Hei, olen aina ajatellut että kaikki johtuu minusta. Olen itse slaavilaisen luonteeni takia tulinen enkä anna helposti periksi jos tunnen olevani oikeassa. Mieheni erosi vaimosta ja halusi minut, jonka olin hänen lastensa ikäinen. Hän teki päätökset hyvin nopeasti ja painosti minua muutamaan Suomeen. Minulla oli koulut kesken enkä osannut suomea, minulla ei ollut ammattia enkä päässyt töihin. Jäin yhteiseen kotiimme jonka remontoin jotta jotain olisi tekemistä kun mieheni vietti pitkät illat ja joskus yötkin työn parissa...pian selvisi etteivät ne aina ollut töitä vaan hauskanpito kavereiden kanssa juoden mutta myös vieraiden naisten kanssa. Olin yksinäinen ja valitin siitä hänelle. Itse kun 21 v. ei ollut kavereita, opiskelua, ketään läheistä vai hän oli ainoa ihminen. Hän jöi paljon ja usein itseänsä humalaan. Humalassa hän käyttäytyi minua kohtaan halveksivasti eikä häntä saanut lopettamaan. Hän kutsui myös humalaisia kavereita kotiimme ja piti luonnollisena että minä viihdytään heitä. Kun vastustin asian minulle huudettiin, heitettiin tavarani seinään, jopa käytiin käsiiksi.
Luulin silloin että olen itse ärsyttänyt joten sain palkkani. Kun odotin lastamme laskettuna päivänä hän ei tullut kotiin yöksi, hänen puhelin oli kiinni eikä hän soittanut minulle koko siinä päivänä. Asuimme paikassa josta sairaalan oli matka ja bussi kulkee harvoin eikä minulla ollut autoa käytössä. Kun poika syntyi häne lähti 2 päivää sen jälkeen ulkomaille "bisnesten takia". Olin hyvin yksinäinen ja olisin toivonut, että hän olisi tukena. Meillä on ollut muita suruja, poika oli 1 kuukausi kun isäni kuoli ja mieheni ei halunnut että lähden hautajaisiin. Kun sinne kuitenkin päätin mennä, hän ei ollut matkassa tukena, ei edes soittanut minulle koko tämän viikon aikana. Ensimmäisistä yhteisistä vuosista alkaen hän käytti alkoholia, vieraita naisia ja oli kotoa paljon pois. Selitys oli että hän hankki meille rahaa, mutta minusta tuntui että hän käytti paljon rahaa omaan itseänsä. Onneksi muutettiin kaupunkiin, pääsin opiskelemaan ja sitten töihin. Hän matkusti ulkomaille ja hänet piti hakea perjantaisin junaasemalta josta hän tuli aina humalassa. Viikonloppuna hän oli väsynyt ja sunnuntaina lähti taas puhtaiden vaatteiden kanssa ulkomaille. Minä hoidin yksin pientä lasta. Sitten sairastuin. Kun jouduin leikkaukseen hän läheti minua taksilla sairaalan ja käski tulemaan sairaalasta toimeenpiteen jälkeen pois taksilla. Kun taksi tuli pihalle hän meni samaan taksiin ja jatkoi matka junalle, jätti minut pienen lapsen kanssa vaikka vuotinen vertaa ja olisin tarvinnut apua ja lepoa. Minulta poistettiin siinä päivänä kasvaimen kohdusta. Olin masentunut mutta mieheni tuskin soiti koko viikko sen jälkeen kun lähti vain ilmoittaakseen ettei ole ensi viikonloppuna edes tulossa kotiin. Kun minä soitin sain kuulla olevani räsittävä ja häiritseväni häntä. Tämä jatkui 3 vuottaa. Asuimme vuokralla koska mieheni ei halunnut hankkia yhteistä omaisuutta. Vuosia en myöskään tiennyt että allekirjoitin avioehtosopimuksen, josta en tiennyt, koska kun sen allekirjoitin en ymmärtänyt suomea. Ilmeisesti hän selitti jotain englanniksi ja sai minut allekirjoittamaan paperin, kaiken lisäksi paperi on 2 sivuinen ja näyttää siltä, että 1 sivu ei liittyy toiseen, allekirjoitus on toisella sivulla. En saanut koskaan tätä paperia itselleni vai hän näytti sen minulle 20 vuoden jälkeen kun yritin hänestä erota. Meidän piti hankkia Asumisoikeusasunto molempien nimiin mutta hän yllättäen meni yksin allekirjoittamaan sen. Hän on järjestänyt asiat selkäni takana ja valehdellut. Tein työtä hänen omistamassa yhtiössä ja hän keksi käyttää minua hyväkseen omaan epärehellisen toimintaan tukemiseksi. Siinä välissä syntyi meidän toinen lapsi. Hän ei ehtinyt osallistua synnytykseen koska mieluummin oli terassilla juomassa oluet. 