Willow74 kirjoitti: 03 Syys 2020, 12:53
Lotelle ja kaikille muille:
Elämää narsistin kanssa usein verrataan munan kuorilla kävelemiseen ja sitä se todellakin on. Taiteilua. Nuorallakävelyä,
pienikin väärä ele, ilme, sana tai ääni tai äänettömyys, niin putoaa...Siihen oppii itse ja niin surullista ja julmaa kun se onkin,
jopa lapset oppii kuulostelemaan kodin ilmapiiriä ja sopeuttaa itsensä siihen. Kun narsisti on hyvällä tuulella, sitä odotetaan myös
muilta, huolimatta siitä mikä kenenkin silloinen olotila oikeasti on, ja kun taas on se pimeä hetki, niin muut yrittävät tehdä
itsensä näkymättömäksi parhaan tapansa mukaan. Itse olen jo ymmärtänyt (näillä opinnoilla), että EN VOI YMMÄRTÄÄ...enkä
myöskään tästä johtuen vaikuttaa noihin mielialan vaihteluihin. Syitä voi olla niiiiiiin paljon, ihan kiusaamisesta, omaan pahaan oloon,
häpeään, epävarmuuteen, omiin tarkoitusperiin, mikä parhaiten milloinkin toimii. Aikani itsekin yritin luovia tuossa aallokossa,
nyt todetakseni, että se on mahdotonta. Paras tapa on vaan antaa olla. Mieheni piti aikoinaan mykkäkoulua ja kuljin perässä kysellen, että mitä
olen tehnyt, mistä tämä johtuu, pyytelin anteeksi vaikka en edes tiennyt miksi? Sitä hän minulta odotti, näki että vaikuttaa minuun. Enää se
ei toimi, koska anyday kestän mykkäkoulun kun jatkuvan arvostelun ja haukkumisen. Ja koska hän ymmärtää, että se ei toimi, ei enää
käytä mykkäkoulua metodina. Ovat hyvin fiksuja ja kun oppivat tuntemaan sen millä kenenkin nappuloita painellaan, niin voitte uskoa, että
niitä myös painellaan. Eikä greyrock metodin käyttäminen itselle ainakaan vielä toimi joka kerta kun isketään suoraan kipukohtiin ja
arkoihin paikkoihin. Mutta ainoa/paras tapa on todellakin se, että et näytä miehellesi, että hänen sanansa satuttavat tai että menetät malttisi.
Koska juuri se on se mitä hän ajaa takaa. Myönnettäköön, olen tossa itsekin vielä noviisi, mutta tunnistan jo tilanteet kun on vaan parempi kävellä
pois. Elän edelleen hänen kanssaan, mutta en edes yritä ymmärtää miksi. En sitä miksi hän toimii
niin kuin toimii. Koska hän on sairas. Koitan sen sijaan kääntää katseen itseeni ja miettiä miksi edelleen elän hänen kanssaan.
Se on hyvin hyvin vaikeaa, välillä tuntuu, että olen mahdottoman tehtävän edessä mutta niin kauan kun hengitän niin on toivoa.