orjapoika kirjoitti: ↑05 Maalis 2018, 10:38
Elän sellaista vaihetta, että jostain syystä menneet loukkaukset tulvii mieleeni.
Tänään aamulla kun elämääni ajatteli, niin mieleeni muistui loukkaukset kun oli 12-13 vuotias pullukka. Äitini usein kommentoi rintojani, jotka olivat hänestä naismaiset "hanki rintaliivit". Mieleeni jäi myös hyökkäys koko sukupuoli-identtiteettiä vastaan "olet pyöreä, kuin nainen et ollenkaan niinkuin mies"
Uskon, että nämä kommentit olivat noin 14-vuotiaana aloitetun himotreenaamisen takana. Juoksin ja kävin punnttisalilla ja olin jo 16-17 vuotiaana kaikkea muuta kuin löysärintainen pullukka.
Jotenkin nämä vain pulpahtavat mieleeni ja välillä tunnen suunntatonta vihaa. Jotenkin nämä loukkaukset ovat kumuloituneet mieleeni ja nyt yli 50-vuotiaana, en kestä enää olla missään tekemisissä äitini kanssa. Kun äitini yrittää soittaa, niin jo hänen soiton näkeminen aloittaa hirvittävän koettujen loukkausten vyöryn päässäni.
Luin juuri Thomas Eriksonin Psykopaatit ympärilläni. En ole enää varma siitä, että äitini on pelkkä narsisti, vaan se tunnekylmyys ja halu tuhota oman lapsen elämä viittaa vahvasti myös psykopaattisuuteen. Sama kait se, mikä se diagnoosi lopulta on. Kirjassa oli hyvä selostus kaasuvalotekniikasta, jota äitini myös käyttää. Väittää pokkana, ettei ole mitään sellaista sanonut, mistä oli lupauksia antanut. Väitti vain kiven kovaa, että ollaan kuultu väärin tai kuvitellaan. Nuorena usein meni lankaan, mutta opin nopeasti, ettei tuohon ihmiseen voi luottaa ei sitten yhtään.
Thomas Eriksion Psykopaatit ympärilläni sivu 245:
"jos joku lähipiiristäsi kokeilee kaasuvalotekniikkaa sinuun ja huomaat sen ajoissa, pakene"
Äitisi valitettavasti todella kuulostaa omaltani. En voi kun todeta, että kuulostaa aivan karmealta toiminnalta ja voin hyvin kuvitella vastaavan vaikutuksen omaan identiteettiini.
Mulla on omastani sellainen käsitys, että on ihmisenä ajatus pyhittää keinot tyyppinen ihminen..Vahva epäilys on psykopatiasta täälläkin. Onko sulle tullu sellaista epätodellista ristiriidan fiilistä, että haluaisit uskoa, mitä hän esittää ja millaista roolia hän vetää, mielummin kuin sitä mitä olet kokenut ja nähnyt?
En minäkään pysty enää vastaamaan äidilleni puheluun.."Yleisen inhimillisyyden" nimessä yritän toivottaa hyvät joulut ja syntymäpäivät tekstiviestillä, mutta pelkästään se tuntuu kyllä todella pahalle.
Todellisuudessa en haluaisi kokea syyllisyyttä siitä, etten pysty olemaan yhteydessä. Mietin usein nimittäin sitäkin, että entä jos olenkin vain väärässä itse taas? Silloinhan itse olen käyttäytynyt todella ilkeästi, vaikka en ole niin toiminut haluamalla pahaa toiselle..vaan koska yhteydenpito nostaa mieleen ihan karmeita juttuja.
Vähän sillisalaattia tuli kirjoitettua, mutta siltä se ihminen kyllä tuntuu sisimmässä.