Hankala puoliso

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Liliann

Hankala puoliso

Viesti Kirjoittaja Liliann »

Miten pitäisi suhtautua puolisoon, joka suuttuu lähes joka kerta kun jostain vakavammasta yritetään keskustella. Tilanne menee yleensä niin, että minä sanon miten "minusta tuntuu joltakin..." , hän tuohtuu ja väittää mun keksivän tarinoita. Usein kysyn, että kerro minkä tarinan olen nyt keksinyt ja siitähän hän saa kierroksia lisää, koska koitan kuulemma manipuloida keskustelua väärille raiteille.

No, tässä vaiheessa hän lähes huutaa ja saatan kommentoida, ettei mulle tartte huutaa. Seuraa suurempi raivo siitä, miten koitan aina kontrolloida häntä. Pyydän, että palataanko aiheeseen. Aloitan alusta. Keskeyttää ja kommentoi "mitä vittua sä taas selität?" Kerron uudelleen. Sitten alkaa arvostelu, kuinka jankkaan vaan eikä mun kanssa kuulemma voi keskustella. Tässä vaiheessa saattaa heittää ilmoille myös legendaarisen "pitäisköhän sitten kuule vaan erota?" -lainin. Alan nähdä punaista ja sanon, ettei oo kai tarvetta olla noin dramaattinen. Itsehän sä olet taas dramaattinen, sanoo. Huoh.

Yritän vielä kerran jatkaa alkuperäisestä aiheesta, mutta mies keskeyttää puheeni jatkuvasti, puhuu päälle ja puhisee vihaisena. Jos ollaan hänen luonaan, sanoo "painu nyt helvettiin täältä", ja jos ollaan minun luonani, hän marssii eteiseen vetämään takkia niskaan.

Myöhemmin otan esille, että koen loukkaavana käytöksenä toiselle haistattelun ja huutamisen, enkä halua sellaista omaan parisuhteeseeni. Tästä hän suorastaan pöyristyy ja suuttuu taas: "Mitä helvettiä. Mikä vitun tarve sulla on kontrolloida mun tekemisiä. Kaikki mitä sanon on aina väärin. Mä saan käyttäytyä just niin kun haluan. Oon aina käyttäytyny näin enkä aio sen suhteen muuttua."

Aha, no eipä siinä sitten. :roll:

Onko tuo puolisoni käytös teidän mielestä ihan ok? Ja miten ihmeessä voisin ikinä saada puhuttua mistään asioista ilman, että menee älyttömäksi vänkäämiseksi. Koen, ettei puolisolla kestä hermot ollenkaan ja syyttelee aina huonosta käytöksestään muita tai ei edes ymmärrä käyttäytyvänsä idioottimaisesti.

P.S. Tyyppi harrastaa myös muunlaista kiukuttelua: mököttää usein, paiskoo ovia, laittaa suutuspäissään estot someen, valehtelee asioista pelotellakseen, "mainostaa" entisiä panojaan, jättää suunnitelmat toteuttamatta, sanoo haluavansa erota jos minä en muutu....jne.
Voiei

Re: Hankala puoliso

Viesti Kirjoittaja Voiei »

Huh, kuulostaa raskaalta. :roll:
Tulee mieleen, että miksei puolisosi voisi kuunnella sinua..
Vaikuttaa siltä, ettei pysty/halua ottaa vastaan sinun tunteitasi.
Onko kyseessä jotkin vaikeat asiat, joista olette ennenkin puhuneet? Se selittäisi ehkä vähän, miksi heti kierroksilla. Mutta silti tietenkin inhottavaa käytöstä tuollainen hyökkäävyys ja toisen syyllistäminen. (Kokemusta on)
Ei ole kyllä ok käytöstä.

Miten tuollaisen hankalasti käyttäytyvän ihmisen kanssa voi jutella, sitä minäkin olen usein miettinyt. Kun kokemus on se, että mikään tyyli ei auta.
Liliann

Re: Hankala puoliso

Viesti Kirjoittaja Liliann »

Yleensä ovat asioita, joista on puhuttu aiemmin, mutta joihin ei ole saatu minkäänlaista "ratkaisua". Tuntuu, että puhumisesta ei koskaan tule mitään, kun mies aina kiivastuu ja alkaa syytellä. Vaikka itse puhuisin syyttelemättä ja hermojani menettämättä niin tilanne on aina sama: lopuksi asia on käännetty niin, että minussa on vikaa ja minun kanssani on kuulemma aivan mahdoton olla. Kaikkien muiden kanssa hän kuulemma pystyy puhumaan vaikeistakin asioista (jota en kyllä ihan usko, jos tyyli on ollut aina tuo :D ).

Todella väsyttävää. Toisaalta tiedostan, että turhahan tuosta on valittaa. Itsehän tietysti päätän olenko suhteessa vai en. Kunhan nyt vaan haluan johonkin purkaa tätä hämmennystäni. On tullut tietysti mietittyä myös, että ylireagoinko ja olenko ainoa, joka ei tuota hänen käytöstään sulata.
Vastaa Viestiin