Miksi narsistia ei jätetä?
Valvojat: Purple, NinniAnniina
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
Saviola
Miksi narsistia ei jätetä?
Tällä foorumilla ja muillakin foorumeilla näkee paljon kirjoituksia, että etenkin naiset kertovat jättäneensä narsistisen miehen. Itse tiedän useita persoonallisuushäiriöisiä henkilöitä, eivätkä heidän puolisonsa koskaan näytä jättävän heitä.
Tunnen muutaman miehen, joilla on narsistinen persoonallisuushäiriö ja heidän parisuhteensa voivat ulospäin todella hyvin ja he ovat kaikki olleet noin 10 vuotta parisuhteessa. Heidän puolisonsa tuntuvat jumaloivan heitä.
Samoin tiedän psykopaatteja ja sosiopaatteja. Eräs sosiopaattimies tappoi vaimonsa ja jotkut ovat jättäneet kumppaninsa hetken mielijohteesta, mutta koskaan se niiden kumppani ei ole jättänyt niitä. Kumppanit eivät myöskään koskaan edes tunnu epäilevän, että narsistissa/psykopaatissa/sosiopaatissa olisi mitään vikana.
Itse olen seurustellut, tai muutoin suhteillut ehkä kuuden-seitsemän narsistisen(lähinnä sosiopaattisia, epävakaita ja histrioottisia persoonallisuuksia) naisen kanssa, enkä todellakaan olisi näiden kanssa parisuhdetta aloittanut. Jokaisen kanssa on käynyt ns. kylmät, että todella ikäviä asioita on alkanut tapahtumaan suhteen loppuvaiheessa. Joissain näistä suhteista koko suhde on alkanut puhtaasti vahingoittamismielessä, eli nainen on aloittanut kanssani suhteen, että pystyisi vahingoittamaan minua ja tällöin naisella on ollut etukäteen valmis suunnitelma sen suhteen, mitä hän aikoo tehdä.
Tunnen muutaman miehen, joilla on narsistinen persoonallisuushäiriö ja heidän parisuhteensa voivat ulospäin todella hyvin ja he ovat kaikki olleet noin 10 vuotta parisuhteessa. Heidän puolisonsa tuntuvat jumaloivan heitä.
Samoin tiedän psykopaatteja ja sosiopaatteja. Eräs sosiopaattimies tappoi vaimonsa ja jotkut ovat jättäneet kumppaninsa hetken mielijohteesta, mutta koskaan se niiden kumppani ei ole jättänyt niitä. Kumppanit eivät myöskään koskaan edes tunnu epäilevän, että narsistissa/psykopaatissa/sosiopaatissa olisi mitään vikana.
Itse olen seurustellut, tai muutoin suhteillut ehkä kuuden-seitsemän narsistisen(lähinnä sosiopaattisia, epävakaita ja histrioottisia persoonallisuuksia) naisen kanssa, enkä todellakaan olisi näiden kanssa parisuhdetta aloittanut. Jokaisen kanssa on käynyt ns. kylmät, että todella ikäviä asioita on alkanut tapahtumaan suhteen loppuvaiheessa. Joissain näistä suhteista koko suhde on alkanut puhtaasti vahingoittamismielessä, eli nainen on aloittanut kanssani suhteen, että pystyisi vahingoittamaan minua ja tällöin naisella on ollut etukäteen valmis suunnitelma sen suhteen, mitä hän aikoo tehdä.
-
ninnu
Re: Miksi narsistia ei jätetä?
