Miten päästä irti

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Vastaa Viestiin
pilvilinna

Re: Miten päästä irti

Viesti Kirjoittaja pilvilinna »

Hei Nyytti ja tervetuloa keskustelemaan. Sinulla tulee olemaan melko rankka aika edessä mutta voitto siitä häämöttää vapautena ja terveenä elämänä niin sinulle kuin lapsillesikin.Täällä tuemme toisiamme. Toivottavasti sinäkin saat lisää voimaa,( olet jo nähnyt että vertaistuella on ihmeellinen voima), oman itsenäisen ja turvallisen elämän luomisessa.
Kaikkea hyvää sinulle ja jutellaan.
Seppä

Viesti Kirjoittaja Seppä »

Tulipa sitten nähtyä exää virallisissa asioissa. Pahalta tuntui kun näki miten ihminen voi olla niin kaunis ulkoisesti mutta ruma sisältä. Jospa se taas järki tästä palais päiväjärjestykseen ja ajatukset normalisoituis. Mukava kuitenkin että huomaa heti sen kuinka hyvä kuitenkin nyt on ja aika parantaa haavat, ainakin uskon niin.
Viimeksi muokannut Seppä, 01 Maalis 2017, 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pilvilinna

Voi seppä, vaikka kuinka tuntui pahalta niin sinä selvist. Sinulla on voimia ja lisää tulee kun suuntaat kaiken voimavarasai itsesi parantamiseen narsistin jäljiltä.
Luulen että tarkoitat sananlaskua "Moni on kakku päältä kaunis, mutta silkkoa sisältä". Sen me jokainen NArsistin uhri olemme saaneet huomata.
Jotkut sanoo että avioeroa ei voi verrata toisen kuolemasta aiheutuneeseen surutyöhön, mutta mielestäni se kyllä voi verrata.Avioero on jopa pahempi, koska sitä ei voi päättää hautaan jonne veisi kynttilän tai kukkia, ja josta voisi säilyttää kaikki hyvät muistot. Vaan se ihminen jonka pitäisi olla kuin kuollut meille, elää ja toivoo, että me olisimme kuolleet hänelle, eikä hän tunne surua.Eikä hän myöskään näe tai halua nähdä meidän surua.
Kummassakin tapauksessa käydään läpi samoja tunteita. Hautajaisten jälkeen yleensä tulee vasta aika pysähtyä ja alkaa hyväksymään tapahtunut. Avioerossa joutuu vuosikausia taistelemaan omien tunteiden ja tapahtumien hyväksymisen kanssa.

Taisteltuani vuosia oman avioeron hyväksymisen kanssa pidin avioliittoni hautajaiset. Revin kaikki kuvat, hävitin sormukset ja kaiken yhteisen mitä oli jäljellä. Talosta en luopunut, enkä luovu, koska koen että tämä on minun ja tyttäreni omaisuutta. Olen eron jälkeen pystynyt alkaan remontoinnin johon aviossa ollessa minulla ei ollut varaa.Päätin silloin että teen kodin itselle ja lapselleni.
Voihan sekin olla jonkinlaista surutyötä. KUitenkin nautin tämän vanhan talon kynsimisestä.
Nyyti

Viesti Kirjoittaja Nyyti »

Kiitos Pilvilinna. ;) Ette uskokaan, tai varmasti uskotte, kuinka paljon apua tämän palstan lukemisesta on ollut. Joka kerta kun olen saanut uhkaavia, halveksuvia ja todella ala-arvoisia viestejä pois sulkematta sitä puhelu tulvaa, olen käynyt täällä saamassa muiden kirjoituksista voimaa. Ja hemmetisti on oikeesti apua ollut. :D On se kumma toi ihmismieli, olla niin alas poljettu ja niin monta mahdollisuutta antanut sekä kaikkensa tehnyt että toisen olis hyvä olla. Exä olis halunnu sopia viimeisiä asioita, koska ei koskaan halua tavata enää. No minä reippaana tyttönä sitten ehdotin ajan ja paikan. Kas vain, ei sovikaan kun ahdistaa, koska ei voi ymmärtää mun käytöstä. Täh!?! Hän ei ole mitään väärin tehny, käski vaan pakata tavarat ja painua v...uun. Ja tota on vuosien varrella kuultu ennenkin. Ja tällä kertaa sain voimia lähteä. Ja minä olen se, joka hajotti täydellisen perheen. :o Mutta täytyy sanoa, että on mahtava tunne olla tällä hetkelläkin yksin tässä kirjoittamassa, muksut nukkuu ja saan päättää ihan itse, kuinka kauan olen valveilla, mitä ehkä katson telkkarista, saatanpa vielä jotain syödäkin. Tätä ihanuutta olen niin pitkään toivonut, mutta en ole heikkona uskaltanut. :(
Venica

Viesti Kirjoittaja Venica »

Paljon voimia Nyyti parantumisen tielle. Valmistaudu henkisesti myös alamäkiin henkisessä olotilassa ja kovaan ikävään. Koita järkeillä niistä, ettet lipsahda ottamaan yhteyttä.

Minullakin oli 2 ekaa kuukautta asiat tosi hyvin, kun sain sen pihalle, mutta kun hän asioikseen ilmoitti, että hänellä on uusi nainen niin se laittoi romahtamaan. Hän halusi kostaa minulle. Jos hänelle tulee uusi nainen pian, niin muista, että hän vaan haluaa sinulta reaktiota mustasukkaisuutta ja ikävää, kostoa. Myös lasten kautta voi alkaa kosto.

