Kun läksin hän 'allekirjoitti' narsisminsa

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
KatariinaM70

Kun läksin hän 'allekirjoitti' narsisminsa

Viesti Kirjoittaja KatariinaM70 »

Jos vielä jotain epäilyksiä vähänkään jäi siitä oliko nyt jo exäksi tituleerattava mies narsistinen, niin ero varmisti asian.
Tyyppi ei ole aikaillut uuden kumppanin löytämisessä sekuntiakaan. Itseasiassa hänellä taisi olla haku päällä jo hyvän aikaa etukäteen. On ollut meinaan taipumus roikkua vuosi tolkulla nettien treffipalstoilla aikaisempien suhteittensa viime vuodet, ja tuskin teki poikkeusta nytkään. Hän sai huomiosta kicksit. Ja tuntui olevan innoissaan siitä, että nyt tavallisen näköinen, vähemmän itseään esiintuova, kelpaa vallan hyvin naisille. Nuorena kun häntä ei juuri noteerattu.
Hän tarvitsee rinnalleen koko ajan jonkun - se peili on oltava. Ja peilin on oltava hallittava tapaus. Ja muistanpa miten hän painotti suhteen alussa "tyhmempikin välttäisi, sitä olisi helpompi ohjailla","pitää pitää epävarmuudessa toista, että se pysyy hallussa","kaikille nyt kuuluu sanoa että hän on erityinen". Hän paljasti monin tavoin osaavansa taktikoida. Mikä lie tyhmyys etten ymmärtänyt mitä tämä merkitsee.
Siis hänellä on aina suhde, ettei vaan ole yksin. Alun hurmausvaiheen, valloitusvaiheen, jälkeen vakikumppanista tulee toveri yksinäisiin iltoihin ja samalla hän jatkaa itsetuntonsa pönkitystä keräämällä valloituksia netissä tai ravintolailloista (jotka ovat työmatkoja). Hän haluaa kaiken: parisuhteen ja poikamieselämän. Parisuhteessa valitettavasti se toinen haluaa kokonaisvaltaisen suhteen ja näin on pakko huijata, että on muka siinä täysin mukana. Sehän ei tietystikään vetele, että tämä pari voisi käyttäytyä kuten hän.
Se mikä on vallan kornia, on se että miehen libido on heikko. Hänen seksuaalisuutensa on heiveröinen eikä siitä oikein riittäisi jaettavaksi ympäriinsä. Hänen exänsä, joiden kööriim nyt itsekin pääsin, ovat riutuneet suhteen vakiintuessa puutteessa, kun hänen seksuaalinen innostuksensa - suuntautuu uusiin kohteisiin ja poikamieselämän puolelle. Kaava toistui taas. Hänen on kai pakko toteuttaa tuota kuviota, sillä ei vaan saa itse kierroksia päälle kuin "uudella lelulla". Kiintymys ja kerätyt tunteet eivät kanna, sillä niitä ei ole.
Hän pystyi kuittaamaan eron olan kohautuksella. Oli jopa vaan innoissaan kun pääsi kirmaamaan kohti uusia seikkailuja. Ei kipuilua, ei tarvetta ihmetellä mikä meni vikaan, ei surua hävitetystä suhteesta. Itselläni on tunne kuin olisin ollut huumausainekoukussa vuosia, jossain narkoosissa tai huumattuna, enkä vieläkään ihan täysin ymmärrä mitä tapahtui. Ero oli hänelle kuin "projekti" joka valmistui ja "asiakirjat mappiin" ja se siitä. Ajatella, että hänen jäätyään kiinni ns. rysän päältä viime talvena, en kyennyt sanomaan enää "rakastan sinua" tai "tykkään sinusta", sillä en enää tiennyt kuka hän on. Hän toki vielä heinäkuun alussa kertoi "rakastan sinua". Tosin hänellä oli tämän vilpittömän - heh heh - tunnustuksen jälkeen jo uusi heila. Kun itse en tiedä missä vaiheessa tavoitan edes lämpimiä tunteita toista ihmistä kohtaan (en tarkoita ystäviä enkä muuta perhettä, vaan ihastumiskohdetta). Olen täysin pöllähtänyt ja tyhjä.

