Iltalehti kirjoitti:Saksalaislehti muistuttaa vertauksellaan siitä, että Facebook-profiilin omistaminen on jo nykyisin merkki normaalisti käyttäytyvästä ja tasapainoisesta ihmisestä, jolla on mitä todennäköisimmin sosiaaliset verkostot kunnossa.
Sen sijaan sosiaalisen median ulkopuolelle jättäytyminen voi kieliä vaarasta ja paljastaa jopa psykopaatin.
Vittu, mitä paskaa sanon minä. Psykopaateilla on juurikin vahvimmat sosiaaliset verkostot. Se on koko psykopatian ydin, että se psykopaatti käyttää toisia ihmisiä hyväkseen. Asia on siis todellisuudessa niin, että jos nuori henkilö jättäytyy sosiaalisen median ulkopuolelle ja, jos nuorella henkilöllä ei ole sosiaaliset suhteet kunnossa, niin tällä henkilöllä ei ole ainakaan narsistista persoonallisuushäiriötä, eikä psykopatiaa.
Iltalehti kirjoitti:Slashdot-sivusto vei saksalaislehden tekemän huomion vielä pidemmälle muistuttamalla, että sosiaalisesta mediasta eristäytyvä voi mahdollisesti olla massamurhaaja. Sivusto perustelee johtopäätöstään sillä, että verilöylyihin syyllistyneitä ihmisiä yhdistää usein oikeiden ystävien puute.
Totta tässä lainauksessa on ainoastaan se, että joukkomurhaajia(massamurhaaja) yhdistää usein kavereiden puuttuminen, joskaan ei aina. Tuollainen yhtäsuuruusmerkkien vetäminen sosiaalisesti eristäytyvän ja massamurhaajan välille on kuitenkin psykopaattista ajatuksenjuoksua.
Sosiaalisesti enemmän, tai vähemmän eristäytyviä ihmisiä on ehkä 15% väestöstä ja tähän ryhmään mahtuu monenlaista erilaista persoonallisuustyyppiä. Psykopaatteja, sosiopaatteja ja narsistisen persoonallisuushäiriön omaavia siihen porukkaan ei mahdu yhtään ainutta. Sen sijaan mahtuu skitsofreenikkoja, muutoin paranoideja, sekä skitsotypisiä ja skitsoideja persoonallisuuksia, sekä ihan vain masentuneita ihmisiä, työkeskeisiä ihmisiä, poliittisesti suuntautuneita ihmisiä, introverttejä ihmisiä, ujoja ihmisiä, monenlaisia neuroottisia ihmisiä ja autismin kirjon henkilöitä.
Lähinnähän tuollainen sosiaalisesti eristäytyvien ihmisten leimaaminen "massamurhaajiksi", on vihakirjoitus. Ei mitään muuta. Tyypillistä on, että psykopaattiset ihmiset leimaavat sosiaalisesti heikossa asemassa olevia psykopaateiksi, koska sellaiset ovat psykopaateille helppoja uhreja.
Tuntemani psykopaatti, joka liikkui aikoinaan puukon kanssa lähiöissä etsimässä itselleen uhreja ja, joka on sittemmin harrastanut seksiä lukuisten esiteini-ikäisten tyttöjen kanssa, on juurikin väittänyt näiden sosiaalisesti huonossa asemassa olevien olevan psykopaatteja. Tällä miehellä on varmaan yksi Suomen laajimmista tuttavapiireistä. Hänellä on ympärillään paljon porukkaa ja hän käyttää kaikkia ihmisiä järjestelmällisesti hyväkseen.
Koska sosiaalisesti ulkopuolelle jäävät eivät ole tämän käytettävissä, eivätkä hallittavissa, hän kokee sellaiset ihmiset psykopaateiksi ja potentiaalisesti vaarallisiksi.
Suurin osa iltapäivälehtien toimittajista on psykopaatteja, joten artikkelin valheellinen sisältö ei sinällään kovin paljon yllätä.
Joukkomurhaajat ovat useimmiten paranoidisen skitsofrenian, tai muutoin paranoidisen persoonallisuuden omaavia henkilöitä. Sen sijaan sarjamurhaajat ovat yleensä psykopaattisen, sosiopaattisen, tai narsistisen persoonallisuushäiriön omaavia ja heidän sosiaaliset verkostonsa ovat kunnossa ja heitä pidetään yleensä normaaleina ihmisinä tuttaviensa puolesta.
Iltalehti kirjoitti:Sen sijaan Slate.comin toimittaja Farhad Manjoo kirjoittaa kolumnissaan, ettei nuorten pitäisi lähteä treffille sellaisten henkilöiden kanssa, joilla ei ole profiilia Facebookissa. Toimittajan mukaan Facebookin kautta voi ennen kaikkea tarkistaa, onko deittikumppani kertonut rehellisesti itsestään. Hälytyskellojen tulisi soida viimeistään silloin, jos henkilön nimellä ei löydy profiilia lainkaan.
Tuossa on sikäli itua, että eräs tuntemani sosiopaattinainen väitti minulle, että hänellä ei ole facebook-profiilia. Kuulin hänen kavereiltaan, että hänellä on facebook-profiili lempinimellään, jota hän ei ollut kertonut minulle ja, että hän ei ottanut minua facebookiin, koska hän kuherteli siellä useiden alkoholistimiesten kanssa täysin avoimesti.
Joillain persoonallisuushäiriöisillä on myös sellaisia piirteitä, kuten että kaverilista ei näy muille ja, että koko profiili saattaa olla salainen. Nämä piirteet johtuvat tällöin siitä, että kyseinen henkilö on epärehellinen ja valheellinen.
Mediahan on yrittänyt peitellä asioita ja suojella B-ryhmäläisiä ja moralisoida ihmisiä olemaan pitämättä näihin liittyviä piirteitä epänormaaleina ja moralisoinut ihmisiä pitämään heidän uhrejaan "psykopaatteina" ja "narsisteina". Tämä johtuu siitä, että media on hyvin vahvasti B-ryhmäläisten, kuten psykopaattisten ja narsististen henkilöiden miehittämä.
Osin se voi johtua myös jonkinlaisen varjohallituksen toimista. Tämä varjohallitus pyrkii suojelemaan pahoja ihmisiä ja moralisoimaan ihmisiä olemaan kritisoimatta pahoja ihmisiä.