Oireita narsistisessa parisuhteessa ja sen jälkeen

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Illuusioelämää

Oireita narsistisessa parisuhteessa ja sen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Illuusioelämää »

Hei.

Kirjallisuudesta ja nettipalstoilta olen lukenut ja itsekin osan niistä kokenut, että miten monitahoisesti narsistinen parisuhde kuluttaa uhrin voimavarat ja mitä kaikkia oireita ja lieveilmiöitä tällaisesta suhteesta voi seurata. Esimerkkeinä listaan tähän joitain: Erilaiset niin fyysiset kuin psyykkiset oireet kuten verenpaineen heittely, huimaus, väsymys, masentuneisuus, stressitilat, kiukku, viha, alemmuus, pahoinvointi, päänsärky, yltiöpäinen suorittaminen, lamaantuneisuus, taloudelliset ongelmat, velkaantuminen, burn out, painon vaihtelut, laihdutuksesta lihomiseen, lohtusyöminen tai tiukalla dieetillä olo, jatkuva tyhjyyden tunne jne jne. Olisi kiva kuulla, että onko muilla samoja oireita.
Dunya

Re: Oireita narsistisessa parisuhteessa ja sen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Dunya »

Hei illuusioelämää

Minulla alkoi tulemaan tämän parisuhteen aikana sydämen rytmihäiriöitä. Sydän ikään kuin muljahteli ja se oli tosi ilkeä tunne. Tätä tutkittiin ja todettiin stressiperäiseksi. Tämän yhteydessä todettiin myös erittäin matala sydämen syke. Tämä ei ole minulle tyypillistä. Tämä on jäänyt minulle, nyt suhteen jälkeen kärsin edelleen alhaisesta sykkeestä mutta nuo sydämen oireet ovat onneksi hävinneet. Minulla alkoi suhteen loppuvaiheessa olemaan myös kuukautiskierron kanssa häiriöitä ja vuosin vähän joka välissä. Tämä tasaantui kun elämäntilanne muuttui. Olin usein myös turvoksissa. Aina kun suhteessamme oli tauko, tämä turvotus suli pois ja kroppani oli taas oma vanha itsensä.

Henkisellä puolella minulla oli ahdistusta, alakuloa.. Huomasin välillä lohduttelevan itseäni että elämäni päättyy onneksi jonain päivänä. Tämä ei todellakaan ole minua! Välillä tuli ihan paniikin tunteita ja sellaisia ajatuksia että mieleni hajoaa. Pelkäsin tätä paljon. Minun piti ääneen kuiskata itselleni että kaikki on hyvin ja minulla on turva ja että tuo ihminen ei pysty tuhoamaan elämääni. Minulla on luonnostani aika vahva psyyke mutta hän välillä ikään kuin kiersi minut kuin viulunkielen niin että kerrankin autossa reagoin hänen kammottavaan käytökseen nappaamalla avaimet käteeni ja nirhaamalla ranteesta ihoa rikki. Huusin samaan aikaan että mieluummin tapan itseni kuin olen hänen kanssaan. Kaiken kaikkiaan tämä suhde sai minussa aikaan monesti todella vahvoja epätoivoisia tunnetiloja.
Niipper

Viesti Kirjoittaja Niipper »

Hei,
Tuttuja kaikki krampit ja muljahtelut. Kun olin irtoittautumassa narsistista, mulle tuli ihan törkeän hyvä fiilis, ihana vapauden tunne. Mä tunnen ihan valtavan huonoa omaatuntoa tästä ilosta joka sisälläni pulppuaa. Onko muta vastaavaa kokeneita?
Justiina2023

Viesti Kirjoittaja Justiina2023 »

Hei, minulla oli myös suhteessa näitä sydämmen muljahdustunteita. Paljon unettomuutta. Ahdistusta. Alakuloisuutta. Olin ihan loppu henkisesti . Kun muutin pois meidän yhteisestä kodista, niin eka yön nukuin tosi hyvin. En ollut nukkunut aikoihin niin. Tuli vapauden tunne. Nyt minulla on tunteet vaihdelleet . Välillä on hyviä päiviä välillä alan itkeä yhtäkkiä.Mutta takaisin en mistään hinnasta enää menisi. Se tunne pitää. Olen paljon miettinyt miksi toinen ihminen kohteli minua henkisesti niin huonosti. En voi sitä ymmärtää. Uskon etten siihen saa ikinä mitään vastausta.
Vastaa Viestiin