Lausahduksia tai sanoja, joita narsisti käyttää useasti
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
Re: Lausahduksia tai sanoja, joita narsisti käyttää useasti
Lukiessa edellisiä viestejä, niin eipä juuri ole lisättävää. Meilläkin kääntyi lopulta niin, että minä aloin puolustamaan itseäni ja lapsia ja totesin miehelle suoraan tämän olevan sairas ja tarvitsevan apua. Se, kun alkaa puolustamaan rajojaan, niin alussa tulenee monelle uhrille ylireagointia josta sitten kantaa huonoa omatuntoa. Mutta itselläni olen huomannut, että aika auttaa ja omatkin ylireagoinnit tasoittuu ja jäävät pois. Suhde ex-puolisoon neutralisoituu, häneen suhtautuu niinkuin yleensäkin mieleltään sairaaseen eli ei pidä lähteä pyöritykseensä mukaan. Etäisyys on paras lääke.
-
Narskuilla on paha tapa värittää vaikka kasa kakkaa kultaiseksi omilla sanoillaan. Kuka hyvänsä meistä osaa puhua paljoa ja laveasti, saada ihmiset kiinnostumaan karismaattisesta seuramiehestä /-naisesta. Usein kuitenkin kaiken lavertelun ja kauniiden sanojen takana on tyhjyys. Narsku itsekin luultavasti haluaa uskoa omaan vinoutuneeseen illuusioon, jota hän elämäksi kutsuu ja jota hän mielellään värittää mieleisekseen. Arki ja illuusio on melko kaukana toinen toisistaan.
Huonona päivänä narsku splittaa. Olen ollut lukemattomia kertoja ilmaa, turha, huono, lutka, nisti... Mitä näitä nyt keksisi. Narskun mielestä hänellä on jonkinlainen valtakirja toimia minun sekä läheisteni puolesta, ilman valtakirjaa.
Huonona päivänä narsku splittaa. Olen ollut lukemattomia kertoja ilmaa, turha, huono, lutka, nisti... Mitä näitä nyt keksisi. Narskun mielestä hänellä on jonkinlainen valtakirja toimia minun sekä läheisteni puolesta, ilman valtakirjaa.
-
Monenlaisia syyllistäviä ja loukkaamiseen pyrkiviä sanontoja muistui mieleen, mitä usein käyttää. Tässä nyt jotain niistä..
-oot liittoutunut x:n kanssa tai oot x:n puolella (kun yritän saada häntä katsomaan asioita myös muiden ihmisten kannalta)
-monenlaiset haukkumasanat millä nimittelee, keksii aina uusia, yrittää näillä iskeä heikkoihin kohtiin kuten sairauteeni, elämäntilanteeseeni liittyviä nimityksiä tai halveksuu jollain tavalla itselleni tärkeitä asioita
-aina sä oot pahalla päällä ja kyselyt joko oon paremmalla tuulella (kun pahoitan mieleni, jostain hänen sanomastaan loukkauksesta)
-käyttää oudolla tavalla kohteliaisuuksia loukkaamiseen esim. Kiitos avustasi= kun oon hänen mielestään tehnyt jotain väärin ja vittuilee tällä tavalla tai saattaa laittaa vihaisen tylytysviestin perään parhain terveisin
-anna olla viimeinen kerta uhkailu
-mee hoitoon
-kuka sä luulet olevas
-se oli vaan leikkiä
-ylimielinen virnuilu ja silmien pyörittely
-oot liittoutunut x:n kanssa tai oot x:n puolella (kun yritän saada häntä katsomaan asioita myös muiden ihmisten kannalta)
-monenlaiset haukkumasanat millä nimittelee, keksii aina uusia, yrittää näillä iskeä heikkoihin kohtiin kuten sairauteeni, elämäntilanteeseeni liittyviä nimityksiä tai halveksuu jollain tavalla itselleni tärkeitä asioita
-aina sä oot pahalla päällä ja kyselyt joko oon paremmalla tuulella (kun pahoitan mieleni, jostain hänen sanomastaan loukkauksesta)
-käyttää oudolla tavalla kohteliaisuuksia loukkaamiseen esim. Kiitos avustasi= kun oon hänen mielestään tehnyt jotain väärin ja vittuilee tällä tavalla tai saattaa laittaa vihaisen tylytysviestin perään parhain terveisin
-anna olla viimeinen kerta uhkailu
-mee hoitoon
-kuka sä luulet olevas
-se oli vaan leikkiä
-ylimielinen virnuilu ja silmien pyörittely
-
Noh! Näitä riittää. Tässä muutama ihanan exäni lausahdus.
