Hyvittelykausi
Valvojat: Purple, NinniAnniina
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
Vendetta
Hyvittelykausi
Miltä narsistin hyvittelykausi teidän kokemuksen mukaan näyttää? Miten usein ne toistuvat ja miten pitkän aikaa "rauhaa" kestää kerralla?
-
riippuva
Re: Hyvittelykausi
Minun käsitys on että varmaankin jokainen on yksilö mutta oma kokemus on että jokin ylittää kynnyksen tuntea että suhde/saavutettu tila ei palvele enää riittävästi. Tai toisaalta se että suhde menee liian intiimiksi henkisesti nostaa kivut? Arvailua kyllä 
-
Vendetta
Tarkoitin siis sitä hetkeä kun narsisti huomaa, että hänen huono käytöksensä alkaa ylittää uhrin sietokyvyn ja on vaarana että tämä karkaisi tilanteesta. Onko tyypillistä esim. yhtäkkinen yliempaattinen puhe ja kuulumisten kysely ("vaikutat stressaantuneelta, onhan hei sulla kaikki hyvin...näyttää ihan että sulla on jalat kipeät, voi ei, anna kun hieron.."), ylitsevuotava kehuminen, asioiden tekeminen pyytämättä puolesta jne.
Tällaista meillä, ja se tuntuu hämmentävältä kun pari päivää edeltävästi on saanut kuulla jatkuvaa kritiikkiä, mitätöintiä, ylikävelyä ym. ("sun perässä saa jatkuvasti kulkea siivoamassa... voisitko katsella minuun päin kun puhun sulle... mene pois tieltä... tee mitä lystäät... jne.")
Vai onko tämä vaan normaalia parisuhteen dynamiikkaa, jota en vajavaisuuttani tunnista normaaliksi?
Tällaista meillä, ja se tuntuu hämmentävältä kun pari päivää edeltävästi on saanut kuulla jatkuvaa kritiikkiä, mitätöintiä, ylikävelyä ym. ("sun perässä saa jatkuvasti kulkea siivoamassa... voisitko katsella minuun päin kun puhun sulle... mene pois tieltä... tee mitä lystäät... jne.")
Vai onko tämä vaan normaalia parisuhteen dynamiikkaa, jota en vajavaisuuttani tunnista normaaliksi?
-
krassi
Narsisteilla on erilaisia tapoja, vaikka perusasiat ovat samat. Ne narsistit, jotka tunnen, eivät hyvittele koskaan. Kiusaavat loputtomiin, jos antaa kiusata. Itse on tehtävä jollakin tavalla loppu jatkuvasta herjaamisesta ja komentelusta.
-
Willow74
Tälle on nimensä "narsismiaakkosissa" ja se on hoovering. Kun narsisti näkee, että alat "lipsua" ja ehkä ymmärtää minkälaisen "eläimen" kanssa olet tekemisissä, alkaa vaihe missä jälleen ns.voitetaan sinut takaisin. Push and pull. Se kuinka pitkä ajanjakso tähän menee riippuu varmasti myös siitä miten pitkään suhde on kestänyt, yleensä alkuvaiheissa ne hyvät hetket kestävät pidempään ja huonoja hetkiä on vähemmän, mutta tämä keikahtaa kyllä aika pian toisinpäin. Ei todellakaan normaalia, tuota sanaa ei pysty käyttämään silloin kun elää narsistisessa suhteessa kovinkaan usein jos ollenkaan. Suosittelen opiskelemaan narsismia lisää, on paljon termejä ja niiden merkityksiä mitkä todella avaavat uhrin silmiä ja helpottavat ehkä ymmärtämään sen minkä kanssa on tekemisissä ja mikä ei ole normaalia. Youtubesta löytyy, varsinkin englanninkielisiä, kanavia todella paljon ja ainakin minuun ne on tehneet suuren vaikutuksen. Nyt olen herännyt.Vendetta kirjoitti: 27 Huhti 2020, 15:42 Tarkoitin siis sitä hetkeä kun narsisti huomaa, että hänen huono käytöksensä alkaa ylittää uhrin sietokyvyn ja on vaarana että tämä karkaisi tilanteesta. Onko tyypillistä esim. yhtäkkinen yliempaattinen puhe ja kuulumisten kysely ("vaikutat stressaantuneelta, onhan hei sulla kaikki hyvin...näyttää ihan että sulla on jalat kipeät, voi ei, anna kun hieron.."), ylitsevuotava kehuminen, asioiden tekeminen pyytämättä puolesta jne.
-
krassi
Onkohan sille termiä, kun narsisti alkaa ampua vieläkin kovemmilla panoksilla? Minulle kävi niin, kun tapasin exän kymmenen vuotta ottamani avioeron jälkeen. Ex harrasti minuun järkyttävää ilmiötä, gaslighting. Tilanteesta selvisin, mutta jälkeen päin aloin täristä. Kiitos tämän foorumin opin täältä tuon kyseisen termin.