Tämä on mielenkiintoinen kysymys ja olen ihmetellyt samaa. Narsistin jättämisestähän voi seurata jopa positiivisia asioita. Vaikka narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivät hyvin harvoin hakeutuvat hoitoon, saati paranevat, on narsistisia piirteitä omaavilla mahdollisuus onnistua itsensä ja parisuhteensa kehittämisessä. Eräs vuosia narsistien kanssa työskennellyt yhdysvaltalaislääkäri sanoi, että tärkeintä tällaisen henkilön kanssa on pistää hänelle terveet rajat ja pitää ne. Monet narsistisia piirteitä omaavat henkilöt pelkäävät puolisonsa menettämistä ja havahtuvat tilanteeseensa, jos puoliso muuttaa pois vaikka lyhyeksikin aikaa. Tietenkään tällainen menetelmä ei toimi sellaisen narsistisia piirteitä omaavan henkilön kanssa, joka lähtee saman tien pettämään. Kuitenkaan kaikilla narsistisia piirteitä omaavilla henkilöillä tämä ei ole ongelmana suhteessa vaan sen sijaan puolisoa ei kunnioiteta, manipuloidaan tekemään asioita, joita hän ei halua, tai verbaalisti alistetaan. Tällaiselle narsistisia piirteitä omaavalle henkilölle pitäisi selventää ettei näin saa toimia. Lisäksi tilanteissa, joissa hän toimii edellä mainituilla tavoilla pitäisi hänelle kertoa ettei se ole normaalia käytöstä (monet narsistisia piirteitä omaavat eivät tunnista itse noita tilanteita kuten eivät narsistitkaan).
Henkilökohtaisesti uskon, että suurin osa tämän foorumin käyttäjistä on ollut tekemisissä oikeiden narsistien tai jopa psykopaattien kanssa (ei vain narsistisia piirteitä omaavien) ja sellaisten henkilöiden luokse ei eron jälkeen yksinkertaisesti SAA palata. Eron hetkellä narsistin maski tosiaan valahtaa ja hänen todellinen pimea puoli tulee esiin. Monet näistä ihmisistä on sairaampia, kun voisimme kuvitellakkaan.
Oma exäni ei ollut koskaan väkivaltainen ja erosimme ensimmäisen kerran vain pari kuukautta suhteen alkamisesta. Oltiin reilu kuukausi erossa, jonka jälkeen palattiin yhteen. Olin kuitenkin tehnyt päätöksen jättää hänet lopullisesti ja muuttaa toiseen kaupunkiin. En vain pystynyt olemaan erossa miehestä varsinkin, kun asuttiin lähellä toisiamme. Asioiden järjestelyssä kului pari kuukautta, jonka jälkeen oli suunniteltu pako. Meidän suhteen loppupuolisko oli parempaa aikaa, koska tiesin exän narsismista ja osasin suhtautua häneen eri tavalla. En asettanut korkeita vaatimuksia suhteellemme, koska tiesin että tiet tulevat joka tapauksessa erkanemaan. Lopulta, kun jätin exän tapahtui niin, että mies muutti ulkomaille. Tämä oli erikoista, koska samalla hän jätti kaikki lähteensä. Voitte uskoa kuinka hullulta se tuntui, koska sinä aikana kun me oltiin "suhteessa" herra vehtas usean naisen kanssa, mutta eron jälkeen lähti itse pois kuvioista.
Henkilökohtaisesti uskon, että suurin osa tämän foorumin käyttäjistä on ollut tekemisissä oikeiden narsistien tai jopa psykopaattien kanssa (ei vain narsistisia piirteitä omaavien) ja sellaisten henkilöiden luokse ei eron jälkeen yksinkertaisesti SAA palata. Eron hetkellä narsistin maski tosiaan valahtaa ja hänen todellinen pimea puoli tulee esiin. Monet näistä ihmisistä on sairaampia, kun voisimme kuvitellakkaan.
