alkoholi ja narsisti

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
OBELIX

alkoholi ja narsisti

Viesti Kirjoittaja OBELIX »

hei
mitä nyt tekisin?

Taustaa. Pitkä avioliitto takana ja aikuiset lapset muuttaneet pois kotoa. Aina mies ollut meistä se vahvempi ja olen aina jäänyt alakynteen. Alkoholi on aina ollut kuvioissa mukana, mutta vuosien varrella hänen juominen lisääntynyt. Käyttää päivittäin 6- 10 annosta ja viikonloppuisin enemmän.
Olen usein uskonut hänessä olevan jotain narisistia, mutta ? Hän on aina ollut se joka on oikeassa ja tietää kaikesta kaiken. Hän tekee aina työtä ja saa rahaa enemmän kuin muut (ja minut hän on kuulemma elättänyt, vaikka käyn töissä). Pikkuhiljaa omat ystävät ovat jääneet minun kuvioista pois ja olen ollut aina se hiljainen ja kiltti tyttö. Sukulaiseni ovat kuulemma ihan tyhmiä yms. eli meillä ei saa juuri kukaan edes käydä. Paitsi omat lapset.

Mutta siis vuosien varrella olen huomannut ihan käsittämätöntä mustasukkkaisuutta, lapsia, työtäni ja milloin mitäkin kohtaa. Olen kuulemma töissä vain huoraamassa jne. Miehessä on selvästi kaksi persoona, aamulla on kaikki niin mukavaa, eikä muisteta illan räyhäämistä. Ja illalla taas sitten huoritellaan yms.
Lapsetkin olen kuulemma manipuloinut jne. Nyt tätä on jatkunut kaksi kuukautta, ihan turhan jutun takia.
En saa (hän ei anna) nukuttua.. Olen väsynyt. Mutta olen laittanut asioita eteenpäin, eli suunnittelen muuttoa pois kotoa, Nyt kun hän on se tajunnut, niin hän yrittää olla kuin mitään ei olisi tapahtunut ja yrittää että olisin kotona vielä hetken ? Mitä teen, miksi omatkin ajatukset sekoaa, enkä osaa tehdä päätöstä.
Onhan niitä hyviä hetkiä ollut joskus, mutta nyt kaikki liittyy siihen alkoon. Olen pyytänyt, että käytäis juttelemassa, mutta kun ei käy. Ei hänessä vikaa ole!
lekapi

Re: alkoholi ja narsisti

Viesti Kirjoittaja lekapi »

Kyllähän tossa kaverissa on narsistisia piirteitä. Mitä olen lukenut niin alkoholi voi saada narsistiset piirteet esiin eli persoonallisuus muuttuu. Sitten dominoivuus, tarve alistaa toinen, kaikkitietävyys ja se, että osaa tehdä asiat paremmin kuin muut, riidanhaluisuus ja se, ettei näe omia vikojaan eli hänessä itsessään ei ole mitään vikaa.
En halua diagnosoida ketään, mutten myöskään voi mitään sille, etten halua toisen kärsivän siitä, mistä olen joutunut kärsimään. Eli kun niitä narsistisia piirteitä on niin kannattaa lähteä siitä parisuhteesta. Paremmaksi se suhde ei muutu. Kannattaa myös varautua siihen ettei narsistista eroaminen ole helppoa. Kaveri voi yrittää sinua takaisin anomalla, manipuloimalla, painostamalla, vainoamalla ja uhkailemalla, mutta pidä pintasi. Hanki itsellesi riittävät tukijoukot.
Vastaa Viestiin