Lausahduksia tai sanoja, joita narsisti käyttää useasti

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Libero67

Re: Lausahduksia tai sanoja, joita narsisti käyttää useasti

Viesti Kirjoittaja Libero67 »

krassi kirjoitti: 04 Marras 2020, 18:09 Mun exän lempilause oli: Et pidä puheitasi. Sitten hän vielä usein keksi sen, mitä minä olin sanonut. Hän muutti puheitani muuksi omien tarpeidensa mukaan.
Tämä oli pakko lainata, mä yleensä rikoin lupauksia, vaikka en mitään luvannut. Rikoin siis lupaukset esimerkiksi, kun lupasin että kun olen nukuttanut lapset niin hän saa "jotain kivaa". Olin toisinaan niin loppu että nukahdin itsekin, mutta tämä oli lupauksen rikkomista. Kuten ne 10 muuta lupausta, joita en edes tiennyt luvanneen tai joista ei edes ollut puhetta. Hän löysi aina keksimällä, jotain asioita jotka olivat "lupauksia", joita rikoin
PerheellinenM

Viesti Kirjoittaja PerheellinenM »

..."Pitääkö minun tulla näyttämään isän roolia sinun pojallesi..."
..."Pitääkö minun tulla kertomaan sinne saunaporukalle, että millanen ihminen sinä oikeasti olet..."
---"Oletko sä niin saatanan tyhmä vai muuten vaan saapas........"
---"Mä oon vähän katellu tota sun hommaa, että millon sulle syttyy lamppu päähän, että..."
---"Talon ympäri neljäkiekkaa ja tuut sitte kertoo että ootko ihan varma tästä..."
..."Sä voit kattoa sitä telkkaria mun puolesta vaikka tuolin alta..."
..."Mene kattomaan sinne peiliin, että mitä näkyy..."
..."Käytä nyt sitä hernettä ku sellanen on sulle annettu..." (Herne = aivot)
..."aja nyt sitä autoa äläkä pelleile..."
---"miten sinun vanhemmat on oikein sinut kasvattaneet...."
---"Kyllä mä sitten maksan..kyllä....."

Ja lisää löytyy ku jaksais kaivaa muistia....... Mutta kaikkea yhdistää käsittämätön oman hyvyyden esille tuominen, eli omien puutteiden peilaaminen toiseen ihmiseen ja tarkotuksellinen loukkaaminen......
Mystii

Viesti Kirjoittaja Mystii »

"Pyydän anteeksi itseltäni puolestasi"

"jos et muista päivämäärää ja kellonaikaa, asiaa ei ole tapahtunut"

"minä en ole vaikea, sinun kanssa on vain mahdotonta keskustella"
Maminkax5

Viesti Kirjoittaja Maminkax5 »

Laitoinkin tämän saman eilen parisuhdepuolelle, mutta tässä vielä sama.

- Draamanhakuinen narttu
- Mene vittu töihin ja hanki oma elämä
- Sä et käske lastas EDES pyytämään multa (siis narsistipuolisolta) anteeksi!
- Mä olen mahdollistanut sun lasten hyvän elämän
- Mä olen kyllästynyt sun naamaan! (Jatkuvasti riitelyn ja huudon kanssa esitettynä)
- Mitä sä tässä roikut jos oon niin huono? Lähe menemään jollei kelpaa
- Mä oon antanut kaikkeni tälle suhteelle ja perheelle
- Mä oon mikä oon enkä tuu tästä muuttumaan
- Mulla on kansalaiaoikeus (siis tehdä ihan mitä vaan mikä kyllä on laissa sallittua, mutta ei ole vaikka perhe-elämään sillä hetkellä sopivaa tai aiheuttaa muuten harmia mulle)
- Voisit pukeutua niin että olkapäät näkyy
- Oon mielummin hiljaa koska mun sana ei paina täällä mitään (ja tämä siis päiviä kestävien mykkäkoulujen aikana tai jälkeen)

Lisäksi jatkuva marttyyriksi heittäytyminen miten hän on niin surkea, hänen syytään kaikki, hän sitä ja tätä... Eli kaikki kääntyy niin, että vaikka olisi jäänyt kiinni pettänisestä tai valehtelusta niin minä olen se joka pyytelee anteeksi ja lohduttaa häntä.

Mykkäkoulu ihan pienestäkin virheestäni kuten siitä että marisen sotkuisuudesta tai siitä ettei hän keskity tekemään asioita loppuun. Mykkäkoulu lapsilleni jotka eivät ole hänen viologisia lapsiaan.

Huutaminen. Raivoaminen. Lapsia ei saa tekemään mitään kivasti puhumalla tai huumorilla vaan huutaa ja syyttää sitten minua kun lapset eivät tottele (koska esimerkiksi eilen olin luvannut lapsille ruuan jälkeen jätskit eikä mies saanut lapsia iltapesun kautta nukkumaan niin oli mun syytä koska jäätelö...)