Oma exäni ei ollut koskaan väkivaltainen ja erosimme ensimmäisen kerran vain pari kuukautta suhteen alkamisesta. Oltiin reilu kuukausi erossa, jonka jälkeen palattiin yhteen. Olin kuitenkin tehnyt päätöksen jättää hänet lopullisesti ja muuttaa toiseen kaupunkiin. En vain pystynyt olemaan erossa miehestä varsinkin, kun asuttiin lähellä toisiamme. Asioiden järjestelyssä kului pari kuukautta, jonka jälkeen oli suunniteltu pako. Meidän suhteen loppupuolisko oli parempaa aikaa, koska tiesin exän narsismista ja osasin suhtautua häneen eri tavalla. En asettanut korkeita vaatimuksia suhteellemme, koska tiesin että tiet tulevat joka tapauksessa erkanemaan. Lopulta, kun jätin exän tapahtui niin, että mies muutti ulkomaille. Tämä oli erikoista, koska samalla hän jätti kaikki lähteensä. Voitte uskoa kuinka hullulta se tuntui, koska sinä aikana kun me oltiin "suhteessa" herra vehtas usean naisen kanssa, mutta eron jälkeen lähti itse pois kuvioista.
-
Violettia
Tämä on vanha viesti, mutta vastaan silti, koska kysymys siitä miksi narsistia ei jätetä on tosiaan kiinnostava. Itse uskoisin, että jos näin tosiaan on, johtuu se siitä että narsisti (tai psyko-/sosiopaatti) on onnistunut lannistamaan puolison itsetuntoa ja tämän voimat ovat lopussa sen lisäksi, että puoliso kiristää ja manipuloi useilla eri keinoilla. Niihin voivat kuulua myös dramatisoidut marttyyri-kohtaukset, eli syyllisyyden laskelmoitu aiheuttaminen. Omalla kohdallani tämä ilmeni puolison erilaisina lavastettuina itsemurhayritysskenaaroina. Ja kun narsisti sitten lopulta jätetään, tapahtuu se oletukseni mukaan pakon edessä: kyseessä on tosiaan selviäminen tai lopullinen vähänkin 'normaalista' elämästä luopuminen. Tämä muistuttaa pakoa. Itse olen edelleen pakomatkalla enkä ole uskaltanut ottaa askelta lopullisen eron tekemiseen. Mutta pelkään jopa sitä pienintäkin tapaamista. Omani voi nimittäin olla myös vaarallinen, ihan todella. Siksi tämä ero-asia ei ole helppo vaan pikemminkin kyse voi olla jopa elämisestä ja kuolemisesta, konkreettisesti ja verrannollisesti.
-
Saviola
No vastaappa sitten siihen, että miksi nainen menee narsistisen miehen kanssa naimisiin, kun yhteistä taivalta on takana jo neljä vuotta? Ja miksi nainen tekee narsistisen miehen kanssa lapsen, kun yhteistä taivalta on takana kuusi vuotta ja toisen lapsen, kun yhteistä taivalta on takana kahdeksan vuotta?Violettia kirjoitti:Tämä on vanha viesti, mutta vastaan silti, koska kysymys siitä miksi narsistia ei jätetä on tosiaan kiinnostava. Itse uskoisin, että jos näin tosiaan on, johtuu se siitä että narsisti (tai psyko-/sosiopaatti) on onnistunut lannistamaan puolison itsetuntoa ja tämän voimat ovat lopussa sen lisäksi, että puoliso kiristää ja manipuloi useilla eri keinoilla. Niihin voivat kuulua myös dramatisoidut marttyyri-kohtaukset, eli syyllisyyden laskelmoitu aiheuttaminen. Omalla kohdallani tämä ilmeni puolison erilaisina lavastettuina itsemurhayritysskenaaroina. Ja kun narsisti sitten lopulta jätetään, tapahtuu se oletukseni mukaan pakon edessä: kyseessä on tosiaan selviäminen tai lopullinen vähänkin 'normaalista' elämästä luopuminen. Tämä muistuttaa pakoa. Itse olen edelleen pakomatkalla enkä ole uskaltanut ottaa askelta lopullisen eron tekemiseen. Mutta pelkään jopa sitä pienintäkin tapaamista. Omani voi nimittäin olla myös vaarallinen, ihan todella. Siksi tämä ero-asia ei ole helppo vaan pikemminkin kyse voi olla jopa elämisestä ja kuolemisesta, konkreettisesti ja verrannollisesti.