Ihmettelen suunnaattomasti miksi uusi höpläytettävä ei kiinnitä huomiota siihen miten nopeasti tämä mies hyökkää suhteeseen? Samalla sekunnilla kun eropaperit lähtivät maistraattiin. Tai sitten hän valehtelee kuvioista. Minunkin kohdallani selvisi vasta vuoden kuluttua ja liian myöhään, että edellinen suhde oli ollut vielä pitkään päällä kun me seurustelimme... Kaivoin silloin, ja nyt lopussa totuutta selville melkoisella vaivalla. Luulen että monen kannattaisi hyvien tapojen vastaisestikin olla vähän kyylä uuden tuttavuuden kanssa? On jotenkin hyvää käytöstä lähteä luottamaan ihan periaatteesta, olla tonkimatta asioita, antaa menneen olla ym.
Wreck

Re: Kun läksin hän 'allekirjoitti' narsisminsa

Viesti Kirjoittaja Wreck »

Omista narsistivanhemmistani ja heidän suhdekuvioistaan tunnistan samoja asioita. He ovat aina pelailleet toisillaan mutta myös uusilla valloituksillaan. Kotiin on tuotu uusia pahaa aavistamattomia ihmisiä vain toisen kiusaksi ja kehotettu sitten toistakin hakemaan itselleen uusi (nettituttavuus, jota voi kokeilla, huomaako se kuinka hulluja he ovat ja jos ei, alkavat sitä piirittää). Narsistit ei tosiaan kykene olemaan yksin sekuntiakaan. Heillä on pakko olla pari. He tarvitsevat toista ihmistä tuomaan arvoa itselleen ja peittämään oman todellisen minänsä, tyhjyytensä.

Mitä minä olen asiaa seurannut, uudet valloitukset ovat yleensä kilttejä. Narsistiäitini sanoi kerran eräässä erotilanteessa uutta miestä piirittäessään, että jos se ei häntä huoli, niin hän etsii kyllä toisen. Sekin on nähty, että uuden uhrin nimi on tatuoitu käteen, kun on tunnettu vasta kaksi kuukautta. Se lirkuttelu on jotain aivan sairasta. Mutta joo, tällaista ihmisillä leikkimistä narsistien rallit on, ja lapselle tuhoisaa katsottavaa.
nuttool

Viesti Kirjoittaja nuttool »

KatariinaM70 kirjoitti: Ja muistanpa miten hän painotti suhteen alussa "tyhmempikin välttäisi, sitä olisi helpompi ohjailla","pitää pitää epävarmuudessa toista, että se pysyy hallussa","kaikille nyt kuuluu sanoa että hän on erityinen". Hän paljasti monin tavoin osaavansa taktikoida. Mikä lie tyhmyys etten ymmärtänyt mitä tämä merkitsee.
Olen miettinyt, että onko nämä lipsautukset tahallisia vai tahattomia?
"osaan puhua ihmisen sekaisin niin, ettei osoitettaan muista" + nämä perinteiset hassunhauskat sovinistiset vitsit eli lipsautukset.

Ehkä sitä alkuun ajatteli, että toinen nyt kovin huonolla tavalla koettaa nyt vähän egoaan boostata? Et meni vähän överiks, mutta kukapa nyt ei puhuisi joskus vähän ohi suunsa? - kunnes huomaat että se kaikki onkin totta!
Yksi teoria voisi olla, että henkilö kertoo mihin on kykenevä, ja jakaa sen "puolihuolimattomasti" kanssasi, jotta ajattelet että eihän se mulle niin tekis, kun kerran kertoi sen.

Mut hyvä et sait allekirjoituksen, ei tarvitse miettiä mikä on miehiään! :evil:
Hertta

Viesti Kirjoittaja Hertta »

Ihan kuin elämästäni kirjoittaisit. Avoliitto loppui tosin katkolla oli puoli vuotta kun lopulta ymmärsin että mies on koko ajan deittaillut netissä ja kesällä sitten ilmeisesti löytänytkin uuden. Tietysti syyllinen olin minä kun en tunnustanut tapailevani muita miehiä ja valehtelijanhan voi heittää ulos tunnin varoitusajalla. Kaksi kassia ja yhden muovisäkin ehdin ottaa mukaan tavaraa kun pääsin karkuun. Sitä edelsi yö jolloin minut murskattiin henkisesti pala palalta. Fyysisestä pahoinpitelystä ja seksuaalisesta ahdistelusta tein rikosilmoituksen. Kolmea naista kuulema deittailee. Toivottavasti huomaavat ajoissa minkä kanssa ovat tekemisissä. Joka tapauksessa nyt tulee viestejä yhteenpaluussta. Onnekseni niissä kerrotaan että minun pitää jatkossa olla rehellisempi ja että hän ei voinut muuta kun lyödä en jättänyt vaihtoehtoja. Muuten voisin mennä samaan ansaan niin tyhjä ja maahanpilettu olo nyt on. Mutta voimia sinullekin.
Saviola

