Hei. Tapasin saman mukavan miehen noin kuukausi sitten. Olemme tunteneet aiemmin kavereina noin vuoden, hän katosi, kunnes hän tuli uudestaan takaisin. Nyt oikea suhde oli kuulemma mielessä minun kanssani.
Alku oli mukavaa, kävimme kaupoilla ja mies tarjoutui ostamaan minulle maton ja kynttilöitä.
Hän kertoi sairastavansa adhd ja oli lääkitys siihen.
No aikaa kului ja alkoi mielialan vaihtelut. Hän kyttäsi kauan minulla menee Kauppamatkalla ja sai raivarit koska uskoi minun olleen uskoton.
Kerran siivosin ja hän siitäkin kuvitteli kotonani jonkun olleen
Seuraavaksi hän alkoi ostaa lähdevettä koska vedessä oli muka jotain vikaa. Itse en huomannut tätä. Hän tuhlasi rahojaan peleihin ja osti ruokaa runsaasti. Itse ostin myös omani. Välillä hän lainasi äidiltään koska tupakka ja rahat loppuivat.
Minua hän kehui, kaikki sujui makkarin puolella ja oli muutenkin hyvin läheinen.
Sitten yksi aamu hän oli Todella vihainen, sanoi että rahat lopussa, otti kaikki kauppa kuitit pöytään ja vaati minulta 250e tai alkaa hankalaksi.
Tässä vaiheessa soitin 112. Kerroin että minua kiristetään omassa kodissani eikä mies poistu. Mies otti luurin ja valehteli että olisin käyttänyt hänen rahojaan ja etten maksa yhteisiä kuluja.
Sitten hän oli kuulemma uhri tässä ja selitti päivystäjälle kuinka väärin olen häntä kohdellut kun en maksa. No päivystäjä kuitenkin sai hänet poistumaan asunnosta tai poliisit lähetetään paikalle.
Tämän jälkeen hän haukkui minut ties millä nimillä, huora, pirihuora, paska pano, haiseva, ja tyhmä, lehmä. Samaan aikaan hän nauroi, sanoi etten koskaan saa miestä.
Uhkasi kertoa kaikille mikä hullu minä olen ja on jo kuulemma puhunutkin kaikille.
Viimeisenä hän uhkasi periä keksityn velan jotain muuta kautta.
Laitoin poliisille sähköpostia, että tämä henkilö on uhannut periä minulta keksittyä velkaa jotenkin.
Nyt olen voinut tosi pahoin monta päivää. Onko tämä tosiaan adhd käytöstä pahimmillaan vai jotain ihan muuta??
Vielä vähän pelkään mitä tämä keksii. Samalla joudun painimaan tunteiden kanssa mitä minulla häntä kohtaan kuitenkin on.
Adhd vai narsisti?
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
rikkimennyt
Re: Adhd vai narsisti?
Minusta tuo kuulostaa vähintäänkin käytöshäiriöiseltä. Ei adhd aiheuta tuollaista, vaikka siihen voi liittyä impulsiivisuutta. Ihminenhän voi sitä paitsi olla vaikkapa adhd ja narsisti samaan aikaan. Omalla kohdalla kävi niin, että yritin pitkään etsiä exälle jotain diagnoosia ja mietin silloin myös adhd:ta. Mies laittoikin asioita keksittyjen asioiden piikkiin vaikka ei koskaan mitään diagnoosia ollut mistään saanut. Valehteli kaiken. Eli väittäisin, ettei tollanen käytös todellakaan johdu mistään adhd:sta, vaan veikkaan, että hän on epävakaa/-sosiaalinen persoonaltaan. Onko sitten narsismia, tiedä sitä, mutta hyvin narsistista käytöstä ainakin tuollainen. Voi olla myös mielenterveysongelmia.
-
Mielitilaherkkä
Re: Adhd vai narsisti?
Koska itselläni on Adhd oli pakko tulla kommentoimaan, vaikka onkin jo muutaman kk vanha keskustelu.
Adhd ilmenee mm. impulsiivisuutena ja tunteiden hallitsemattomuutena sekä keskittymisessä on ongelmia. Kuitenkin omaa käyttäytymistä voi oppia hallitsemaan, vaikka esimerkiksi suuttuisikin paljon. Itse olen nainen ja on opetettu että pitää olla kiltti ja hiljaa, suutun herkästi ja rajusti sisäisesti mutta osaan kontrolloida sitä niin hyvin, että se ei näy juuri lainkaan ulos. Ärsyynnyn kuitenkin helposti lähes kaikesta ja koko ajan jos ilman lääkitystä.
On kuitenkin tutkittua, että hoitamaton adhd (joka voidaan todeta miehillä usein jo alakoulussa nykyään) voi aiheuttaa persoonallisuushäiriöitä kuten antisosiaalinen ja mitä varmemmin jos vielä on ollut muita vaikuttajia kuten lapsena ylisuojeltu ja huono itsetunto kuten meillä adhd ihmisillä usein on, voi se aiheuttaa narsismia.
Adhd kanssa on kuitenkin usein mielenterveydellisiä rinnakkais sairauksia kuten masennus, mutta epävakaa on myös todella yleinen.
En ole ammattilainen, eli ei saa sokeasti luottaa ja saa korjata.
Mutta siis usein jos saa lääkityksen niin adhd ihmisillä alkaa kummasti se auttaa eikä välttämättä tule tunteet niin pintaan. Kuitenkin tässä tapauksessa uskoisin olevan jotain muutakin, koska kuitenkin useimmat meistä koittavat kontrolloida käyttäytymistään. Mies on voinut olla ihan vain **sipää, epävakaa, narsisti tai joku muu. Itse menisin kauas pois tuollaisesta ihmisestä.
Adhd ilmenee mm. impulsiivisuutena ja tunteiden hallitsemattomuutena sekä keskittymisessä on ongelmia. Kuitenkin omaa käyttäytymistä voi oppia hallitsemaan, vaikka esimerkiksi suuttuisikin paljon. Itse olen nainen ja on opetettu että pitää olla kiltti ja hiljaa, suutun herkästi ja rajusti sisäisesti mutta osaan kontrolloida sitä niin hyvin, että se ei näy juuri lainkaan ulos. Ärsyynnyn kuitenkin helposti lähes kaikesta ja koko ajan jos ilman lääkitystä.
On kuitenkin tutkittua, että hoitamaton adhd (joka voidaan todeta miehillä usein jo alakoulussa nykyään) voi aiheuttaa persoonallisuushäiriöitä kuten antisosiaalinen ja mitä varmemmin jos vielä on ollut muita vaikuttajia kuten lapsena ylisuojeltu ja huono itsetunto kuten meillä adhd ihmisillä usein on, voi se aiheuttaa narsismia.
Adhd kanssa on kuitenkin usein mielenterveydellisiä rinnakkais sairauksia kuten masennus, mutta epävakaa on myös todella yleinen.
En ole ammattilainen, eli ei saa sokeasti luottaa ja saa korjata.