Minä väitän, että kaikki narsistien puolisot eivät ole uhreja. Yleinen käsitys siitä, että kaikki narsistien puolisot olisivat näitä "narsistin uhreja", on mielestäni väärä. Uskon, että 90% narsistien puolisoista on itseasiassa tällaisia myötäilijä-tyyppisiä hovinarreja, joilla ei ole omaa tahtoa ja, jotka näkevät narsistin Jumalasta seuraavana.
Uskon, että narsistien uhreiksi joutuneet puolisot ovat luultavasti joko sellaisia, jotka eivät alistu myötäilijän asemaan, tai sellaisia, jotka ovat menneet suhteeseen väkivaltaisen narsistin kanssa.
Narsistin käyttäytymisen ymmärtäminen vaatii myös vähintään keskitason älykkyyden ja tunnistaminen epäterveeksi muita henkisiä ominaisuuksia. Amerikoissa tehtyjen kokeiden perusteella 40% ihmisistä ei kritisoi narsistia missään olosuhteissa ja 90% ihmisistä ei pysty vastustamaan narsistin tahtoa, jos ryhmäpaine on narsistin puolella ja narsistihan yleensä käyttää juuri ryhmäpainetta hyvin taitavasti toisia ihmisiä vastaan.
-
Violettia
Yritän vastata edelliseen, sillä tuot esille hyviä kysymyksiä. Narsismin kohdalla on tietysti vaikeita määrittelykysymyksiä, ja joskus on ehdotettu, että narsistit saavat tukea narsismilleen suhteessa, jossa toinen osapuoli on itse asiassa itse ns. piilonarsisti ('covert/undercover narcist'), joka itsensä vähättelyn, nöyrtymisten ja tunteellisuuden kautta todellisuudessa ruokkii omaa narsismiaan. Tämähän toimisi periaatteessa loistavasti: narsisti ja piilonarsisti, ja siinäpä se (kauhun) tasapaino. En nyt kuitenkaan osta tuota ajatusta ihan suoraan, mutta on tietysti hyvä miettiä, että persoonallisuushäiriöiden kohdalla ei ole yhtä totuutta tai pitävää määritelmää, johon voimme ihmisiä lokeroida. Toinen asia on se, että maailmassa näyttää olevan ihmisiä, jotka yksinkertaisesti eivät ole hyviä eivätkä kykene empatiaan. Jos suhde on todella myrkyllinen ja jopa vaarallinen, se kyllä loppuu aikanaan. Sen on pakko.
-
ninnu
Keskustelun aiheeseen liittyy mielestäni voimakkaasti triangulaatio-termi. Triangulaation avulla narsisti yllyttää uhrejaan taistelemaan itsestään ja pyrkii kääntämään uhrien katseen pois pääjehun huonoista puolista sekä kilpailemaan keskenään. Triangulaatiossa narsistin uusimmat heilat saavat kuulla kuinka narsku kaipaa exiään ja vanhat heilat (jotka edelleen yhteyksien päässä) kuulla kuinka narsistilla menee loistavasti uuden ihanan puolison kanssa. Hyvin usein narsistin ei edes tarvitse mainita asiasta, kun uudet heilat jakavat jo kuvia instagrammissa ja Facebookissa, jotka puhuvat karua kieltä heidän suhteestaan narsistiin. Omassa tapauksessa uusia ja vanhoja heiloja oli monia, mutta triangulaatio termi käsittää tietääkseni vain kolme osapuolta, joista yksi on narsisti itse. Mulla meni pitkä aika no contactia narskun kanssa, mutta nyt kun tunteet olivat viilenneet niin aloin itse hiukan imuroimaan narsistia takas päin kyselemällä kuulumisia ja samantien olin keskellä triangulaatiota vaikka ukko asuu edelleen ulkomailla. On jopa huvittavaa kuinka jok'ikisellä viestillä yritetään systemaattisesti lannistaa mua tai kerjätä sääliä. En ole asiasta järkyttynyt, mutta meinaan väkisinkin alkaa korostaa omaa ylivoimaisuuttani, koska meillä oli historia ja koska tunnen ex-mieheni paremmin ja.. ja.. ja.. en tykkää luovuttaa, mutta taistelen mieluummin jostakin taistelemisen arvoisesta.
