Mä huomasin aikanaan mun sisareni tekevän ihan samoja asioita puolisolleen. Parhaiten kuvaus tekee kärpäsestä härkäsen kuvaa näitä tilanteita. Joku pieni asia, minkä narsisti haluaa toisen tekevän, eikä toinen näe siinä mitään hätää tai järkeä(normaalia). Narsisti itse sitten alkaa väkisin vääntämään asiaa ja syyttää toista jostain, mistä toinen ihminen ei edes ole tietoinen. Esittäen, että toinen oli tunteeton, kun ei tehnyt mitä halusin.
Onko muilla kokemuksia vastaavista tilanteista? En tiedä osasinko kuvata täysin ymmärrettävästi.
Toinen, missä tulee mieleen yliteatraalisuus on tilanteet, missä esimerkiksi sisareni esittää hätää, koska haluaa jotain. Nää tilanteet on mulle ainakin vaikeita, koska nuo tunteet vaikuttavat aivan aidoilta. Kuitenkin jos kuuntelee teatterin ohi niin huomaat, että tää ihminenhän vaan yrittää ajaa omaa päämääräänsä, koska tietää mun omaavan suuren kapasiteetin empatiaan. Mua ainakin on uunotettu näin tosi pitkään toimimaan vasten omia järkiperäisiä ajatuksia, koska olin pitkään liian syvällä maailmassa, missä mulla vaan ei ollut ihmisarvoa vaan olin täysin hallittavissa.
Nykyään kun oon alkanu ymmärtää tätä sairautta, niin olen voinut pahoin, koska musta on sairasta, että joku ihminen toimisi noin. On pitänyt ymmärtää, että piilonarsistit nimenomaan osaavat hoitaa asioita ainoastaan noin. Heiltä puuttuu täysin kyky toimia rohkeasti kuten normaalit ihmiset, joten he päätyvät pelaamaan "pelejä", jotta saisivat mitä haluavat. Tätä vastaan mulla ainakin on ollu pitkään vaikeeta puolustautua. Vasta nyt pikkuhiljaa yritän ymmärtää, että näiden ihmisten maailmankuva on vaan niin erilainen. Mä oon aina tuntenut sisälläni, että jotain on pielessä, mutten ole osannut sanoa, missä on vika tarkalleen oli. Lähinnä oppinut epäilemään itteäni.
Se on todella epätodellinen tunne kun sua yritetään pahimmillaan saada kuvittelemaan olevasi narsisti ja sitten kun luet aiheesta, niin tajuat että tilannehan kuuluisi olla toisinpäin. Mulla ainakin oli pitkään ja välillä vieläkin olo, että olenko itse narsisti vain uskonko mielummin omia tulkintojani ja kokemuksiani..Pikkuhiljaa on tuntunut, että alan eheytyä ja siitä iso kiitos kuuluu kaikille vertaisille täällä ja arjessa!