- Mikäköhän sulla NYT on? (Olin kuntosalilla ja akku oli loppunut ja veti kierroksia mun sijainnista tms. Kostona tälle herra pisti oman puhelimensa kiinni/esti ainakin mun yhteydenotot. Tätä kesti yleensä väh muutama päivä tai pahimmillaan viikko. Käytti tällöin toista puhelintaan, jonka numeroa ei mulle ikinä annettu)
- Sun elintaso nousi merkittävästi kun tapasit mut
- Sulla ei oo kunnianhimoa
- Mihin sun palkka aina menee ku sulla ei oo ikinä rahaa? (en halunnut käyttää rahaa kallisiin turhuuksiin, joita hän hankki koko ajan)
- Jos sä antaisit mun treenata sua niin säki olisit tosi hyvässä kunnossa
- Kävitkö taas hakee kilon sokeria? (ostin kerran viikossa irtokarkkeja)
- Sä näytät just sellaselta ihmiseltä, joka käyttäis mielialalääkkeitä
- Mä en oo ikinä nähny sun pyöräilevän mihinkään (oli siis kyse mun ainoasta tavasta kulkea paikasta A paikkaan B suhteemme aikana)
- Ai antoko se ja se sulle TAAS kyydin (jos en voinut fillarilla mennä/tulla tai joku halusi auttaa)
- Et sä osaa edes tehdä asiaa X tai Z
- Mun exä teki aina töitä opiskelujensa ohella (meikäläisellä olikin vain opinnot toisella paikkakunnalla ja kaksi eri työpaikkaa, mutta kukapa niitä nyt laski)
- Sä oot kuvottava
- Sä haiset vanhalle miehelle
- Sä näytät kehitysvammaselta sängyssä
- Kai sä tiedät et lainat pitää maksaa myös takasin?
- Jos sä et tee sitä tai tätä niin tää suhde oli tässä
- Pitäiskö mun olla vaikuttunut sun suorituksista/saavutuksista?
- Mistäs sulle saadaan ruokaa? (oli käynyt itselleen kaupassa ja teki ruokaa)
Ja sitten joinakin päivinä oli niin ihana ja kaikkea päinvastaista. Näitä olisi sivukaupalla kerrottavaksi.
Kaikki oli selvää projisointia. Näen sen nyt.