Viimeksi muokannut ninnu, 24 Elo 2017, 00:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
ninnu
Täytyy vielä sanoa, että aikaisemmin olin tottunut triangulaatioon sellaisena naisena, jonka kanssa narsisti ei ollut vielä kerennyt olla kovin pitkään eli olin hänen ensisijainen lähde. Korjauksena edelliseen viestiin, että myös sellainen narsisti joka käyttää montaa lähdettä, valitsee aina jonkun tietyn henkilön triangulaatioon ja alkaa korostaa tätä sulle. Sanomattakin on selvää, että narsistilla on jonkunnäkönen suhde, monissa tapauksissa seksisuhde, tämän ihmisen kanssa. Narsisti saattaa näyttää jotain viestejä tai kuvia henkilöstä ja olla niin mahdottoman ihastunut siihen. Sä itse olet tietenkin se toinen osapuoli tässä triangulaatiossa. Ne muut lähteet, jotka ovat olemassa, eivät kuitenkaan ole osa tätä kyseistä triangulaatiota. Yhdessä triangulaatiossa voit olla sä ja henkilö X ja toisessa triangulaatiossa sä ja henkilö Y. Narsku on automaattisesti se kenestä taistellaan ja kenet halutaan pitää omana. Toivottavasti saatte selvää.
-
Saviola
Kovaa tavaraa tulee nyt Ninnulta tähän ketjuun. Kyllä, tiedän tuon triangulaation. En ollut tätä ennen osannut pukea sanoiksi, enkä ole varmasti sitä koskaan ihan konkreettisesti ajatellut, mutta tiedän tarkalleen, mistä puhut.
Ensimmäinen tyttöystäväni, joka oli siis epävakaa persoonallisuus, käytti tällaista triangulaatiota minua vastaan. Ensin hän kertoi ulkomaalaisesta miehestä, jota hän tapaili. Minä reagoin tähän tapailuun passivoitumalla hieman, joten hän luopui tuon triangulaation käytöstä. Tilalle tuli toinen triangulaatio, missä hän kertoi minulle, että hänen elämänsä rakkaus oli eräs hänen heteroseksuaali naispuoleinen kaverinsa. Hän haikaili aina tuon naisen perään sellaisena tavoittamattomana rakkautena. Osoitti, että mä en koskaan voinut olla tämän naisen tasolla. Tämä triangulaatio ja sen naisen korostaminen oli erittäin ärsyttävää, mutta en osannut olla asiasta mustasukkainen, eikä tilanne ottanut mitenkään itsetuntoni päälle. Ei sillain tepsinyt.
Myöhemminkin mua kohtaan on lähdetty pelaamaan triangulaatiota, mutta olen yleensä jättänyt nämä naiset aika nopeasti, kun se on alkanut.
Jotain reilu vuosi sitten tutustuin netissä naiseen, joka oli erikoistuva lääkäri. Hän pelasi minua vastaan ehkä kolmellakin eri miehellä tällaista triangulaatiohommaa. Oli hänen ex avomies, jonka perään hän haikaili, oli hänen lyhytaikainen pano, jonka perään hän haikaili ja sitten oli vielä eräs toinen mies, jota hän tapaili ja, joka oli kuulemma niin täydellinen... sitten hän vielä kuvaili, kuinka tämä hänen tapailemansa mies toimi hänen kanssaan ja se kuulosti siltä, että tuo mies pelasi myös tämän lääkärinaisen suuntaan triangulaatiota ja sitä kautta tuo mies esittäytyi naisen kertomuksissa eräänlaisena tavoittamattomana ihastuksena.
