Hirviön tuhoama

Voit kirjoittaa oman tarinasi.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
johanna63

Re: Hirviön tuhoama

Viesti Kirjoittaja johanna63 »

Olen sitä mieltä, että narsistille on turha kirjoittaa. Omaan pöytälaatikkoon kyllä voi purkaa tuskaansa. Ei narsisti ymmärrä, että olisi tehnyt jotain väärin. Muuten kaikki mitä kirjoititte kohtelusta ja siitä miltäse tuntui ja mitä traumoja niistä on jäänyt tunnen omikseni. On kamala huomata näin eronneen, toivottavasti kokonaan irti päässeenä, jota en vielä usko, miten suhde narsistiin on muuttanut kaiken ja traumatisoinut. Pelkään kävellä yksin kadulla, olen eristäytynyt ystävistäni miltei kokonaan, epämääräisiä paniikkikohtauksia tulee muistikuvien kanssa tai ilman.se suhde oli jälkikäteen yhteensummattuna pelottava, väkivaltainen, nöyryyttävä,yllätyksellinen,luottamus meni ihmisiin tai onko enää edes halua luottaa. Olen kysynyt niin moneen kertaan voiko tästä koskaan toipua ja miten. Terapia voisi jossain määrin auttaa. Se pitäisi kohdentaa vain ja ainoastaan tähän yhteen asiaan, suhteesta toipumiseen.yleensä nämä pelot,pahat olot,muistikuvat minulle iskevä aivan yllättäin kun olen heten unohtanut turvattomuuden, ollut turvassa yksin kotona.turvattomuus iskee kaikkine mörköineen.tätäkö tämä nyt on, hoen itselleni"minulla ei ole enää mitään hätää, kaikki on hyvin,Se ei tule tänne" . Tässäkö minun elämä ja tulevaisuus. Häpeän itseäni,että annoin tehdä itselleni näin. Narsisti on läsnä painajaisena sielussani.
lekapi

Viesti Kirjoittaja lekapi »

Mulla on takana 13 vuotta kestänyt parisuhde narsistin kanssa. Todella paljon samanlaisia kamalia kokemuksia minullakin. Mies oli alussa oikea herrasmies, ystävällinen, huomaavainen, avulias, kohtelias sekä lisäksi huumorintajuinen ja hyvä seuramies. Sitten kaikki muuttui pikkuhiljaa ja salakavalasti. miehestä tuli dominoiva, riidanhaluinen, mustasukkainen, syyllistävä, alistava, nöyryyttävä, uhkaava ja väkivaltainen. Lisäksi oli erittäin taitava manipuloija. Suhteemme aikana mies onnistui eristämään minut ystävistäni ja yritti eristää vielä sukulaististani ja työkavereistanikin. Jos olisi siinä onnistunut olisin jäänyt totaalisen yksin. Pahinta mitä mies minulle teki oli raiskaus, sairaat mustasukkaisuusepäillyt - kun sain miehen tajuamaan, ettei minulla edes ole mahdollista pettää häntä (kun en missään tapaa miehiä, lähes kaikki ystäväni, työkaverini, opsikelukaverini, opettajani yms. naisia) niin piti minua sitten binä tai lesbona, pääasia että hän sai olla mustasukkainen - sekä ehkä se kaikista pahin eli uhkasi tappaa minulle tärkeitä ihmisiä (sukulaiset, ystävät, työkaverit, pari entistä opettajaani yms) jos jätän hänet. Tämä sai minut nöyräksi.

Tällä hetkellä olen vapaa. Suhde päättyl miehen sairastumiseen ja lopulta kuolemaan. Surin jonkin aikaa sitä miestä, jonka tapasin silloin alussa. Mutta pääsin nopeasti sen surun yli. Traumat jäi. Olen huomannut, että suren paljon enemmän esim. ystäväni tai työkavereitteni mahdollista menettämistä kuin tätä miestä.

Onneksi luottamus naisiin säilyi - kiitos ihanille ystävilleni ja työkavereilleni sekä kaikille niille hyville naisille, joita olen elämäni aikana saanut kohdata :D . Luottamus miehiin meni täysin, samoin en oikein usko parisuhteeseen enkä siihen, että siinä suhteessa olisi rakkautta. Jos rakkaus on sitä, että toivoo toisen olevan onnellinen hänen itsensä vuoksi, tuntee kiintymystä ja haluaa viettää toisen kanssa aikaa niin voin sanoa rakastavani joitain sukulaisiani, kaikkia ystäviäni, työkavereitani ja ainakin 10 muuta tapaamaani ihmistä (kaikki muuten naisia) sillä juuri tällä tavalla tunnen heitä kohtaan. Mutta siitä puuttuu se fyysinen puoli kokonaan. Miehiä en vihaa, suhtaudun heihin vaan jotenkin välinpitämättömästi. Joskus kaipaan parisuhdetta ja toivon kohtaavani sellaisen miehen, joka pystyisi palauttamaan luottamukseni miehiin.
Puolinainen

