Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
sydänrikki76 kirjoitti: ↑01 Maalis 2018, 10:00
Ja miehen oleminen omien lastensa kanssa oli aika mielenkiintoista myös. Lähinnä oli tärkeää, että lapset ovat itsenäisiä (siis 5v ja 7v!!) ja käyttäytyvät kuin tinasotilaat. Ei siis ihme, että minun iltalauluni laulaminen oli liikaa - sehän on varmasti noissa piireissä aivan liian lämminhenkistä eli jotenkin erikoista ja outoa..!
En ole narsistin kanssa parisuhteessa, mutta pakko todeta, että omat narsistivanhempani ja nyt isovanhemmat odottavat lapsilta juuri tuollaista sotilaallisuutta. Iltasatuja ei lueta, lauluja ei lauleta, vauvakin pakotetaan syömään aikuisten lusikalla ja markettien perheparkkien käyttäjiä halveksitaan kovaan ääneen. Lapsi ei saa tarvita mitään, ei edes sitä perusläheisyyttä oman vanhemman kanssa ja narsisti kyllä tekee asian lapselle hyvin selväksi. Lapsi luulee saavansa rakkautta vain suorlttamalla ja olemalla näkymätön.
Wreck: Täysin käsittämätöntä.. Ei kai tuollaista voi normaalilla järjellä varustettu ymmärtääkään toisaalta..
Lumiaura: ai kuuluu?? Hitto miksen aiemmin löytänyt tänne sivustolle..? Alkaa jo tulla ihan painostava olo siitä, kun omat silmät alkavat aukeamaan..
Ja kun tuo ymmärrys kaikesta tulee, se on aika järkyttävä ja ahdistava tunne alkuun. Tässä asiassa tieto ei kuitenkaan lisää lopulta tuskaa, vaan antaa toivottavasti sen ymmärryksen oman itsensä kunnioittamisesta ja välittämisestä - terveellä tavalla.
Lumiaura: Todellakin! Nyt täytyy varmaan pitää pieni tauko kaikesta lukemisesta, sen verran ahdistaa ja järkyttää mieltä..
Vähän liikaa tuntuu löytyvän yhtäläisyyksiä ja asioita aukeaa kerralla..
Mulla kanssa on tosi vaikeaa päästä narsistista..ollaan oltu on/offia lähes koko suhteen ajan(ihan alkua lukuunottamatta). Miksi en pääse tästä henkilöstä? Joku outo juttu siinä on mikä muhunkin vetoaa..kuin magiikkaa. hukkaan vaan aikaa yrittäessäni saada tätä toista muuttumaan:( narsisti ei muutu. Pyöritty tätä ympyrää ja tuntuu että side toiseen on vahva vaikka valhettahan on koko suhde..
Se side on riippuvuussuhde, jota itse valheellisesti kuvittelee aidoksi rakkaudeksi. Ja tätä suhdetta narsisti käyttää hyväksi. Narsisti ei voi vastustaa huomiota,ja saa sitä riippuvuussuhteessa. Narsisti haluaa valtaa, ja mikä voikaan olla parempi valta kun saada toinen rakastumaan, kärsimään, tanssimaan juuri toivotulla tavalla pillinsä mukaan..
Lumiaura kirjoitti: ↑27 Helmi 2018, 11:02
Olen niin ahdistunut. En pääse narsistista eroon, olen yrittänyt sitä niin monta kertaa, se hetken helpottaa, mutta en kestä niitä vieroitusoireita. Sitten otan itse yhteyttä. Miksi itse pidän yllä illuusiota, joka ei ole totta? Olen ihastunut siihen, mitä kuvittelen hänen olevan, vaikka ymmärrän että se ei ole totta. Ymmärrän sen järjellä.
Narsisti on kylmä, antaa kuitenkin sopivasti huomiota oikeassa kohdassa, ja kaikki jatkuu niin kun ennen. Hän voi tehdä mitä hullumpia asioita, ja aina vaan ymmärrän. Kaipaan sitä mitä hän oli, kauan sitten. En kestä vaan itseäni tämän keskellä. En ymmärrä miksi narsisti ei voi tehdä ratkaisua ja poistaa elämästään, mutta hän ei sitä tee. Hän pitää lankoja käsissä, jolla vetää aina takaisin, ja nyt tuntuu että en vaan jaksa. Haluan takaisin elämän, joka minulla joskus oli. Jossa voi hengittää ja olla onnellinen.