- Mikäköhän sulla NYT on? (Olin kuntosalilla ja akku oli loppunut ja veti kierroksia mun sijainnista tms. Kostona tälle herra pisti oman puhelimensa kiinni/esti ainakin mun yhteydenotot. Tätä kesti yleensä väh muutama päivä tai pahimmillaan viikko. Käytti tällöin toista puhelintaan, jonka numeroa ei mulle ikinä annettu)
- Sun elintaso nousi merkittävästi kun tapasit mut
- Sulla ei oo kunnianhimoa
- Mihin sun palkka aina menee ku sulla ei oo ikinä rahaa? (en halunnut käyttää rahaa kallisiin turhuuksiin, joita hän hankki koko ajan)
- Jos sä antaisit mun treenata sua niin säki olisit tosi hyvässä kunnossa
- Kävitkö taas hakee kilon sokeria? (ostin kerran viikossa irtokarkkeja)
- Sä näytät just sellaselta ihmiseltä, joka käyttäis mielialalääkkeitä
- Mä en oo ikinä nähny sun pyöräilevän mihinkään (oli siis kyse mun ainoasta tavasta kulkea paikasta A paikkaan B suhteemme aikana)
- Ai antoko se ja se sulle TAAS kyydin (jos en voinut fillarilla mennä/tulla tai joku halusi auttaa)
- Et sä osaa edes tehdä asiaa X tai Z
- Mun exä teki aina töitä opiskelujensa ohella (meikäläisellä olikin vain opinnot toisella paikkakunnalla ja kaksi eri työpaikkaa, mutta kukapa niitä nyt laski)
- Sä oot kuvottava
- Sä haiset vanhalle miehelle
- Sä näytät kehitysvammaselta sängyssä
- Kai sä tiedät et lainat pitää maksaa myös takasin?
- Jos sä et tee sitä tai tätä niin tää suhde oli tässä
- Pitäiskö mun olla vaikuttunut sun suorituksista/saavutuksista?
- Mistäs sulle saadaan ruokaa? (oli käynyt itselleen kaupassa ja teki ruokaa)
Ja sitten joinakin päivinä oli niin ihana ja kaikkea päinvastaista. Näitä olisi sivukaupalla kerrottavaksi.
Kaikki oli selvää projisointia. Näen sen nyt.
-
-Miks sä aina haluat riidellä?
-Taas aloitit tyhjästä riidan
-Jos alettais laskea, paljon sulla menee rahaa (esim. karkkiin), huomaisit miten paljon tuhlaat.. (itse saa odotella satojen eurojen kelloja, vaatteita, koruja)
-Oot vienyt lapset multa/oot ominut lapset, ne ei enää välitä musta
-Itserakas kusipää
-huora
-sä oot ihan sekaisin
-puhut sekavia, koska äsken sanoit ihan erilailla (vaikka tiedän tasan, mitä oon sanonut..)
-ei ne tiedä mitään (lääkärit, virkamiehet, johtajat, auktoriteetit)
-jos jätät mut, ei mulla oo mitään. Voin sit vaikka kuolla pois.
-Taas aloitit tyhjästä riidan
-Jos alettais laskea, paljon sulla menee rahaa (esim. karkkiin), huomaisit miten paljon tuhlaat.. (itse saa odotella satojen eurojen kelloja, vaatteita, koruja)
-Oot vienyt lapset multa/oot ominut lapset, ne ei enää välitä musta
-Itserakas kusipää
-huora
-sä oot ihan sekaisin
-puhut sekavia, koska äsken sanoit ihan erilailla (vaikka tiedän tasan, mitä oon sanonut..)
-ei ne tiedä mitään (lääkärit, virkamiehet, johtajat, auktoriteetit)
-jos jätät mut, ei mulla oo mitään. Voin sit vaikka kuolla pois.