-
Willow74
Itse koen, että elän juurikin nyt sellaista vaihetta, mieheni on jossain määrin ymmärtänyt, että NÄEN hänet, ja kun ei enää saa minulta positiivista huomiota, niin on ottanut kaikki keinot käyttöön, saadaakseen minkä tahansa laisen reaktion. Hän tarvitsee "fixinsä" ja koske olen hänen pääasiallinen/ainoa supplynsa, mitätöi, manipuloi, kritisoi, provosoi, mitä vaan, että saa haluamansa. Yleensä sen että menetän hermoni. Vaikka tiedän, että paras tapa toimia, olisi olla se grey rock mutta helpommin sanottu kun tehty. Näistä termeistä ja tiedosta on apua hetkittäin, mutta eihän ne ole ratkaisu, pitkässä juoksussa, mutta niin pitkään kunnes olen tarpeeksi rohkea ja vahva ottamaan sitä askelta ulos, jatkan itseni kouluttamista. Jatkakaa tekin.krassi kirjoitti: 28 Huhti 2020, 12:42 Onkohan sille termiä, kun narsisti alkaa ampua vieläkin kovemmilla panoksilla? Minulle kävi niin, kun tapasin exän kymmenen vuotta ottamani avioeron jälkeen. Ex harrasti minuun järkyttävää ilmiötä, gaslighting. Tilanteesta selvisin, mutta jälkeen päin aloin täristä. Kiitos tämän foorumin opin täältä tuon kyseisen termin.
-
Vendetta
Kiitos tästä. Oisko jotain vinkkiä, mikä youtubessa on hyvä kanava kun niitä on niin hiton paljon?Willow74 kirjoitti: 28 Huhti 2020, 10:19Tälle on nimensä "narsismiaakkosissa" ja se on hoovering. Kun narsisti näkee, että alat "lipsua" ja ehkä ymmärtää minkälaisen "eläimen" kanssa olet tekemisissä, alkaa vaihe missä jälleen ns.voitetaan sinut takaisin. Push and pull. Se kuinka pitkä ajanjakso tähän menee riippuu varmasti myös siitä miten pitkään suhde on kestänyt, yleensä alkuvaiheissa ne hyvät hetket kestävät pidempään ja huonoja hetkiä on vähemmän, mutta tämä keikahtaa kyllä aika pian toisinpäin. Ei todellakaan normaalia, tuota sanaa ei pysty käyttämään silloin kun elää narsistisessa suhteessa kovinkaan usein jos ollenkaan. Suosittelen opiskelemaan narsismia lisää, on paljon termejä ja niiden merkityksiä mitkä todella avaavat uhrin silmiä ja helpottavat ehkä ymmärtämään sen minkä kanssa on tekemisissä ja mikä ei ole normaalia. Youtubesta löytyy, varsinkin englanninkielisiä, kanavia todella paljon ja ainakin minuun ne on tehneet suuren vaikutuksen. Nyt olen herännyt.Vendetta kirjoitti: 27 Huhti 2020, 15:42 Tarkoitin siis sitä hetkeä kun narsisti huomaa, että hänen huono käytöksensä alkaa ylittää uhrin sietokyvyn ja on vaarana että tämä karkaisi tilanteesta. Onko tyypillistä esim. yhtäkkinen yliempaattinen puhe ja kuulumisten kysely ("vaikutat stressaantuneelta, onhan hei sulla kaikki hyvin...näyttää ihan että sulla on jalat kipeät, voi ei, anna kun hieron.."), ylitsevuotava kehuminen, asioiden tekeminen pyytämättä puolesta jne.
-
Willow74
Itse tykkään esim. näistä: DoctorRamani, (asiantuntija, lääkäri)paljon videoita aihe alueittain!
Nää loput on enemmänkin kokemusasiantuntijoita, itse eläneet narsistin kanssa, hyvin samankaltaisia tarinoita kun täällä sivustolla.
Tässä siinä järjestyksessä, mistä itse olen löytänyt parhaat vinkit.
The Little Shaman
The Enlightened Target
Michele Lee Nieves coaching
Inner Intergration
Jess Stanley
Nää loput on enemmänkin kokemusasiantuntijoita, itse eläneet narsistin kanssa, hyvin samankaltaisia tarinoita kun täällä sivustolla.
Tässä siinä järjestyksessä, mistä itse olen löytänyt parhaat vinkit.
The Little Shaman
The Enlightened Target
Michele Lee Nieves coaching
Inner Intergration
Jess Stanley
-
Peikotar
ison ”kohtauksen ”jälkeen hyvittelyä ja melkein hyvää/normaalia aikaa kesti viikko-pari jonka aikana ehdin kasata itseni ja uskoa taas että kyllä tämä tästä, ei se enää tuollaista... ja aina se vaan sellaista teki, erilaisilla keinoilla.
Tuo vuoristorata on niin päätä sekoittavaa, ja se kai sen tarkoituskin on, ettei oikein lopulta tiedä mikä on totta ja mikä kuviteltua tai ylireagoitua
Tuo vuoristorata on niin päätä sekoittavaa, ja se kai sen tarkoituskin on, ettei oikein lopulta tiedä mikä on totta ja mikä kuviteltua tai ylireagoitua