2 päivää synnytykseni jälkeen hän käski minut lähtemään juhliin, jouduin kävelemään ja työntamaan kärryt 4 vuotiaan kanssa samalla kun hän meni autolla koska oli sattumalta hääparin kuskina. Olen aina ihmetellyt miksi muut miehet kohtelevat vaimonsa hyvin ja minä saan sellaista kohtelua kun olisi huonompi ihminen. Ulkoa kaikki kuvitteli että meillä on hyvä elämä. Hän on ollut sadistinen ja piinasi minua kuitenkin silloin kun ei kukaan nähnyt. Fyysinen ja henkinen vakivalta kuului aina elämäämme. Lapset kärsivät, ovat nähnyt hänen huutavan minulle humalassa, jopa lyömään. Hän on heitellyt tavaroitani rikki, kaatanut päälleni juomia, sotkenut ja rikkonut asunnon. Heittänyt tavarani ulos ikkunasta. Kerran hän huusi että ammu minua ja naapurit hälyttivät poliisin. Hänet vietiin putkaan mutta seuraavana päivänä sain kuulla että syy oli minun. Kuten aina. Hänellä on ollut riitoja muidenkin kanssa, putkassa hän on istunut useamman kertaan, kun toinen lapseni oli 5 päivää vanhaa hän ilmoitti lähtevänsä isomman lapsen kanssa mökille. Seuraavana päivänä poliisi ja sosiaaliviranomaiset soitteli että lapseni on lasten turvakodissa ja isä putkassa. Selvisi että hän meni juomaan kaverin kanssa ja jätti lapsen yksin hotelliin. Sen jälkeen hän riehui humalassa ja joutui putkaan. Jouduin itse ajamaan 200 km hakemaan lapseni turvakodista koska hän ei suostunut siihen. Kaikki matkaamme ovat olleet aina hänen juomisen takia pilalla. Lapset joutuivat kokemaan ikäviä. Nyt poikamme on 20 ja on ollut narsistinen vuosia. En ensin ymmärtänyt miksi hän hakua aina asioiden menevän hänen vaatimusten mukaan. Ongelmia koulussa, harrastuksissa, viha kotona, toisten solvaamista ja kiristystä. Tilanne pahene koko ajan. Toinen lapsesta kärsi koska tonen vie koko energia. Kotonamme on jatkuva helvetti. Tappelua isän ja pojan välillä joka ikinen päivää. Lisäksi poika solvaa nuorempaa siskoa, on rasisti ja halveksi minua koska en ole suomalainen. Päälleni on syljetty, tavaroita heitelty, ovia paiskottu. Isä ja poikka ottavat oikeuden huutaa ja solvaa aina silloin kun asiat eivät mene kun haluavat. Koulussa ei mennyt hyvin, ammattia ei ole, eikä kaveri kiirehdi töihinkään. Ylioppilaskirjoitukset ovat 1,5 v myöhässä. Tämäkin on minun syy, koska minä halusin hänen opiskelevan. Lisäksi on nuuska, tupakka, alkoholi ja uhkapeli-ongelmia. Pojalla on myös netti-riippuvuus. Hän ei ikinä sulje ovea kun käy vessassa, paisko ovi ja laske vedet niin kova vaikka kello olisi 2 yöllä. Häntä ei kiinnosta muut, muiden tunteet ja tarpeet, hän on aina maailman tärkein, hänen sanojensa mukaan ensimmäinen lapsi, lahjakas, komea, erikoinen, hänen siskonsa on vain tuleva "lähihoitaja räkis" jonka hän haukkuu jatkuvasti. Jos joku on hänen kanssa eri mieltä hän karjuu, heittele tavaroita ja sylje päälle, kiroile ja nimittele. Hän ei koskaan ota ruoka itse vaan hänelle pitää tarjoa. Ruoka on aina paha, "paska" ja halpa. Hän vaati 2 lämmintä