-
- itkiessäni: turha ryhtyä marttyyriksi
-kyllä sun perheessä on jotain outoa
-sitä saa mitä tilaa
- mä teen kaiken täällä
- en enää passaa täällä jengiä
- valehtelet
- ei pidä paikkansa
- olet epäsiistein ihminen jonka tunnen
-kuka tahansa keneltä kysyy, sanoisi…
- et voi olla noin vitun tyhmä
- makaa siellä vain leveän perseesi kanssa
- sinä kriisiytät aina tämön vuorovaikutuksen
- et ole koskaan kunnolla pyytänyt anteeksi
- voisit olla vähän aloitteellisempi
- huora
- nyt teit viimeisen temppuai
- tätä en unohda ikinä
- suhun ei voi luottaa
- rikot aina sopimukset
- vitun lehmä
- minä olen aina yrittänyt saada tämän toimimaan ja ottanut sinut huomioon
- tunkeudut mun yksityiselämään
- tää ei ole ok
- sä pelaat sairaita ihmissuhdepelejäsi
- törkeää
-alhaista
- kostonhimossasi vaarannat lapsen hyvinvoinnin
-olet katkera
- oletko kateellinen
- on vitun tyhmää ajaa tuo matka autolla
- mä korjaan sun jälkiä
- ei käy, ei sovi
- aiotko pukea tuon päällesi
- olet väsynyt sen vuoksi, kun energiasi menee siihen, että esität muille kivaa
- sä olet rikkonut tämän perheen
- tätä en anna koskaan anteeksi
- perse tänne
- sä tiedät missä ovi on
- sä et ole koskaan ollut mun tukena
- täällä sä syöt salaa karkkia, sairasta
- tällaista paskaa et lapselleni syötä
- voi, voi
- lässyn, lässyn
- lopeta toi lässytys
- ei kuulu sulle
- sä aloitit
- tää on sun syy
-
-kyllä sun perheessä on jotain outoa
-sitä saa mitä tilaa
- mä teen kaiken täällä
- en enää passaa täällä jengiä
- valehtelet
- ei pidä paikkansa
- olet epäsiistein ihminen jonka tunnen
-kuka tahansa keneltä kysyy, sanoisi…
- et voi olla noin vitun tyhmä
- makaa siellä vain leveän perseesi kanssa
- sinä kriisiytät aina tämön vuorovaikutuksen
- et ole koskaan kunnolla pyytänyt anteeksi
- voisit olla vähän aloitteellisempi
- huora
- nyt teit viimeisen temppuai
- tätä en unohda ikinä
- suhun ei voi luottaa
- rikot aina sopimukset
- vitun lehmä
- minä olen aina yrittänyt saada tämän toimimaan ja ottanut sinut huomioon
- tunkeudut mun yksityiselämään
- tää ei ole ok
- sä pelaat sairaita ihmissuhdepelejäsi
- törkeää
-alhaista
- kostonhimossasi vaarannat lapsen hyvinvoinnin
-olet katkera
- oletko kateellinen
- on vitun tyhmää ajaa tuo matka autolla
- mä korjaan sun jälkiä
- ei käy, ei sovi
- aiotko pukea tuon päällesi
- olet väsynyt sen vuoksi, kun energiasi menee siihen, että esität muille kivaa
- sä olet rikkonut tämän perheen
- tätä en anna koskaan anteeksi
- perse tänne
- sä tiedät missä ovi on
- sä et ole koskaan ollut mun tukena
- täällä sä syöt salaa karkkia, sairasta
- tällaista paskaa et lapselleni syötä
- voi, voi
- lässyn, lässyn
- lopeta toi lässytys
- ei kuulu sulle
- sä aloitit
- tää on sun syy
-
-
-Ihan kuin katsoisi jotain showta (itken, nauran, teen mitä vaan missä on tunteet mukana= mun tunteet aina mitätöidään)
-Lopeta teeskentely (kts. edellinen)
-Sun saavutukset ei merkkaa mulle mitään
-On sun syy/vika (mikä vaan. Kumppanin mt-ongelmat, perheongelmat, haasteet töissä, ruoka palaa, alkoholismi)
-Vitun horoperse
-Et merkitse mulle mitään (silti piti toitottaa sitä kuukausikaupalla myös eron jälkeen, kova työ kertoa koko ajan, miten ei yhtään ajattele enkä merkitse mitään)
