Hei Pilvipouta,
Tosi kurjaa lukea, ettei kummipoikasi kohdalla tilanne kovista ponnisteluistanne huolimatta sittenkään lähtenyt paranemaan. Onko Sinulla tietoa missä tai kenen luona hän nyt on? Mielestäni olet aiemmin kuitenkin onnistunut pääsemään lähelle kummipoikaasi sen verran, että olet pystynyt välittämään hänelle myös toisenlaista kuvaa asioista kuin hänen isänsä. Toivossa siis kannattaa elää edelleen, tosin lapset, isotkin sellaiset, ovat manipuloinnin kohteena kovinkin mustavalkoisia (tämän tiedän omastakin kokemuksesta) ja koska oma kehitys on vielä kesken, niin ei ole sitä kypsyyttä vielä ajatella asioita useammalta kuin yhdeltä kantilta. Tähän saumaan pojan isä, kuten nämä narsistiset omaa asiaansa ajavat vanhemmat yleensä, pystyvät vaikuttamaan.
On hyvä, että kirjoitat kirjaa kokemuksistasi ja ilman muuta Sinun kannattaa tarjota sitä julkaistavaksi. Tästä aiheesta en ole itse löytänyt juurikaan kirjallisuutta. Yleensähän narsismia käsitellään parisuhteen kannalta ja sitten jonkin verran työelämään liittyen. Mielestäni kirjahankkeesi palvelee Sinua itseäsikin, koska sillä tavalla pystyt jäsentelemään tapaukseenne liittyviä asioita. Lisäksi näen kirjoittamisesi hyödyn siinäkin, että jos kun jonakin päivänä kummipoikasi on päässyt itsenäistymään isänsä valtapiiristä, hän voi itse nähdä miten paljon äidin suvun puolelta on tehty hänen hyväkseen.
Itsekin olen miettinyt tuota kirjoittamista, mutta ihan fiktion kannalta enkä usko julkaisisiko kukaan kirjaani, jos sen ennättäisin kirjoittamaankaan. Ajattelen näin, että fiktion avulla voisin osoittaa miten yksi ihminen omalla menettelyllään voi aiheuttaa vahinkoa menettelyllään. Muistiinpanoja omista vaiheista on kyllä satoja sivuja, mutta en pysty niitä itsekään lukemaan asian kipeyden takia. Tällä hetkellä elämäni on työn ja opiskelun takia aika kiireistä. Silleen ihan hyvä, ettei koko aikaa ehdi eikä jaksa ajatella oman lapsen aiheuttamaa surua.
Nyt kun olen pahimmasta henkilökohtaisesta häpeästä päässyt niin olen ajatellut, että voin omalta puoleltani ystäväpiirissäni kertoa mitkä syyt ovat aiheuttaneet tämän tilanteen perheessämme. Yleensä joku lausuu sanan "narsisti" kun on aikansa minua kuunnellut. Siis valtaosa tuttavapiiristä ei ymmärrä miten joku voi menetellä kuten tyttäreni ja ovat aidosti vihaisia. Muutama ihminen ei käsitä miten niin mukava ja herttainen ihminen kuin tyttäreni voi tehdä sellaista mitä tekee. Valitettavasti on myös niitä, jotka nauttivat tästä tilanteesta ja ovat asettuneet avoimesti tyttären puolelle. Siis joka lähtöön näyttää löytyvän. Itse haluaisin toimia niin, että jos tietäisin jonkun olevan samassa tilanteessa kuin missä itse olen niin olisin tukena sen sijaan, että itse löisin lyötyä. Omaa oloani ei totisesti paranna pätkääkään laittaa vahinkoa kiertämään.
Teillä on tulossa oikeustoimia ensi kuussa, ymmärsinkö oikein? Toivon sydämeni pohjasta, että saisitte siinä oikeutta. Sitkeyttä ja voimia:)
Terveisin Helena55
Miten hoitaa vieraannutettua lasta?
Valvojat: Purple, NinniAnniina
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
Helena55
Re: Miten hoitaa vieraannutettua lasta?
Tällä hetkellä 08.05.2016 asti on netissä meneillään Vaikuta-lakiin.fi.sivusto, jossa voi käydä kommentoimassa esim. juuri vieraannuttamiseen liittyviä asioita. Toiveeni olisi, että mahdollisimman moni joka on joko vanhempana tai isovanhempana joutunut omakohtaisesti kokemaan vieraannuttamisen seuraukset ottaisi kantaa. Ehkä tämä olisi yksi keino saada muutosta aikaan. Tiedän ja uskon, että tilanteet ovat vaikeita ja meidän vieraannuttamisen eri muodoissa kokeneiden voimat vähissä, mutta tulisi ainakin yritettyä tämäkin...