Narsistinen on nyt "tajunnut kaiken" ja käy "terapiassa"

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Voiei

Narsistinen on nyt "tajunnut kaiken" ja käy "terapiassa"

Viesti Kirjoittaja Voiei »

Ihan sietämätöntä.

Nyt eron jälkeen hän on "ymmärtänyt kaiken itsestään, suhteessamme ja minusta" , ja noussut ihan uudelle tasolle viisaudessaan ja ylivertaisuudessaan.
Hän toivoo nyt "ihan vain itsesi takia, hoida itsesti kuntoon, jotta sinäkin voisit tulla terveeksi, ja saada vielä onnellisen elämän."

"Minä olin sinulle totuudellinen peili, ja nyt kun sinulla ei sitä enää ole, niin hae apua, muuten pysyt unessa elämäsi loppuun saakka."

Hän on siis käynyt muutaman kerran juttelemassa erään entisen terapeutin kanssa, ja on nyt niin viisas ettei mitään rajaa. Enää ei ole mitään pientäkään mahdollisuutta, että hän voisi olla jossain väärässä! Ei, nyt hän on valaistunut, ja näkee valosta käsin selkeästi kuinka pimeä ja sokea minä olen.

Vaikuttaa erittäin pahasti siltä, että puhuminen terapeutin kanssa on vain pahentanut tilannetta.

Hän esiintyy muille nyt nöyränä ihmisenä, joka tunnistaa virheensä ja ongelmansa, ja "hoitaa itseään kuntoon".

Nostaa nuoruudestani, kun olin rikki (vaikea tausta), esiin asioita, ja kertoo kuinka rikki ja säälittävä olen olevinaan edelleen.
Minä olen vuosien varrella lukenut paljon kirjallisuutta, keskustellut ja työskennellyt itseni kanssa, oivaltanut uusia asioita itsestä ja suhteestamme, päässyt yli monista asioista, päässyt paniikkihäiriöstä eroon, ollut kiinnostunut (ja yrittänyt) parisuhteen parantamisesta, saanut parannettua itsetuntoani, itsenäistynyt, ja mielestäni monin tavoin kasvanut 20v yhdessäolon aikana, ja puhunut hänelle kaikista asioista ja uusista oivalluksista ja iloinnut mielenterveyteni parantumisesta. Minä olen se, joka on puhunut ja jutellut näistä asioista.

Nyt käyttäytyy kuin hän ei tietäisi näistä mitään. Hän on nyt itse lukenut kirjoja, esim Hellsten, ja opettaa nyt minulle kuinka minulla on "virtahepo olohuoneessa" ja ihmettelee miksen tajua mitään, vaikka olen lukenut kaikkea jne.

Tuntuu, että kukaan muu ihminen maan päällä ei voi olla näin kiero ja käsittämätön!!!
Dunya

Re: Narsistinen on nyt "tajunnut kaiken" ja käy "terapiassa"

Viesti Kirjoittaja Dunya »

Tuossa kannattaa melkein ääneen sanoa itselleen, että vaikka hän kävisi mitkä terapiat, silti hän käyttäytyi sinua kohtaan todella rikkoen eikä hakeutunut hoitoon heti ensimmäisen kerran jälkeen. Kuka tahansa joka ymmärtää satuttavansa, ei halua tehdä sitä enää toiste. Ja tässä kohtaa tulee yksi asia, mikä valaisi minua kun luin sen: Tällä tavalla patologinen ihminen (voidaan puhua jo psykopatiasta) ei koskaan kysy tunteistasi tai jos hän kysyy mitä sinulle kuuluu, hän odottaa kuulevansa konkreettista. Toisten tunteet ovat hänelle merkityksettömiä. Kuten huomaat näissä miten hän lähestyy sinua, ne eivät sisällä toisen kunnioittavaa kohtaamista tai sensitiivisyyttä.

Minä pyysin häntä menemään terapiaan ja käsittelemään ongelmiaan, jotka ovat liian isoja jotta alkaisin niiden kanssa elämään. Aika rajusti sanottu ja jos joku sanoisi minulle näin, olisi se aika herättävä tilanne. Hän alkuun vitsaili, sitten rääkyi minulle ääntäni matkien miten sanon häntä hulluksi. Sitten hän yritti manipuloida minua perumaan puheeni ja sitten taas vitsaili. Kun otin puheeksi hänen ajatuksensa siitä, että hänellä on oikeus olla naisia kohtaan väkivaltainen, hän ei kyennyt ollenkaan puhumaan tästä. Kun väänsin häntä nurkkaan, ainoa mihin hän kykeni oli vitsailla että hän kertoo minulle kaiken mielellään jos vain hankin kauniin olohuoneen ja kauniin sohvan millä hän voi sitten istua ja jakaa minulle sen miten hänestä tuli näin sairas hullu. Hän näytti tällä käytöksellä minulle sen, miten mieleltään rikki hän oli. Hän oikeastaan sylkäisi minua kasvoihin sanoen "tämä tieto on sisälläni enkä jaa sitä sinulle". Eihän tuo ollut normaalin aikuisen ihmisen vastaus alkuunkaan.

Oli niin tai näin, meni toinen terapiaan tai ei, hänen elämänsä ei enää kuulu meille eikä meidän heille. Raja tulisi vetää tosi tiukaksi tai luisuu äkkiä sinne kakofoniseen maailmaan takaisin missä ei ole mitään logiikkaa, moraalia ja arvot eivät vastaa omia arvoja.
Vastaa Viestiin