Aika perkeleesti saa olla ihmisellä pokkaa, että tuollaista tekee. Mä olen joskus ollut tilanteessa, että olen ollut jollain tavalla yhteyksissä parin-kolmen naisen kanssa samaan aikaan, mutta tuolloin olen kyllä koittanut pitää naisilta salassa, että muidenkin kanssa juttelen, enkä ainakaan ole kenellekään naiselle puhunut siitä toisesta naisesta mitään.
Kun nuorten city-naisten kanssa juttelee, niin heidän puheistaan saa sellaisen kuvan, että tällainen triangulaatio olisi osa miesten normaalia käyttäytymistä ja vaikeaa on löytää sellaista nuorta kaupungissa asuvaa sinkkunaista, joka ei olisi jonkinlaisen triangulaatiota käyttävän narsistiäijän pyöritettävänä.
Ensimmäinen tyttöystäväni, joka oli siis epävakaa persoonallisuus, käytti tällaista triangulaatiota minua vastaan. Ensin hän kertoi ulkomaalaisesta miehestä, jota hän tapaili. Minä reagoin tähän tapailuun passivoitumalla hieman, joten hän luopui tuon triangulaation käytöstä. Tilalle tuli toinen triangulaatio, missä hän kertoi minulle, että hänen elämänsä rakkaus oli eräs hänen heteroseksuaali naispuoleinen kaverinsa. Hän haikaili aina tuon naisen perään sellaisena tavoittamattomana rakkautena. Osoitti, että mä en koskaan voinut olla tämän naisen tasolla. Tämä triangulaatio ja sen naisen korostaminen oli erittäin ärsyttävää, mutta en osannut olla asiasta mustasukkainen, eikä tilanne ottanut mitenkään itsetuntoni päälle. Ei sillain tepsinyt.
Myöhemminkin mua kohtaan on lähdetty pelaamaan triangulaatiota, mutta olen yleensä jättänyt nämä naiset aika nopeasti, kun se on alkanut.
Jotain reilu vuosi sitten tutustuin netissä naiseen, joka oli erikoistuva lääkäri. Hän pelasi minua vastaan ehkä kolmellakin eri miehellä tällaista triangulaatiohommaa. Oli hänen ex avomies, jonka perään hän haikaili, oli hänen lyhytaikainen pano, jonka perään hän haikaili ja sitten oli vielä eräs toinen mies, jota hän tapaili ja, joka oli kuulemma niin täydellinen... sitten hän vielä kuvaili, kuinka tämä hänen tapailemansa mies toimi hänen kanssaan ja se kuulosti siltä, että tuo mies pelasi myös tämän lääkärinaisen suuntaan triangulaatiota ja sitä kautta tuo mies esittäytyi naisen kertomuksissa eräänlaisena tavoittamattomana ihastuksena.
Aika perkeleesti saa olla ihmisellä pokkaa, että tuollaista tekee. Mä olen joskus ollut tilanteessa, että olen ollut jollain tavalla yhteyksissä parin-kolmen naisen kanssa samaan aikaan, mutta tuolloin olen kyllä koittanut pitää naisilta salassa, että muidenkin kanssa juttelen, enkä ainakaan ole kenellekään naiselle puhunut siitä toisesta naisesta mitään.
Kun nuorten city-naisten kanssa juttelee, niin heidän puheistaan saa sellaisen kuvan, että tällainen triangulaatio olisi osa miesten normaalia käyttäytymistä ja vaikeaa on löytää sellaista nuorta kaupungissa asuvaa sinkkunaista, joka ei olisi jonkinlaisen triangulaatiota käyttävän narsistiäijän pyöritettävänä.
-
psykonuhri
Siksi sitä ei usein jätetä koska se osaa hurmata ja manipuloida normaalia ihmistä, siinä kai se syy yksinkertaisuudessaan on tuohon.
-
pilvilinna
Toinen syy lienee se että uhri pelkää kostoa niin paljon että hän ei usklla lähteä ja jättää kuin viime tingassa viranomaisten avulla. Kuitenkin on kokemus lähipiirissänikin kuinka narsisti/psykopaatti saa uhrinsa tekemään asioita joista uhri joutuu vastuuseen jopa vankilaan.