Tervehdys ylläpidolta

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Notavictim

Tervehdys ylläpidolta

Viesti Kirjoittaja Notavictim »

Hei kaikille.

Täällä on viime aikoina esiintynyt jälleen palstan sääntöjen rikkomista. Olen varoittanut kutakin rikkeen tekijää henkilökohtaisesti ja seuraavasta rikkomuksesta käyttäjätunnukset tullaan tilanteen mukaan poistamaan.

Mielipiteitä saa ja pitää olla, mutta muistetaan, että täällä kaikilla on yhtäläinen oikeus saada äänensä kuuluviin ja narsistien tunnistettavuuden edistäminen on yksiselitteisesti kielletty.

Ottakaa rohkeasti yhteyttä jos koette, että palstalla on tehty jotakin väärin tai muuten vain on kysyttävää. Olen täällä taustalla seuraamassa tilannetta.

- Notavictim
Saviola

Re: Tervehdys ylläpidolta

Viesti Kirjoittaja Saviola »

Mitä järkeä on poistella asiallista keskustelua kilometritolkulla? Palstalla on ollut omituista vääntöä ja keskustelu on mennyt paikoin lievästi väärille raiteille, mutta miksi ylläpito lähtee omalta osaltaan tällaiseen asiattomuuteen mukaan ja poistelee myös asiallista keskustelua?
Okei, teillä on valta täällä, mutta esim. eilen tekemäni asiallinen aloitus on kokonaan hävinnyt... Kyseistä poistoa ei voi oikein perustella palstan säännöilläkään. Tulee vaikutelma, että ylläpito trollaa itse, poistelemalla asiallista keskustelua.

Kirjoittelin joskus suomi24 sivustolle ja lopetin sinne kirjoittelun sen jälkeen, kun selvisi, että moderaattorin oikeudet omaavia henkilöitä oli palstalla trollailemassa ja poistelemassa asiallista keskustelua. Kakka- ja pissa- jutut jäivät palstalle, mutta kaikki asiallinen keskustelu poistettiin. Älkää te nyt vain lähtekö samoille urille.
Saviola

Ylläpito on näköjään poistanut kaikki pitkät kirjoitukseni eri persoonallisuushäiriöiden eroista ja erityispiirteistä.
psykonuhri

Viesti Kirjoittaja psykonuhri »

Notavictim kirjoitti:...ja narsistien tunnistettavuuden edistäminen on yksiselitteisesti kielletty.
Siis, mitä tuo tarkoittaa?? Täälläkö ei saa antaa "vihiä" että miten voi tunnistaa narsistisesti persoonallisuushäiriöisen tyypin?? :roll:
Saviola

psykonuhri kirjoitti:
Notavictim kirjoitti:...ja narsistien tunnistettavuuden edistäminen on yksiselitteisesti kielletty.
Siis, mitä tuo tarkoittaa?? Täälläkö ei saa antaa "vihiä" että miten voi tunnistaa narsistisesti persoonallisuushäiriöisen tyypin?? :roll:
Tarkoittaa sitä, että minun ja nimimerkki orjapojan välisessä keskustelussa annettiin ylläpidon mielestä liian tarkkoja kuvauksia psykopaattisiksi epäilemistämme henkilöistä. Eli ylläpito uskoo, että viestiemme tietojen pohjalta oli mahdollista tunnistaa nämä henkilöt, jotka viesteissä kuvailimme.
Minä kuvailin yhden henkilön ja orjapoika kuvaili kaksi eri henkilöä. Nähdäkseni ainoastaan orjapojan kuvailemasta naisesta annettiin riittävän tarkkoja tietoja, jotta henkilö olisi mahdollista tunnistaa. Tämä ylläpidon nootti kohdistuu siis ilmeisesti lähinnä nimim. orjapoikaan.

Minua harmittaa nyt se, että notavictim poisti kolme minun tekemääni aloitusta, joista yksikään ei rikkonut palstan sääntöjä. Jos palstan säännöissä lukee, että henkilökohtaisuuksiin meneminen on kielletty, niin miksi ylläpito meni tekemään henkilökohtaisen, minuun suuntautuneen trollin, poistamalla kolme aloitustani?
Pitäisi pystyä poistamaan vain asiattomat viestit ja jättää asialliset viestit talteen.

Minä tykkään psykopatologia.mun.foorumista ja murha.infosta, koska niissä ylläpitoon voi luottaa. Suomi24:ssa ylläpitäjät ovat itse häiriköitä.
orjapoika

Viesti Kirjoittaja orjapoika »

Saviola kirjoitti:
Minä kuvailin yhden henkilön ja orjapoika kuvaili kaksi eri henkilöä. Nähdäkseni ainoastaan orjapojan kuvailemasta naisesta annettiin riittävän tarkkoja tietoja, jotta henkilö olisi mahdollista tunnistaa. Tämä ylläpidon nootti kohdistuu siis ilmeisesti lähinnä nimim. orjapoikaan.
En mitään noottia ole saanut, mutta lupaan silti ottaa opikseni.