Ei pyydä anteeksi. Lapsilta joskus huutamistaan, mutta lisää heti perään listan asioita MIKSI oli oikeutettu huutamaan ja kuinka rakastaa lapsia. Eilen sanoin ekaluokkalaiselle, että huutamisella ja rakastamisella ei ole mitään tekemistä keskenään. Minulta ei pyydä anteeksi koskaan eikä mitään koska olen se syypää hänen huonoon käytökseen ja huutamiseen.

Mustamaalaaminen. Haukkuu mua kavereilleen, värittää tarinoita itselleen edulliseksi ja antaa ymmärtää kuinka sekaisin minä olen.

Puhumattomuus asioista. Jättää kertomatta isoista asioista kuten omistamansa asunnon myyntiin laittaminen, homekämpän oikeudenkäynnin kuulumisia, työkuvionsa, mitä tekee päivisin jne, myi veneen sanomatta mitään. Puhumattakaan tavallisesta keskustelusta esim. kenen kanssa jutteli puhelimessa, mitä vanhemmilleen kuuluu, koska menee salille (piti aina mennä yhdessä eikä koskaan ole oltu)..

Antaa ymmärtää kaikkea ihanaa tulevaisuudesta. Mitäänhän näistä lupauksista ei koskaan toteudu.
aloittelija

Viesti Kirjoittaja aloittelija »

- ite oot (toiseen päin voi kääntää ihan minkä tahansa syytöksen)
- sä otat kaiken niin henkilökohtaisesti
- mitään ei saa enää sanoa näköjään
- se oli vaan vitsi, voi että sä oot tosikko
- sä et välitä perheestäsi tarpeeksi (kun mulla on joku oma meno)
- sulla ei ole ystäviä
- sun kanssa ei voi puhua mistään
- ensi kesänä sitten retkeillään/laitetaan piha kuntoon/mennään matkalle/vietetään aikaa yhdessä
- työkaverit on kaikki ihan hulluja/idiootteja, mä oon ainoa joka tajuaa jostain jotain
JohannaSu

Viesti Kirjoittaja JohannaSu »

-jos sä nyt haluat sen silleen ottaa (narsistin kommentti kun sanoin, etten tykkään hänen tölvimisestään)

- et edes esitä mitään ratkaisua (kirkon edustaja, kun kerroin tilanteestani seurakuntanarsistin kanssa)

- käy muualla kirkossa, jos ei oma srk kelpaa (kirkon edustaja)

-tuomita ei saa, miettikääpä sitä!!! (kirkon edustaja, kun kerroin seurakuntanarsistista ja hänen hovinsa eristämiskampanjasta minuun kohdistuen.)

Tässä tulee esille paitsi narsistin oma käytös, josta ylimmäinen esimerkki, sekä yhteisön kollektiivinen narsistinen toimintatapa epäkohtien tullessa esille. Uskonnollisen retoriikan käyttäminen siten, että kieroutetaan kirkon oppi ja käytetään sitä välineenä syyllistämiseen ja eristämiseen on jo aika härskiä, mutta sitenhän itsensä Erityisiksi tuntevat yhteisöt tekevät, koska heillä on Erityisinä oikeus toimia näin.
jaana1970

Viesti Kirjoittaja jaana1970 »

-tein sun vuoksi , että oppisit
-pilaan lasten elämän,
- et ole ansainnut sitä, oli kyse vaikka auton avaimista...tähä lista on pitkä
- kyllä muut naiset osaa ja tekee
- sun pitäs käydä lääkärissä
Ja ainainen..minäteen sen paremmin
jaana1970

Viesti Kirjoittaja jaana1970 »

-tein sun vuoksi , että oppisit
-pilaan lasten elämän,
- et ole ansainnut sitä, oli kyse vaikka auton avaimista...tähä lista on pitkä
- kyllä muut naiset osaa ja tekee
- sun pitäs käydä lääkärissä
- kukkaan muu ei sua huolis
Ja ainainen..minäteen sen paremmin
Tikkutar

Viesti Kirjoittaja Tikkutar »

-sun kanssa ei voi keskustella järkevästi

-et oo keskustelutaitoinen

-mun ystävät sanoivat/ihmettelevät tms.... (tätä ihmettelen suuresti kun ne ystävät ei ees tunteneet mua muuten kun tämän sanomiste perusteella ja nehän tunnetusti on omaksi eduksi väritettyjä)

- asioiden ja mun sanomisten vääristely ja asia yhteyksistä irroittaminen

-mun elekieli oli aina väärä, hän kun omasta mielestään osasi tulkita mikroilmeet
Piiuli79

Viesti Kirjoittaja Piiuli79 »

Meillä se olin minä, joka sanoi toisen lopulta olevan sekaisin ja sairas. Kai moni kokeee asiat narsistisen ihmisen kanssa ollessaan niin, että tietää, ettei toisen käytös ole normaalia ja tervettä, mutta lopulta on itse siinä (sekoamis)pisteessä, että alkaa kyseenalaistaa omaa järkeään ja itseään, samalla yrittäen löytää käytökselle järjellä selityksiä. Lopulta alkaa "pitää puoliaan", eikä aina osaa olla niin rakentava. Alla, mitä itse olen kuullut exältä, ja minkälaisia piirteitä hänessä oli:

-mä tiedän miten mä voin satuttaa sua vitun pahasti

-jos itketti, kuului sana: PUHU, jos en halunnut heti puhua ja kerroin asiasta myöhemmin, veti raivarit mikäli asia liittyi hänen käytökseensä tai meidän suhteeseen, epäilyyn pettämisestä tai valehteluun, tai ihan perusasioihin parisuhteessa. Asuttiin erillään, ja kerran kun oli tarkoitus, että hän jää yöksi, niin päätti, ettei jää, koska hän ei jaksa kuunnella sitä vitun itkua öisin kun ei saa nukuttua

-Jos halusin puhua asioista (suhteen ongelmista), oli kello mitätahansa, niin aina pilasin hänen: aamun, päivän tai illan kun avasin suun

-sä kuvittelet

-sä keksit kaiken

-sä oot sekaisin ja vainoharhainen, kuvittelet, se kuka toista epäilee pettämisestä pettää itse

-tuu tänne ni mä vedän sua turpaan (kun en ollut häntä miellyttävällä tuulella)

-älä taas alota

-sussahan ei oo mitään vikaa ku oot niin vitun täydellinen

-mee terapiaan hoidattaan pääs ja ota sitte yhteyttä kun sulla ei ole noita vitun ongelmia (hän ei ollut terapian tarpeessa, kun ei hänessä ole mitään vikaa, mutta pienikin kyseenalaistaminen tai epäily sai hänet raivostumaan)

-sä aloitit

-mitä mä muka taas oon tehny?

-työkaverit ei tee mitään ja ovat laiskoja/tekevät paskaa, hän saan tehdä kaiken ja hän osaan... jos olisivat tehneet niin ja näin niin firma olis säästänyt määrän X rahaa, mutta kun eivät uskoneet häntä. Työkaverit lähti töistä kesken päivää ja jätti hommat keskenjoita hänen sitten piti kuulemma välillä siivoilla (hän itse käytti työaíkaansa omien asioiden hoitoon, meni töihin kun huvitti ja lähti myös ennen aikojaan, mutta kuittasi täyden päivän tunnit)
-hänellä oli ns etuoikeuksia mm työn puolesta, ja vapaa-ajalla sai mielestään erikoiskohtelua yhdestä jos toisesta paikkaa.

-hänen kavereiden mielestä olen sekopää (eivät olleet mua edes tavanneet, eikä tiedä suhteesta muuta kuin exän tarinan)

-se oli vaan huumoria, eiks sulla oo mitään huumorintajua enää?

-pyytää anteeksi mitättömistä asioista, mutta ei isoista loukkaavista asioista/teoistaan, koska hänen mielestään ei koskaan ole tehnyt mitään väärää

-sai sukulaiset "puolelleen" ja uskomaan, ettei hänessä ole mitään vikaa, vaan minä olen se hullu/sekaisin, joka kuvittelee kaiken

-ivallista höhötysnaurua manipuloidessaan ja nälviessään

-sä olet ihana silloin kun...

-sä olet ihana, mutta...

-tyhjiä lupauksia

-paljon valheita, täysin älyttömistäkin asioista

-uskottomuutta

-salailua

-asioista kertomatta jättämistä

-julkisilla paikoilla nöyryyttämistä

-muut on paskoja / tekee paskaa, mutta kyllä hän osaa..

-ystävien ja asiakkaiden ym statukset tärkeitä

-seksillä vallan käyttö, kun häntä halutti niin piti olla, että jee jee.. jos itseäni olis haluttanut niin ei ei...

-mykkäkoulut ja "tiedottomaan tilaan jättäminen" mykkäkoulua pitäen (kai se oli jonkin sortin rangaistus siitä, että on yritin puhua suhteesta ja ongelmista).

-älä jankuta

-erolla uhkailu

-jätti useat kerrat tai uhkasi erolla jos häntä kyseenalaisti tai epäili tai asioista yritti puhua. Mutta muutaman päivän päästä otti yhteyttä ja alkoi manipulointi saadakseen takaisin. Lupasi paljon tulevaisuudesta, juuri mikään ei toteutunut. Aina löytyi syy ja selitys miksi ei pidä lupauksiaan tai miksi siirtää luvattuja asioita, ja sehän oli useimmiten minun vika, ettei niitä voinut pitää tai niitä piti siirtää

-marttyyriksi heittäytyminen

-maksoi illallisia ja matkoja, mutta jälkeen päin valitti, miten hän on maksanut ja minä en, ja miten oli paska ilta tai miten minä pilasin reissun kun en ollut tarpeeksi hyvällä tuulella, tai jos joku suhteeseen liittyvä asia sattui painamaan mietlä. Tarjouduin kyllä maksamaan osuuksia hotelleista, ruoista ym, mutta hän itse halusi maksaa.

-sori, mutta sulla on aika huonot tulot (silti maksoin lähes koko suhteen ajan valtaosan ruoista, ajattelin myös kaupassa häntä ja ostin herkkuja hänen pyytämättä, mistä hän tykkää)

Mm tällaisia kokemuksia itselläni..
Vastaa Viestiin