Viesti Kirjoittaja Puolinainen »

Hei

Itse olin narsistin uhri kaksi pitkää ja piinaavaa vuotta. Minulle kehittyi tukholman syndrooma, eli aloin puolustamaan narskuni tekosia ja pistin kaikki lyönnit, kuristamiset, tavaroideni tuhoamiset ja taloudellisen hyväksikäytön itseni syyksi. Aloin sairastua vakavasti. Minulle kehittyi posttraumaattinen stressireaktio, kun narsisti vihdoin hylkäsi minut. Tein erittäin tyhmästi : lähettelin narskulle loukkaavia tekstiviestejä, facebookviestejä, häiriköin soittelemalla jatkuvasti. (tiedän, että kuulostaa sairaalta, sairashan silloin olinkin; narsistin sairastuttama). olin niin katkera narsistille, koska hän oli hylännyt minut kaiken sen pahoinpitelyn ja hyväksikäytön jälkeen. Hän käytti minua taloudellisesti hyväkseen useiden tuhansien eurojen edestä; tuhosi omaisuuttani useiden tuhansien eurojen edestä, ja pahoinpiteli ja hyväksikäytti minua kaikilla mahdollisilla tavoilla kahden vuoden ajan. Ja minä vain puolustelin häntä, enkä päässyt eroon, koska pelkäsin jäädä yksin. Ja hän sitten hylkäsi minut (löysi ilmeisesti uuden uhrin).

olin siis erittäin sekavassa mielentilassa (psykoottisia oireita ja vaikea masennus), kun sitten näitä herjaavia viestejä ja uhkailuja lähettelin. No, siinähän kävi sitten niin, että narsku teki minusta rikosilmoituksen. Käräjät käytiin vasta eilen, kaksi vuotta rikosilmoituksen teon jälkeen. Syyttäjä ja vastapuolen asianajaja kiduttivat minua kysymyksillään, jouduin kohtaamaan kiduttajani käräjäsalissa. Vain kahden rauhoittavan lääkkeen avulla selviydyin eilisestä. Syyttäjä vaatii minulle 7 kk ehdollista vankeutta ja 20 000 euron sakot ja kärsimyskorvaukset sekä vastapuolen asianajajan kulut. Kaikki tämä kaiken sen hirveyden jälkeen, mitä narsku minulle teki ja aiheutti. Tuomio tulee vasta kuukauden päästä. Koko kesä pilalla, koko elämä pilalla. Hirviön tuhoama.
Liljakukka

Viesti Kirjoittaja Liljakukka »

Niin narsisti kerää kaikki viestit ja muut talteen ja kirjoittaa ne ylös vihkoon, että niitä voi tarpeen vaatiessa käyttää uhriaan vastaan kuten jossain lakisarjassa. anoppini teki näin. Mieheni oli nähnyt sen vihonkin. Joo ei narsistille kannata mitään kirjettä kirjoittaa koska hän kääntää kaiken toisinpäin ja sinä olet se syypää ja kiusaaja pian.

" Hän ei ole tehnyt mitää vääärää koskaan.." :twisted:

Kuulin ne sanat moneen kertaan..
Heillä ei ole mitään tunyeita, syyllisyyttä tai moraalia.
Ihmisten hyväksikäyttö ja manipulointi normaalia arkea heille.
Jos joku kerran sanoo jotain väärää tai syyttä heitä he saavat raivrin ja haastaa sinut oikeuteen ja hänellä on myös todisteet!

Kannattaa siis pysyä kaukana. Voihan kirjoittaa kirjeen mutta polta se kirje ja tee se itsesi vuoksi.
risa

Viesti Kirjoittaja risa »

Huh, rankka tarina. Rankka paikka. Tunnistan itseni kuitenkin täysin. Aivan samanlaisia ovat olleet omatkin parisuhteeni, väkivalta oli henkistä mutta tuota genitaalien häpäisyä on ollut kaikissa. Se on inhottavaa, niinkuin kaikki muukin. Mutta sehän on tarkoituskin. Olen ihan poikki, uusi täällä ja toipumassa pikku hiljaa. Mutta kiitollinen tästä paikasta olen, ja siitä että en tule unohtamaan koskaan totuutta. Kiitos sinulle, olet rohkea, ihana nainen.
Vastaa Viestiin