Sivu 2/2

Re: Yliteatraalisuus vallankäytön välineenä

Lähetetty: 06 Maalis 2018, 18:44
Kirjoittaja NeitiK
Komppaan orjapoikaa, psykopaatit voivat osata näytellä todella taitavasti. Täytyisi itse olla toinen samanmoinen, jottei mikään vaikuttaisi mihinkään.

Shortlie, voi olla ihan hyväkin, että valitsee seuran, missä asioista puhuu ja millä tavalla. Onneksi on paikkoja kuten tämä foorumi, jossa voi kunnolla purkaa kaikki omituisimmatkin jutut päästään ulos. Tällä jos jossain liikkuvat varmaankin myös ne, jotka ovat voineet kokea samoja asioita kuin sinä. Nyt kun olen sivukorvalla ihmisten juttuja kuunnellut, yllättävän moni todella kuvittelee, että psykopaatit ovat jotenkin tunnistettavissa ja näyttävät leffoissa nauravilta pahiksilta. Mutta ymmärrän kyllä, jos ei aihe ole omakohtainen, lähin kosketus siihen onkin vain elokuvat tai vastaavat.

Re: Yliteatraalisuus vallankäytön välineenä

Lähetetty: 07 Maalis 2018, 12:24
Kirjoittaja Shortlie
NeitiK kirjoitti: 06 Maalis 2018, 18:44 Nyt kun olen sivukorvalla ihmisten juttuja kuunnellut, yllättävän moni todella kuvittelee, että psykopaatit ovat jotenkin tunnistettavissa ja näyttävät leffoissa nauravilta pahiksilta. Mutta ymmärrän kyllä, jos ei aihe ole omakohtainen, lähin kosketus siihen onkin vain elokuvat tai vastaavat.
Mulla on aika samanlainen kuva siitä, että tuo on useimpien käsitys psykopatiasta..miksi aiheesta ei tosiaan osaa/pysty monesti puhumaan.

Alkuun tää oli tosi iso möykky mun sisällä, koska tajusin asioiden jäävän luultavasti useille ihmisille "pimentoon". Mulla ei ollut mahiksia puhua suoraan, koska noh jos tunnet psykopaatin, niin tiedät ettei sulla ole mitään saumoja ikinä..puhuminen on turhaa. Pakeneminen pelastaa sen, mitä vielä voi: "mielenterveys"..vaikkakin irtaantumishetkellä sitäkään ei ollut juurikaan jälellä.