Olen kolmen lapsen äiti, takana yhdessäoloa miehen kanssa kohta 18 vuotta. Perheessä kolme alaikäistä lasta.
Suhteemme alkoi ihan kivasti, toki minä olen aina ollut se, joka on huolehtinut ja hoitanut kaiken perheessä. Vastuu on ollut minulla.
Ihmeellisiä asioita on vuosien varrella tapahtunut. Mieheni äiti mm. on haukkunut minut huonoksi äidiksi kun olin nuorimman lapseni kanssa vielä laitoksella. Otin todella loukkaavasti itseeni anopin kommentit. Mieheni käski unohtaa asiat, olla välittämättä. Asiasta ei koskaan ole keskusteltu eikä anoppi sanojaan anteeksi pyytänyt.
Mieheni on impulsiivinen ja äkkipikainen. Mököttää Ellen jaksa viettää aikaa yhdessä ym. Seksi toimii palkkana, jos mies on tehnyt jonkin asian minkä olen pyytänyt. Pikkuhiljaa kylmetyin läheisyydelle, koska se muuttui yhä kylmemmäksi touhuksi.
Viime äitienpäivänä minua ei huomioitu edes sanomalla hyvää äitienpäivää. Kysyin asiasta ja mies vastasi että en ole hänen äitinsä. Petyin taas, olenhan aina hoitanut lapset lähes yksin. Mies mennyt omissa harrastuksissaan.
Viime kesälomareissulla alkoi saada hirveitä raivareita tytölle ihan mitättömistä asioista. Tyttö meni paniikkiin ja pelkäsi isäänsä. Ei uskaltanut nukkua pitkään aikaan edes samassa kerroksessa isänsä kanssa. Raivareita tuli muutamia lisää syksyn aikana. Koskaan ei ole vielä anteeksi loukkauksiaan pyytänyt.
Syksyllä minä väsyin arkeen, heräsin todellisuuteen. Sanoin miehelle asiasta, pyysin apua arjen pyörittämiseen. Ensin oli vastaanottavainen, mutta hetkessä asiat kääntyivät ihan oudoiksi. Alkoi puhua erosta , miten olen sairas, ylireagoiva ym ym.. Keskustelua ei ikinä järkevästi ole voinut käydä.
Hakeuduin psykologille puhumaan kokemistani asioista ja oletin olevani hullu. Henkistä väkivaltaa, oli psykologin sanat kun tarinani kerroin.
Nyt olen ehdottanut asumuseroa, mutta hän ei suostu lähtemään. Uhkaa että jos joutuu kotoaan lähtemään, vetää itsensä naruun.
Nyt tekee kotona kaiken, minusta on tehty "hyödytön". On jättänyt kaikki omat harrastukset ja menot, elää vain ja ainoastaan lasten kanssa.
Pari päivää sitten kysyi olenko katsonut itselleni asuntoa.. kertoi kuinka en ole tikkua ristiin laittanut jne..
Sen jälkeen on elänyt normaalia elämää, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Minä olen aika poikki ja allapäin. Umpikujassa .
Mitä tämä on? Ja mitä minun pitäisi tehdä?
Onko puolisoni narsisti?
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
Tuukka
Re: Onko puolisoni narsisti?
Moikka!
Kyllähän toi mitä kuvailit tilannetta kuulostaa aika narsistiselta käytökseltä. Kannattaa kuunnella Psykopodiaa-podcastin jakso joka käsittelee narsismia parisuhteessa: https://www.ninalyytinen.fi/psykopodiaa ... isuhteessa. Itselleni tämän kuuntelu avasi silmäni ja käsitin että olin ollut narsistin kanssa naimissa (olin silloin eronnut kun kuuntelin jakson).
Toivottavasti tästä on hyötyä ja oikein paljon voimia sinulle!
Kyllähän toi mitä kuvailit tilannetta kuulostaa aika narsistiselta käytökseltä. Kannattaa kuunnella Psykopodiaa-podcastin jakso joka käsittelee narsismia parisuhteessa: https://www.ninalyytinen.fi/psykopodiaa ... isuhteessa. Itselleni tämän kuuntelu avasi silmäni ja käsitin että olin ollut narsistin kanssa naimissa (olin silloin eronnut kun kuuntelin jakson).
Toivottavasti tästä on hyötyä ja oikein paljon voimia sinulle!