Viesti Kirjoittaja Saviola »

KatariinaM70 kirjoitti:Se mikä on vallan kornia, on se että miehen libido on heikko. Hänen seksuaalisuutensa on heiveröinen eikä siitä oikein riittäisi jaettavaksi ympäriinsä. Hänen exänsä, joiden kööriim nyt itsekin pääsin, ovat riutuneet suhteen vakiintuessa puutteessa, kun hänen seksuaalinen innostuksensa - suuntautuu uusiin kohteisiin ja poikamieselämän puolelle. Kaava toistui taas. Hänen on kai pakko toteuttaa tuota kuviota, sillä ei vaan saa itse kierroksia päälle kuin "uudella lelulla". Kiintymys ja kerätyt tunteet eivät kanna, sillä niitä ei ole.
Tässä on kyse miehen sadismista. Sadisti nauttii enemmän pihtaamisesta, kuin seksistä. Tälle miehelle läheiset ihmissuhteet ovat ongelma. Hän ei kykene muodostamaan normaalia tunnesitoutumista, vaan hän pyrkii uskottelemaan itselleen, että kyse on riippuvuussuhteesta, jossa toinen on riippuvainen hänestä. Pihtaamalla hän saa vääristettyä suhteen näyttämään siltä, että sinä haluat häntä, vaikka hän ei halua sinua... tämä on sitä "narsismia". Sitten hän vielä vahvistaa tätä kuviota, hakemalla seuraa toisista naisista.

Monilla narsistisen, sosiopaattisen ja psykopaattisen persoonan omaavilla on tuo käyttäytymismalli, että vakiintuneessa suhteessa ei tämän vakikumppanin kanssa paljon seksiä harrasteta. Tällainen persoonallisuushäiriöinen kerää yleensä kymmeniä, tai satoja seksikumppaneita, mutta hän ei montaa kertaa yhden ihmisen kanssa seksiä harrasta.
Tällaisessa toimintamallissa on kyse myös kontrolloinnista ja vallasta. Martha Stout otti esimerkiksi Tsingis Kaanin, jolla on tänä päivänä 16 miljoonaa jälkeläistä.

Suhde-aiheisilla sivustoilla nähdään seksikumppanien määrä aina libidon mittana siihen tyyliin, kuin suuri seksikumppanien määrä tarkoittaisi korkeata libidoa. Olen tätä monesti kritisoinut ja aina tulee paskaa niskaan. Narsismi on kukkinut suhde-sivustoilla jo pitkään.
Saviola

Viesti Kirjoittaja Saviola »

nuttool kirjoitti:Yksi teoria voisi olla, että henkilö kertoo mihin on kykenevä, ja jakaa sen "puolihuolimattomasti" kanssasi, jotta ajattelet että eihän se mulle niin tekis, kun kerran kertoi sen.

Mut hyvä et sait allekirjoituksen, ei tarvitse miettiä mikä on miehiään! :evil:
Ainakin sosiopaatit jostain syystä varoittelevat itsestään suhteen alussa. Annetaan pari-kolme ihan konkreettista varoitussignaalia heti tapailuvaiheen aikana. Nämä varoitussignaalit ovat siis juuri tällaisia kommentteja, lipsahduksia, joiden merkitystä toinen ei vielä silloin tajua, mutta joita toinen kyllä sitten myöhemmin miettii moneen kertaan, sosiopaatin todellisen luonteen paljastuttua.
Itse olen miettinyt moneen kertaan erään sosiopaattinaisen suhteen alussa tekemiä lipsahduksia... On kaduttanut, että en ymmärtänyt niistä, mistä on kyse, kun kuitenkin tiesin jo ennen sitä tällaisten lipsahdusten olevan vaaran merkkejä, kun olin asioista lukenut.
Venica

Viesti Kirjoittaja Venica »

Minun eksä lipsautteli ja kokeili säikähdänkö ja myöhemmin saattoi sanoa et vitsaili. Saattoi heittää jotain puolihuolimattomasti....
Venica

Viesti Kirjoittaja Venica »

Huomaan että tän eksän letkautukset oli samaa tasoa yhdessä olon aikana kuin.hulluilla.sarjamurhaajilla.joita ovat sanoneet vaimoilleen.

Olen vaan kiitollinen et ollaan siitä hullusta päästy yllättävän vähällä eroon.
Vastaa Viestiin