Olen varmaankin ihan "hullu" itsekin, kun odotan vain, että hän palaisi takaisin luokseni. Erosta on reilu kuukausi eikä hänestä ole kuulunut pihaustakaan. Itse olen tässä välissä kerännyt rohkeuteni ja ollut yhteydessä hänen eksäänsä - paljastui, että kokemuksillani on useita jakajia. Se sekä hämmentää lisää, että helpottaa. Olen myös törmännyt narsistiini yhteisessä tapahtumassa, mutta hän ei suostunut edes tervehtimään minua. Ei sanonut sanaakaan, vaikka lähestyin häntä hymyillen ja moikkasin. Sen sijaan hänen ystävänsä oli minulle ystävällinen kyllä.
Palaako narsistit aina takaisin? Odotanko turhaan? Minulle hän on sanonut, että olen pahin hänen kaikista eksistään, olen loukannut häntä eniten (en tiedä miten) ja eron alkupäivinä olin todella, todella surullinen, ja silloin itkin hänen peräänsä niin, että hän varmasti tietää, että huolin hänet milloin tahansa takaisin. Nykyään en saa häneen mitään yhteyttä, sillä hän on sulkenut minut ulos elämästään ihan kokonaan, ilman, että saimme edes erosta puhuttu yhtään mitään. Jäin ilman closurea, tämäkin lienee narsistille tyypillistä käytöstä? Hän ei koskaan hyvästellyt edes lapsiani. Tuntuu aika uskomattomalta, että fiksu ja sosiaalisesti taitava ihminen ei sen verran ymmärrä, että lapsia satuttaa tällainen myös. Minun käsitykseni kuitenkin on, että hänkin rakastaa lapsiani, on ollut heille aina vain hyvä ja läheinen ihminen. Tokihan hän on sanonut, että minä omalla käytökselläni valitsin, miten hän lapsiani erotilanteessa kohtelee.
Onko kaikki eronneet narsistista? Miksi narsistista on vaikea erota? Voiko narsistin kanssa elää?
Valvojat: Purple, NinniAnniina
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
Lumiranta
-
Putte
Re: Onko kaikki eronneet narsistista? Miksi narsistista on vaikea erota? Voiko narsistin kanssa elää?
Minun tuntuma on, että narsististen toimintatapojen käyttäjästä. Ei uskalleta erota, pelärään kostoa ja mustamaalausta. Uhri puoliso alistuu ja tekee asiat narsistin tahdon mukaan miellyttäen. Ettei vaan suutu.
Jopa 30 v. Kulissi liittoja. Kunnes kuolema erottaa. Näin jatkuu perinne sukupolvilta toisille.
Toisaalta pelko on aiheelinen. Vaatii todella vahvuutta erota ja irti päästää. Ja sen hyvän tukiverkon.
Jopa 30 v. Kulissi liittoja. Kunnes kuolema erottaa. Näin jatkuu perinne sukupolvilta toisille.
Toisaalta pelko on aiheelinen. Vaatii todella vahvuutta erota ja irti päästää. Ja sen hyvän tukiverkon.