Kauanko siinä menee, että unohtaa?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Kohtivaloa

Re: Kauanko siinä menee, että unohtaa?

Viesti Kirjoittaja Kohtivaloa »

Joko tulee todellinen pohja, joka tuhoaa kaiken mitä olet. Eikä ole muuta vaihtoehtoa kun jatkaa. Tai suhde nakertaa sinut pala kerrallaan, ja tarvitset lopulta hoitoa. Tai tulee uusia parempia lähteitä, ja olet historiaa pikku hiljaa.
sätkynukke100

Viesti Kirjoittaja sätkynukke100 »

siis se riippuvuus ihmiseen on läheisriippuvuus.. ja mikä tahansa siihen liittyvä asia ruokkii riippuvuutta...mikä vain pienikin
Kohtivaloa

Mä tiedän, ja se et ymmärtää sen järjellä ei kuitenkaan auta :?
sätkynukke100

Kohtivaloa kirjoitti:Joko tulee todellinen pohja, joka tuhoaa kaiken mitä olet. Eikä ole muuta vaihtoehtoa kun jatkaa. Tai suhde nakertaa sinut pala kerrallaan, ja tarvitset lopulta hoitoa. Tai tulee uusia parempia lähteitä, ja olet historiaa pikku hiljaa.

Sepä... "jännä" nähdä mihkä tällänen loppuu.. Tässä on ollut sellainen juttu, että pahimmat muhun vaikuttavat asiat on varmaankin koettu.. mulle on tullut kuorta kuitenkin lisää päälle näitä vastaan.. en välitä enää läheskään kaikesta.. mutta sitten taas tulee joku hetki, jolla se saa vaikutettua mun psyykeen. Olen jo hakenut ulkpuolista apua, mikä oli ainakin hyvä asia.. tiesi aiheesta. En edes muista, kauanko olen lueskellut netissä ja opiskellut asiaa.. Sam Vaknin on SE ensimmäinen, joka kolahti.. sen jutut. En muista miten hoksasin sinne mennä.. ehkä joku kertoi paikasta..se oli hyvä se.

Olen kyllä huomannut, että itsensä tässä jonnekkin kadottaa ja kulkee jossain sumuisessa laaksossa yksin.... voimat on jossain puolenvälin paikkeilla... suorittaa asioita, muttei mistään uudesta oikein saa otetta tai että alotekyky riittäis johonkin uuden opetteluun välttämättä.. hyvä kun pakollisista asioista selviää! Oletteko muut huomannu tämän...
Kohtivaloa

Se on hyvä et olet hakenut apua. Ja varmaan se jatkuu niin kauan kun se hyötyy susta, saa seksiä tms. Niin kauan kun sä itse pystyt hyppäämään siitä pois, ja pystyt tekemään päätäksen jossa pysyt. Mä tiedän tuon tunteen ja riippuvuuden. Ja ne vierotusoireet..
satupäivikki

Viesti Kirjoittaja satupäivikki »

Muistan kuinka exäni haukkui lähes kaikki entisensä, ja selitti miten erilainen minä olen. Niin tällä hetkellä teen itseni kanssa töitä sen suhteen, etten ajattelisi paljon sitä mitä hän minusta puhuu muille. Koska 99,9% varmuudella hän minua haukkuu kaikille (on tyypillistä narsistille). Kun hänellä todennäköisesti se uusi on jo, niin paljonkohan hän haukkuu minua ja keksii valheita... :roll: välillä ihmettelinkin jotain juttuja mitä hän existään selitti, joitain en jopa uskonut. Siitä hän sitten suuttui kun en uskonut. Mutta hänen kaikki exänsä olivat jotain "hulluja" tai "mielenvikaisia".
Minulla auttaa se, että olen nyt saanut sellaisen "vihan" luotua häntä kohtaan. En poistanut messenger- tai whatsapp-viestejä, ja niihin kamaliin syyttäviin / manipuloiviin viesteihin on helppo palata heikkona hetkenä. Nyt kun tuntuu jo hiukan helpommalta, niin pystyn ehkä osittain jopa "ulkopuolisen silmin" lukemaan niitä, ja toteamaan kuinka hyvin alkuvaiheessa se manipulointi minua kohtaan alkoi. Ja pystyn tuntemaan sen paniikin/ahdistuksen joka niistä viesteistä silloinkin tuli. Se puistattaa... Onneksi sitä ei enää ole.
Ja tiedän itse juuri tuon riippuvuus-jutun läheisriippuvaisena ihmisenä... oli aika, jolloin en pystynyt minuuttiakaan päivästä olemaan ajattelematta ko. henkilöä. Nyt olen onnellinen siitä, että aamulla kun silmäni avaan, niin hän ei ole ensimmäisenä mielessä. Ainakaan joka päivä...
Kohtivaloa

Mitä ajatuksia teille herää narskujen uusista ensisijaisista lähteistä, ns. parisuhteista jos niitä siksi voi edes kutsua? Omat ajatukset ovat olleet kaikkea raivon, epätoivon ja säälin väliltä. Joku kokee tulevaisuudessaan samat kauheudet, mutta saa toisaalta sen kaiken taivaallisen alkuun.
satupäivikki

Viesti Kirjoittaja satupäivikki »

No tietty alkuun tuli se pettymys... vaikka itku kurkussa silloin vannoi, ettei pysty kenenkään muun kanssa ikinä enää olemaan. Vaan eipä siinä kauaa mennyt. Tietenkin sitä oli niin tyhmä silloin itse, että uskoin, että minä olisin se ainutlaatuinen mitä hän selitti. Tällä hetkellä hänellä on varmaankin se rakkaus-pommitus-vaihe menossa... Eli lähettää mitä hempeämpiä viestejä sille uudelle. Mikäli uusi nainen on läheisriippuvuuteen taipuvainen ihminen, niin valitettavasti koukuttuu.. :( ja kun narsisti huomaa, että koukussa on ja pysyy, niin sitten hän aloittaa sen manipuloinnin. Josta kaikki eivät välttämättä heti irti pääse. Itselläkin meni se reilu vuosi, vaikka alkumetreillä oli jo havaittavissa niitä hälytysmerkkejä, joista olisi pitänyt tajuta. Mutta virheistä oppii vai miten sitä ironisesti voisi nyt sanoa... :lol:
sätkynukke100

Ensisijainen lähdehän on aina kaikki muut, kun "läheisin" ihminen.. se, joka elää lähimpänä on toissijainen lähde.. todistamassa Hänen mahtavuuttaan ja menneitä saavutuksiaan ym ym.... alamainen, joka ei ole p*skankaan arvoinen. Nämä eivät arvosta läheisintään siksi, että halveksivat sitä (pitävät todella tyhminä niitä, jotka heihin rakastuvat tai kiintyvät....). Ottavat vain hyödyn irti ja käyttävät p*skasankonaan.
Kohtivaloa

Okei, en oo tätä oivaltanut. Mut miten sen kanssa pärjäätte, et on kuitenkin vain osa jotain ihme yhdyskuntaa, hovia tms.? Jokaisella on siis joku tehtävä siinä. Ja mikä on se tunneskaala sen asian kanssa kun tajuaa et on niitä läheisiä?
Vastaa Viestiin