-En uhraa ajatustakaan sinuun (kts edellinen)
-Olet ruma sisältä ja ulkoa
-Toivottavasti en koskaan enää näe sua
-En ole koskaan rakastanut ketään yhtä paljoa
-Teen mitä vaan, että voitais edes jutella
-Oot vitun sairas, edes neljän vuoden terapia ei oo sua auttanut, tosin en tiedä lähtötilannetta kuin saatanan sekasin olit ennen sitä
-Ethän sille mitään voi, miten kipee sä oot
-Oot niin vitun kuuma
-Rakastin sua heti kun näin sut
-Oot maailman kaunein nainen
-Koita nyt vitun idiootti ymmärtää, että mua ei kiinnosta sun jutut
-Lopeta teeskentely (kts. edellinen)
-Sun saavutukset ei merkkaa mulle mitään
-On sun syy/vika (mikä vaan. Kumppanin mt-ongelmat, perheongelmat, haasteet töissä, ruoka palaa, alkoholismi)
-Vitun horoperse
-Et merkitse mulle mitään (silti piti toitottaa sitä kuukausikaupalla myös eron jälkeen, kova työ kertoa koko ajan, miten ei yhtään ajattele enkä merkitse mitään)
-En uhraa ajatustakaan sinuun (kts edellinen)
-Olet ruma sisältä ja ulkoa
-Toivottavasti en koskaan enää näe sua
-En ole koskaan rakastanut ketään yhtä paljoa
-Teen mitä vaan, että voitais edes jutella
-Oot vitun sairas, edes neljän vuoden terapia ei oo sua auttanut, tosin en tiedä lähtötilannetta kuin saatanan sekasin olit ennen sitä
-Ethän sille mitään voi, miten kipee sä oot
-Oot niin vitun kuuma
-Rakastin sua heti kun näin sut
-Oot maailman kaunein nainen
-Koita nyt vitun idiootti ymmärtää, että mua ei kiinnosta sun jutut
-
Jatkuvasti non stoppina: sekopää, hullu, mene lääkärille, oot sekaisin, sulla on vikaa päässä jne.
Ei huvita puhua, ei sua jaksa kukaan kuunnella, taasko sä aloitat, ole hiljaa, sä et osaa mitään,
Olet upea, söpö, seksikäs.
Kukaan sua huoli, oot h***a kun jatkuvasti pitää p***a, sussa ei ole muuta hyvää kuin p***u.
Sitten taas silent treatment joka ainoasta syystä. Siis jo ex, ja joku toinen näitä samoja nyt kuuntelee.
Ei huvita puhua, ei sua jaksa kukaan kuunnella, taasko sä aloitat, ole hiljaa, sä et osaa mitään,
Olet upea, söpö, seksikäs.
Kukaan sua huoli, oot h***a kun jatkuvasti pitää p***a, sussa ei ole muuta hyvää kuin p***u.
Sitten taas silent treatment joka ainoasta syystä. Siis jo ex, ja joku toinen näitä samoja nyt kuuntelee.
-
Meinasi tulla itku ja oksennus samaan aikaan, lista on kuin suoraan omasta elämästä. Kaduttaa kun olen typeryyksissäni mennyt joskus avautumaan ns. heikoista kohdista. Puolisolla jo korkeakoulutuksensa puolessa aseet manipulointiin. Jos en ole jostain samaa mieltä, niin heti käydään läpi kaikki elämäni kipukohdat tiukkina iskuina vyön alle ja se miten kaikki meidän ongelmat johtuvat niistä.
-
"Se on vain lain mukaan väärin" sanoi narsu, kun oli jäänyt kiinni SPR:n Nälkäpäiväkeräyksen punaisten lippaiden tyhjennyksestä omiin taskuihinsa.
Oli kierrellyt "keräysjohtajana" keräämässä lippaita. Ilmeisesti valtion virassa olevalle lakimiehelle maksetaan liian vähän?
Maksoi lisäksi omia laskujaan eläkkeellä olevan isänsä tililtä, isänsä tietämättä.
Oli kierrellyt "keräysjohtajana" keräämässä lippaita. Ilmeisesti valtion virassa olevalle lakimiehelle maksetaan liian vähän?
Maksoi lisäksi omia laskujaan eläkkeellä olevan isänsä tililtä, isänsä tietämättä.