kiinteä ateria, josta toinen pitää tarjoa 11-12 välillä yöllä. Tyttöystävä jätti hänet koska ei ilmeisesti kestänyt siitä. Hän nimitteli siitä, vihoitteli ja uhkaili kuukausia. Aina kun astun ovesta sisään välittömästi hän tule huutamaan minulle että tekisin heti ruoka, jääkaapissa ei ole mitään ja muutenkin elämä on perseestä. Hän ei siivoa, ei pese omia pyykkiä, ei auta kotitöissä ikinä. Rahaa hän kyllä halua ja paljon. Minun pitäisi ostaa hänelle auto, kalliit vaatteet ja mielellään jopa asunto. Töihin ei mennyt koska sopiiva kesätyötä ei kuulemma hänelle löytynyt. Naapuri tarjosi työtä mutta se ei kiinnostanut.tilanne kotona on sellainen, että mieheni on ottanut vuosien varella liika velka ja käski minunkin ottamaan kulutusluottoja, jonka hän lupasi maksaa takaisin. Vaan jouduin vuosia niitä itse maksamaan. Luottoja on kertynyt paljon mutta olen aina maksanut niitä ajoissa. Valitettavasti viime vuosina lapset kasvoivat ja tarpeet siinä mukana. Olen maksanut lastemme tarpeet ja lyhentänyt velkoja mutta mieheni otti aina vaan lisää velkaa, nyt olemme vararikossa mutta mieheni ei suostu realisoimaan kesäasuntoja vaan velkakierre jatkuu ja pahene. Tilanne kotona on hirveä. Minä ja tyttäremme kärsineen eniten. Tuntuu siltä, että asumme ja elämme kahden narsistin kanssa emmekä oikein tiedä mistä saadaa apua. Joka päivä huutoa, riitoja ja kiristystä jos en anna rahaa tai autoa. Mieheni menetti jo kaikenmaailman jopa auton, itse olen pystynyt vielä pitämään omani, hän nyt halua käyttää siitä. Hän käyttää minun rahojani myös. Haluaisin hakeutua velkasaneeraukseen ja hoitaa lainat pois realisoimalla kaikki mutta se ei käy miehelle. Jouduin myymään kaikki koruni pois koska välillä ei ollut rahaa ruokaan vaikka molemmat tienämme rahaa se ei riitä velkojen maksuun ja normaaliin elämään. Käteni ovat kuitenkin kahlitut. Mistä saisin apua ja miten pääsisin eron narsisteista jotka käyttävät minua hyväkseensä?
Narsistin vaimo ja äiti
Valvojat: Purple, NinniAnniina
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
Notavictim
Re: Narsistin vaimo ja äiti
Ensinnäkin: syy ei ole sinun. Et voi olla vastuussa aikuisesta ihmisestä, olet vastuussa vain lapsistasi. Ota ihmeessä avioero ja jos aikuinen poikasi vielä kiusaa, voit hakea hänelle perheensisäisen lähestymiskiellon. Ei ole sinun syytäsi että sinua kohtaan käyttäydytään noin eikä sinun tarvitse sietää tuollaista. Vaikka sinulle ei jäisi avioeron myötä mitään, saat kuitenkin sosiaaliavustuksilla asunnon, josta takuuvuokrakin voidaan maksaa. Saat miehellesi myös lähestymiskiellon. Minä olen nyt saanut lapseni pois narsistin helvetistä ja pidän sekä itseni että tyttäreni puolia häntä vastaan. On tullut huorittelua ja vaikka mitä joihin ärähdin, että raastuvassa tavataan jos vielä kerrankin sanoo mitään loukkaavaa minua kohtaan. Voit myös mennä turvakotiin jos tilanne äityy oikein pahaksi. Henkinen väkivaltakin on muuten rikos!
Käväisepä täällä katsomassa:
https://www.turvakoti.net/site/
Ota selvää näistä kaupungin asunnoista. Voit myös näyttää lakimiehelle allekirjoittamaasi avioehtoa. Oikeusapua saa jos on vähävarainen.
Toivottavasti tästä oli apua!
Käväisepä täällä katsomassa:
https://www.turvakoti.net/site/
Ota selvää näistä kaupungin asunnoista. Voit myös näyttää lakimiehelle allekirjoittamaasi avioehtoa. Oikeusapua saa jos on vähävarainen.
Toivottavasti tästä oli apua!