Hei,
meitä on kolme sisarusta, minä heistä nuorin ja vanhemmat sisaret kymmenen ja yhdeksän vuotta vanhempia. Isosiskot ovat kuin eri sarjaa ja liittoutuneet pikkusisartaan vastaan. Kaikki meni vielä jokseenkin hyvin siihen asti kuin äitini kuoli 12 vuotta sitten. Tällä järjellä kuvittelen, että äitini sai sisarukseni pysymään jokseenkin aisoissa, mutta hänen kuolemansa jälkeen "helvetti" omalla kohdallani alkoi. Isäni on itsekin äärettömän itsekeskeinen ihminen ja helposti vietävissä kuin litran mitta. Vanhin sisareni otti äidin pois menon jälkeen "ohjat käsiinsä" ja aloitti ainakin omalla kohdallani hirvittävän kontrolloinnin. Samalla hän aloitti mustamaalauskampanjansa (soitteli haukkumispuheluita meille kaikille ja haukkui meitä ristiin toisillemme. Pahinta tässä oli se, että hän ei muistanut mitä itse oli sanonut ja mitä puhelun vastaanottaja, ja tällä keinoin sai sekoitettua muiden välit). Vaikea oli puolustautua ja yrittää kertoa asioiden oikea tola, minua ei ainakaan kukaan uskonut. Isäni sairastui näinä vuosina Alzheimerin tautiin ja sairaus teki hänestä itsestäänkin vielä entistäkin harhaluuloisemman, joten hänet oli helppo sisareni toimesta manipuloida uskomaan mitä tahansa. Parisen vuotta sitten sisareni sitten haukkui minut jouluna tekstiviesteillä todella pahasti, ja päätin että tämä saa nyt riittää. En vastannut enää hänen puheluihinsa enkä tekstiviesteihinsä, siirsin hänen puhelinnumeronsa estolistalle, jotta en vahingossakaan lukisi sieltä tulleita tekstiviestejä. Olin taas oma iloinen itseni, kunnes... isäni sairastui vakavasti, eikä enää pystynyt asumaan omassa asunnossaan. Isän asunto on hänen omissa nimissään (ei siis perikunnan) ja jostakin syystä hän pyysi minua hoitamaan asunnon myynnin ja sen tyhjentämisen. Laitoin asian alkuun, ja pyysin isää kutsumaan sisarukset koolle, jotta ottavat sieltä mitä haluavat, ja hoidan sen jälkeen sinne yrityksen joka tyhjentää loput tavarat sieltä pois. Isäni pyysi minut tilaisuuteen mukaan (en todellakaan halunnut mennä). Sisaret eivät tullessaan edes tervehtineet. Yritin tilaisuuden aluksi kertoa, mitä asioissa on nyt tehty ja mitä jatkossa ajatellaan tehtävän, mutta minut hiljennettiin heti. Katsoinkin parhaaksi lähteä paikalta pois, viisi minuuttia siellä kestin. Isäni mukaan tilaisuuden luonne oli sellainen, että minulle ei mitään sieltä anneta. Nyt minua pelottaa ajatellakaan sitä, kun isäni lähtee tästä maailmasta, ja pesän loppuselvitys on edessä. Kuten tuossa jo sanoin, isäni on vietävissä kuin litran mitta, mutta itse en enää jaksa enkä kestä tätä tilannetta. Sanoinkin jo isälleni, että olen tässä perheessä nähnyt liian monesti sen, kun te kolme olette liittoutuneet minua vastaan ja näin tässä tulee tapahtumaan jälleen kerran. En tiedä miten itseni suojaan tulevalta, vai voinko suojata mitenkään.
Vallanhaluinen ja hankala isosisko
Valvojat: Purple, NinniAnniina
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
sätkynukke100
Re: Vallanhaluinen ja hankala isosisko
Ota yhteyttä sosiaalitoimeen ja kerro kaikki.. ja kysy neuvoa, mitä tehdä. Älä pidä asiaa sisälläsi, vaan tee siitä avoin.. totuudella kuitenkin pärjää loppuviimeksi aika pitkälle ja apujakin voi löytyä. Itse olen joutunut vähän vastaavaan tilanteeseen ja toiminut näin... Edunvalvoja asioihin isällesi.
-
Venica
Re: Vallanhaluinen ja hankala isosisko
Pyydä isällesi edunvalvoja sosiaalitoimistosta.