeä, kuin antaa ymmärtää. Koska kuitenkin halutessaan kivuista huolimatta pystyy tekemään ruumiillisesti raskasta työtä, siis sellasta joka rasittaa kipeitä alueita.
Ja tosiaan esim. riidan tullen heti muka voi fyysisesti huonosti; oksettaa, pumppu hakkaa jne.
Surusydän16

Kyllä voi, sillä haetaan huomiota ja syyllistetään sinua! Aika moni narsisti tuntuu tekevän tuota samaa. Myös oma ongelma narskuni on muka sairastanut vaikka mitä, puoliso, lapset ja elukat ollu niin sairaita että!!
pilvilinna

N. saattaa jopa tehdä aiheetttomia tutkintapyyntöjä vain aiheettaakseen harmia uhrilleen. Uhrin maineenpilaamiskampanja on vertaansa vailla.
Rosewood

Kiitos taas. Kyllä kuulostaa tutulta, kun lukee teidän kertomuksia, valitettavasti.
Mulla on aika vähän mahdollisuuksia käydä täällä ja yleensä kun kirjoitan on kiire ja siksi teksti voi olla epäselvää. En nimittäin halua jäädä kiinni täällä käymisestä, siitä voisi revetä riemu. Pakko vaan hiljaa ja vähitellen etsiä tietoa narsismista.
Voimia kaikille
Vastaa Viestiin