Tässä vähän omaa tarinaani, voi olla, etten jaksa kirjoittaa kuin pienen osan tästä pitkästä kärsimyksestä. Takana 27 vuotta yhteiseloa täydellisen narsistin kanssa. Kaikki tyypilliset piirteet löytyy: on erittäin manipuloiva, valehtelee, on mm. itse ilmoittanut ylpeänä ettei hänellä ole tunteita. Tarpeen vaatiessa osaa kyllä esittää tunnetiloja hyvin vakuuttavasti. Hän ei pyydä koskaan anteeksi, vika on aina minussa, kun tulee riitaa. Ei välitä kenestäkään muusta kuin itsestään. Hänellä ei ole ystäviä, voi olla jonkun kanssa ns. hyvissä väleissä niin kauan kuin hyötyy siitä itse. Hän on varakas ja on sitä mieltä, että raha on tärkeintä elämässä. Voisin listata lukuisia esimerkkejä hänen käytöksestään, mutta lista on niin pitkä, että en sitä nyt jaksa. Vuosien aikana on tietysti ollut hyviäkin aikoja, mutta vain huonot muistot pysyy mielessä.
Itse olen jo vuosia sitten joutunut eroon kaikista nuoruuden ystävistäni eikä minulla ole ketään kenelle voisin kertoa tätä tarinaa. Työpaikan kahvipöydässä ei oikein viitsi eikä kehtaa.
Tällä hetkellä tilanne on se, että olen yksin kotona, koska hän lähti ovet paukkuen heti kun olin tullut töistä kotiin. Olen kyllä väsyneenä ilkeä, mutta myönnän sen ja pyydän anteeksi. Nyt hän ei ottanut puhelinta mukaan eikä kuitenkaan minulle vastaisi, kun on taas niin loukkaantunut. Pelkään mitä hän seuraavaksi keksii sillä aikaa kun olen töissä; kaikki on mahdollista. Voi olla lukot vaihdettu ja mun tavarat heitetty ulos. Hän kun etätöissä niin on aikaa tehdä mitä haluaa. Pelottaa todella paljon, mutta ei ole ketään läheistä kelle kertoa. En osaa tätä nyt paremmin kuvata; koko kesä on ollut huonoa aikaa ja narsistin käytös vaan pahenee. Joskus aikaisemmin meni välillä hyvin pitkiäkin aikoja, nyt niitä hyviä jaksoja ei enää ole lainkaan.
En voi soittaa tai mennä terapiaan tms. kun joudun kaikki menot selvittämään tarkasti ja kuitit pitää myös näyttää.
En kestä enää
Valvojat: Purple, NinniAnniina
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
liiankauanvalheita
Re: En kestä enää
Jatkan tätä vielä nyt illan pimetessä. Edelleen olen yksin kotona; ei mitään tietoa, koska hän tulee. Ja tietää erittäin hyvin, että odotan. Se on osa kostoa, ettei ilmoita mitään. Mietin, pitäiskö olla huomenna pois töistä, kun tämä narsistini laskee kaiken sen varaan, että olen pois kotoa päivän.
Joku oli tuolla parisuhdefoorumilla todennut narsistista näin ”Omaan itseen kohdistuvat loukkaukset eivät unohdu eivätkä jää kostamatta.” Se pitää paikkansa ja sen vuoksi nyt pelottaakin, mikä on kosto tällä kertaa. Hän on joskus leuhkinut, ettei hänellä ole omaatuntoa, niin mitä vaan voi tapahtua.
Joku oli tuolla parisuhdefoorumilla todennut narsistista näin ”Omaan itseen kohdistuvat loukkaukset eivät unohdu eivätkä jää kostamatta.” Se pitää paikkansa ja sen vuoksi nyt pelottaakin, mikä on kosto tällä kertaa. Hän on joskus leuhkinut, ettei hänellä ole omaatuntoa, niin mitä vaan voi tapahtua.
-
solacium
Re: En kestä enää
Moi. Kirjoitan sulle tueksi. Tiedän että se on tosi tärkeää, koska sulla on varmaan todella yksinäinen olo tuon tilanteen kanssa. En ole alan asiantuntija, mutta olen selvittänyt asioita ja saanut siitä itse paljon apua. Suosittelen samaa sullekin. Linkkasin juuri tuonne keskustelupuolelle muutaman videon, jotka avasi minun ja kumppanini (kumpikaan meistä ei ole narsisti) ymmärrystä asiaan todella suuresti.
Kysynkin sinulta: mikä saa sinut jäämään suhteeseen henkilön kanssa jota pelkäät?
Kysynkin sinulta: mikä saa sinut jäämään suhteeseen henkilön kanssa jota pelkäät?