Ihanaa loppuviikkoa kaikille <3
Nyyti

Viesti Kirjoittaja Nyyti »

Kiitos Venica. Joo, olen vapissut ahdistuksesta kun miettinyt, kuinka paljon joudun vielä taistelemaan. Ystävät pitävät mut voimissa. On päiviä, varsinkin ne jolloin viestejä tulee solkenaan, että tuntuu siltä että onko voimia jaksaa. Tuijottelen hermostuneesti puhelinta ja kuljeskelen ympäri asuntoa, enkä saa mistään asiasta kiinni. Sitten on taas hyviä päiviä, jolloin jaksan puuhastella kaikkea hyödyllistä. 3 viimeistä vuotta liitossa olin jo kadottanut itseni, tein asiat kuin kone, suoriuduin välttämättömistä asioista, otin vastaan kaiken ja ajattelin että anna tulla vaan, koska ei ollut hyötyä keskustella tai yrittää saada toinen tajuamaan pahaa oloa. Yritin monta kertaa keskustella nätisti asioista, mutta se vain provosoi olemaan ilkeä ja tekemään asiat päinvastoin . Lasten avulla jaksoin, huolehdin kaikesta heihin liittyvistä asioista, koska toinen ei ollut koskaan ajokunnossa. Hoidin ihan kaikki. Eikä tuo vieläkään ymmärrä mitä olisi voinut tehdä toisin, minä olen h..ra mikä h..ra. Haluaisi kovasti että soitan, en pysty, en jaksa kuunnella sitä, että ensin kuinka ikävä, sitten en ymmärrä sinua ja oletko nyt onnellinen ja lopuksi kuinka tekee mun elämästä hel...in. En vaan jaksa!
Seppä

Nyyti koita jaksaa. Minulle kans tuli tosi huono olo ihan vaan kun joutui olemaan tekemisissä kasvokkain. Aina kun tuntuu että pääsee eteenpäin niin tulee joku asia mikä pitää hoitaa pois. Ajatukset alkaa pyörimään ja näyttää tulevan jotain tunnetiloja vaikka ne on jo käsitellyt itselle. Onneksi nyt näyttää siltä että tämä nytkähtää eteenpäin ja ex muuttaa pois, tulee välimatkaa mikä on hyvä asia, nyt pitäis vaan jaksaa siihen asti jotenkin.
pilvilinna

Kovasti voimia teille kaikille jotka vielä kipuilette eron keskellä. Olisikin helppoa vain sanoa että tästä poikki eikä enää mitään, mutta kun se ei mene niin. Pitää hoitaa kaikki viralliset asiat: omaisuuden jako, lasten huoltajuus, talonmyynti ym.ym
Jokainen tapaaminen saa meidät ottamaan askeleen taakse (itsellä onneksi takana) mutta ymmärrän että tuntuu tosi pahalta joutua vastatusten ihmisen kans jota on niin paljon rakastanut, ja joka on vuosia käyttänyt hyväksi ja petkuttanut,. Kuitenkin pitää pystyä hoitaan asiat sivistyneesti vaikka sydän ja mieli huutavat apua.Jokainen tapaaminen saa tervehtymisen ottamaan takapakkia. Olen kuitenkin varma että te jokainen joka nyt kipuilette noiden asioiden ja hirvittävien tunnemyrskyjen kanssa selviätte.
Nyt tuntuu pahalta ja kaikki on vaikeaa, mutta olen varma että päivä päivältä paremmin.
Onhan se niinkin että jos ei käy kunnolla alhaalla niin ei tiedä mihin suunnistaa päästäkseen eteenpäin mutta pohjalta ei ole muuta tietä kuin ylöspäin. Kun ero valmis niin ei ole muuta suuntaa kuin ylös- ja eteenpäin.
VOimia jokaiselle, katsotaan jo sinne ylös- ja eteenpäin, siellä on elämä.
Seppä

Pilvilinna se aina osaa kirjoittaa juuri ne oikeat sanat mitä tähän hommaan kuuluu. Minäkin luulen että se pohja on kuitenkin käyty ja joka tapauksessa suunta jossain välissä lähtee menemään ylöspäin tai ainakin tasaantuu. mielialathan tässä vaihtuu koko ajan mikä on toisaalta melko raskasta, mutta sitten tietää tulevan niitä hyviäkin aikoja joista nyt pitää se voima jotenkin saada. Aika onneksi kuluu vääjäämättä eteenpäin ja aika parantaa haavat niin kuin sanotaan.
pilvilinna

Kiitos seppä; kävin itse silloin aikoinaan niin alhaalla että luulin olevani alempana kuin kukaan toinen koskaan, mutta täällä keskustellessani olen huomannut että en ollut yksin, ja että oli jopa niin että joillakin oli vieläkin karumpia kokemuksia kuin minulla, oli naisia, äitejä, jotka olivat joutuneet luopumaan lapsistaankin narsistin valheiden takia ja kuitenkin hekin olivat päässeet eteenpäin ja tekivät kaikkensa tukiessaan minua eteenpäin. Tänne palaan aina kun elämässä sattuu asioita joita en yksin jaksa kantaa.
Vertaistuki on tätä. Kiitos ylläpidolle että tällainen mahdollisuus on olemassa.
Vastaa Viestiin