Keinoja millä avata läheisen silmät??

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Ansu

Keinoja millä avata läheisen silmät??

Viesti Kirjoittaja Ansu »

Onko joitakin keinoja millä avata läheisen silmät jolla puolisona narsisti? Vai olenkohan sittenkin "tuominnut" hänen puolisonsa väärin kun en ole ammatti ihminen tekemään mitään dignooseja. Mitä enemmän luen ja ottanut selvää narsisseista niin sen paremmin tuntuu palat napsahtavan kohdilleen.
Läheiseni on viime vuosina alkanut änkyttämään, pahemmin kun puoliso on paikalla, kun puheeksi otin niin vastas että hänellä on pelkoja mutta puoliso hyvä hänelle. Puolison virheitä ottaa omille niskoilleen joten tuntuu että sielä neljän seinän sisällä ei ole kaikki hyvin. Murehdinko turhaan heidän lapsistaan koska tuntuu että en voi kauhesti tehdä heidän hyväkseen mitään?
Mut on siivottu pois nyt heidän elämästään koska olen suutani avannut, sekä sanojani on myrkytetty varmasti jo 6v joten tuntuu että ihan sama mitä läheiselleni sanon niin sanat käännetään minua vastaa.
Ansu

Re: Keinoja millä avata läheisen silmät??

:? :(
Ajattelin että täältä saisin jotakin ajatuksia, toivottomalta tuntuvaan tilanteeseen. Vaikka en ole ihan suoraan narsistin uhri olen todella saanut osani. Arimpiin kohtiani on todella osattu käyttää hyväksi ja isketty suoraan sinne, ja pahimpana tekee se että yksi läheisimmistäni ihmisistä kuuntelee vieressä sanomatta sanaakaa kun hänen puolisonsa iskee "miekalla" syvyyksiin. Puolustamatta sanallakaan silloin tai edes myöhemmin että puolisolla ei olisi ollut oikeutta sanoa niin tai edes se että hän ei olisi samaa mieltä. Ymmärrän että hänen oma asemansa olis ollut varmasti todella ikävä jos silloin olisi puolustanu mutta 6v sisällä olemme suurimman osan ajasta viettäneet keskenään,( lapset toki mukana) koska olen alusta asti melkein lukenut että puolisolta että en ole tervetullut..
Kaikesta huolimatta vaikka nyt todella saanut kuraa niskaan, pahemmalta tuntuu kun en oikein voi tehdä mitään. Hyväksynyt sen että läheiseni on aikuinen ihminen ja en vo pakottaa hänen silmiänsä avautumaan mutta lapset mua huolettaa jos he saavat edes kolmanneksen sellaisia iskuja mitä itse saanut, eikä heillä ole tapaa käsitellä niitä varsinkin kun kyseessä on oma isä. Minun läsnäollessa isä on sanonu omaa lasta tyhmäksi, asia ei edes ollu iso..ja jatkuvasti sanotaan että vain vauvat,tyhmät,hölmöt tekevät noin. jopa läheiseni on ottanut käyttöön että 5v on liian vanha itkeäkseen. Myös huudetaan lapselle jos tekee jotain kiellettyä vaan että siitä ei olla aikaisemmin sanottubettä ei sais tehdä, enkä itsekkään ymmärtänyt edes jälkikäteen miksi niin ei olisi voinut tehdä..
Jos lasten etuja yrittäny viedä eteenpäin saan vastaukseksi että jos toinen vanhemmista ei näe ei käytännössä voi tehdä mitään.ja rivien välistä pystyny helposti lukeen että on vain mun tekemä "diagnoosi".
Enkä saa nähdä enään edes kummilastani koska olen mielipiteitäni sanonut ääneen, vaikka myös todennut että hyväksyn kaikki heidän mielipiteensä jos vain kuulisin ne läheiseni suusta enkä puolison. joten en voi edes tukea lasten omaa ajattelua ja tunteita.
Venica

Viesti Kirjoittaja Venica »

Puolison pitää vaan itse kattoo tää chapteri läpi. Niin se vaan on. Mitä enemmän sanot sitä kauemmaksi ajaudutte. Koitat nyt vaan purra huulta js toivoa et pian silmät avautuu hänellä js voit olla silloin tukena.
KatariinaM70

Viesti Kirjoittaja KatariinaM70 »

Niitä silmiä ei ulkopuolinen pysty aukomaan. Mikäli toiben on rakastunut, ylipäätään taipuvainen uskomaan hyvää, vielä uskonnon myötä anteeksiantavainen, asenteeltaan perhekeskeinen, niin interventiot eivät onnistu.

Jos uhri/objekti on läheisriippuva niin hänkin on eräänlainen "ihmissuhdenarkkari", joka kokee tarpeellisuutta tässä suhteessa. Voipa jopa imarrella itseään ajatuksilla, että antamalla suhteelle niin paljon ja taitavalla toiminnallaan on saanut sen pysymään.
Ansu

"Ihmissuhdenarkkari" varmasti pitää paikkansa.
Läheiseni suhteen olen todella jo luovuttanu, ilman lapsia olisin jo varmasti kauan sit siivonnut käteni mutta en noin vain voi hyväksyä että lasten tunne-elämä murskataan hellä ei ole työkaluja käsitellä asioita.Ootte varmasti oikeessa mutta taustalla koitan josko jotakin keinoja löytyy, jokainen kivi on kuitenkin kääntämisen arvoinen. En itse onneksi enään häviä mitään, mielelläni pysynkin jo kaukana ja vaikka tukeni saa jos silmät aukeavat joskus niin samanlaisiin väleihin tuskin pääsemme lähellekkään ennenkuin puoliso astu kuvaan.
Venica

Viesti Kirjoittaja Venica »

Jos kummina saat vain lapsia kylään ja muuta niin.ota ihmeessä mut elä lapsille puhu mitään näistä niin.kuin varmaan.tiedätkin. eihän välit niin.helposti eheydy niin.se vaan on. Toivottavasti pian silmät aukeaa.
Vastaa Viestiin