Tuon noin 20-vuotta sitten tapahtuneen asian ja henkilön todella voisi tunnistaa, jos olisi itse ollut tuossa osuuskunnassa mukana, puolisi olisi ollut mukana tai hyvin kiinnostunut asiasta, kuten äitini. Näitä henkilöitä Suomessa on ehkä 30. Moniko näistä muistaisi koko stoorin? Ehkä ne, jotka tulivat mukaan tuosta yhdestä uskonnollisesta äärisuuntauksesta, eli niitä olisi noin 7, joilla voisi olla muistissa kokonaisnäkemys asiasta kerrotulla tavalla. Moniko heistä sattuisi lukemaan tätä palstaa? Mahdollisuus, että palstalle osuisi ihminen, jolla olisi tarvittavat tiedot ja kyky tarvittaviin johtopäätöksiin liekenisi nollan tuntumaan.

Mutta tämä ei silti poista sitä tosiasiaa, että lottovoiton tasoisella todennäköisyydellä, joku todella tunnistaisi ja siksi muutan tapaani esittää asioita.
Notavictim

Viesti Kirjoittaja Notavictim »

Tarkoitin tunnistettavuudella sitä, että niistä henkilöistä, joista täällä kerrotaan, ei saa olla tunnistettavissa nimiä tai mitään sellaisia piirteitä jotka voisivat edes mahdollisesti edesauttaa jotakuta tunnistamaan henkilöt joista täällä puhutaan.

Jos koette, että olen ollut epäreilu, kullakin on täysi oikeus mielipiteeseensä. En suosi enkä sorsi täällä henkilökohtaisesti ketään ja olen jättänyt kaikki mielestäni asialliset viestit tänne. Joissain viesteissä on kuitenkin annettu täytenä faktatietona väärää informaatiota. Muistakaa, että on eri asia viitata lähteisiin ja esittää jonkun sanoneen jotakin, kuin esittää jokin tietty oletus täytenä, vastaansanomattomana faktana.

Lukekaa foorumin säännöt vielä kertaalleen ja noudattakaa niitä kunnioittaen muita, niin minulla ei ole mussuttamista siinä vaiheessa :) Mielivaltaiseen pomottamiseen minulla ei ole vähäisintäkään halua tai syytä. Hyvää syksyn jatkoa kaikille, seuraan tilannetta.
psykonuhri

Notavictim kirjoitti:Tarkoitin tunnistettavuudella sitä, että niistä henkilöistä, joista täällä kerrotaan, ei saa olla tunnistettavissa nimiä tai mitään sellaisia piirteitä jotka voisivat edes mahdollisesti edesauttaa jotakuta tunnistamaan henkilöt joista täällä puhutaan.
Minun mielestäni täällä voisi olla ihan nimilista narsistisesti persoonallisuushäiriöisistä jotta muut tietäisivät varoa heitä ja ehkä löytyisi myös saman narsun uhreja jotka voisivat jakaa kokemuksiaan! Eikös tämän foorumin pitäisi olla narsujen uhrien tukifoorumi??
psykonuhri

Notavictim kirjoitti:Muistakaa, että on eri asia viitata lähteisiin ja esittää jonkun sanoneen jotakin, kuin esittää jokin tietty oletus täytenä, vastaansanomattomana faktana.

Psykopaatin uhriko ei siis tiedä muka mitään psykopaateista ilman "lähteitä"?? Tuotako yrität tuossa kertoa? HAH!!!
Notavictim kirjoitti:Mielivaltaiseen pomottamiseen minulla ei ole vähäisintäkään halua tai syytä.

Tuota todella toivon ja myös sitä että sinä ymmärrät että ainakin jotkut meistä ovat oikeasti narsistisesti persoonallisuushäiriöisen psykopaatin UHREJA!!!!!!Ymmärrä että minkälaisen kokemuksen omaavia IHMISIÄ kovistelet täällä!
pilvilinna

Viesti Kirjoittaja pilvilinna »

Hei, seurasin tuota vääntöä täällä pitkään ja se sai minut voimaan todella huonosti. En edes uskaltanut kommentoida koska pelkäsin saman vihan tarttuvan. Kiitos Ylläpidolle puuttumisesta. Luulen että on muitakin kuin vain minä joille riittää omat kokemukset ja tuntemukset asioista joita olemme läpikäyneet ilman että alkaisimme vääntään siitä kenellä on enempi ja pahimmat kokemukset tai tunnistaisimme paremmin jonkin psykopaatin tai narsistin. Ei,.... minulle ainakin riittää se mitä olen kokenut ja josta olen vuosia yrittänyt päästä eteenpäin.
Tällaiset tinkaamiset mitä täällä on ollut ovat saaneet ainakin minut pelkäämään sitä vihaa joka joidenkin kirjoittajien kommenteista on huokunut. Tuollainen viha on tarttuvaa ja sairastuttaa. Viha lietsoo aina lisää vihaa eikä se ole vertaistuen tarkoitus.
Toivottavasti keskustelut jatkuu sellaisena kuin ne on tarkoitettu. Vertaistueksi pahoja kokeneille ihmisille.
Lukittu