Isäni sairastui vakavasti tällä viikolla ja hän on päivittäin vähätellyt isän vointia, vaikka tämä on ollut kohta viikon sairaalahoidossa, ensin ulkomailla ja sitten Suomessa. Hän haukkui mulle isän sukulaiset kuinka ne eivät välitä isästä eivätkä edes vaivaudu auttamaan tai katsomaan sairaalaan. Kuitenkin nyt kuulin sukulaisilta että äiti oli soittaessaan kertonut lähtevänsä ulkomaille ystävänsä kanssa isää hakemaan ja sitten Suomesta soittanut, että hakee isän sairaalasta, koska tämä jo kotiutuu. Eli sukulaiset luulevat isän olevan kotona eikä sairaalassa ja miksi he olisivat lähteneet ulkomaille, kun äiti oli jo järjestänyt avun? Mun järkeeni ei nyt vaan mahdu, mikä tarve valehdella? Siksikö että saa haukkua sukulaiset ja väittää isälle hänen olevan ainoa joka välittää? Nyt olen joten herännyt siihen, että hän myös valehtelee ja mun mielestä ihan tarpeettomalla ja sairaalla tavalla.
Tyypillisesti myös hänkin on heittäytynyt nyt sairaaksi. Marttyyrinä itkee joka toinen päivä, että voi huonosti. Mun mielestä siinä vaan paistaa läpi, että ei voi sietää, että isä on nyt sympatioiden keskipiste vaan hänenkin pitää saada huomiota kuin pikkulapsi.
Ihan tarpeeksi on nyt huolta isästä, enkä jaksaisi tuota äitiäni siinä ohessa