Uhrina syypää kaikkeen…

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
ter

Uhrina syypää kaikkeen…

Viesti Kirjoittaja ter »

Haluan kysyä ja lukea onko toisia samanlaista kohdanneita ihmisiä joukossa.

Olen muutamia vuosia yli 20 oleva mies. Olen eronnut ex tyttöystävästäni noin 1,5 vuotta sitten (toisella kerralla 4 kk sitten). Ensimmäisellä kerralla tai virallisella erolla miten sen nyt nimeää oli exäni jo uhriintunut kuukausia ennen eroa tai periaatteessa eli ”uhrina” koko seurustelun.

Pohjustan tarinan suunilleen seurustelun heikkenemisen kulmakivistä eroon ja tunteisiin ja toimintaan eron ja erottuamme.

Muutin takaisin opiskelemaan kotipaikkakunnalta vanhalle opiskelupaikkakuntaan. Minulla oli deittisovellus käytössä ns hyvällä ”menestyksellä”. Opiskelijaelämä alkoi railakkaasti ja tämän sovelluksen kautta löytyi paljon kiinnostuneit tyttöjä joiden kanssa vietettiin aikaa ystävinä, intiimisti ja jotkut näin mahdollisina kumppaneina. Ex tyttöystäväni oli yksi näistä. Juttelimme somessa noin 1,5 kk ennen kuin tavattiin ensimmäistä kertaa. Olimme tottakai puhuttu kivoja ja hellytelty toisiamme, mutta minkäännäköistä juttua ei ollut vielä ilmassa. Tulin töistä ja hain hänet kotiini niin kuin olimme sopineet. Tapaaminen eskaloitui hyvin äkkiä seksiin. Heti seuraavana päivänä vein hänet kotiin ja nähtiin taas seuraavana viikonloppuna samoissa merkeissä. Toisella kerralla huomasin kuinka hän haukkui exiään pettäjiksi ja että he aiheuttivat kaikki hänen omat ongelmat. Silloin uskoin näihin sokeasti, koska minulla oli samat kokemukset ei vain niin rajuna, mutta omat ”traumani” eivät ohjanneet elämääni. Nähtiin taas seuraavana viikonloppuna ja sen jälkeen oltiin koko viikko yhdessä. Kunnes 4 viikonloppuna päätimme alkaa seurustelemaan ja sitoutua toisiimme. Silloin en vielä tiennyt mitä oli tulossa.

Huomasin hyvin äkkiä hänen tapansa hiljentyä yhtäkkiä ja ikäänkuin uhriintui asioista mistä normaali ihminen ei olisi koskaan reagoinut samalla tavalla. Nämä oli usein jos lähdettiin jonnekin ja hänellä kesti hieman pidempään laittautua. Se ei minua häirinnyt, mutta jo silloin hän sai sen minun syykseni, koska makasin takki päällä sohvalla useasti vain odottamassa muutaman minuutin. Hyvin äkkiä alkoi puhe perheestä, mutta siihenkin oli säännöt. Mitä pidin järkevänä. 3 viikko oltiin takertuneena toisiimme.

Lähdin töihin ja työmatkalla ajoin nokkakolarin. Hän kyllä huolestui, mutta en tiennyt, että asiasta tulisi kiusaamisen aihe mistä saisin kuulla kuukausia. Jopa hänen perheeltään. Kerroin kuinka se teki pahaa minulle ja saan vieläkin välillä säpsähdyksiä kolarista, mutta se ei heitä kiinnostanut ja se oli hyvin ihmeellistä itsestäni.

Tapasin sitten hänen perheensä noin 1,5 kk kohdalla seurusteluun. Se oli molemmille iso askel, koska olin hänen ensimmäinen poikaystävä tapaamassa perhettään. Silloin tiedettiin, että tämä on oikeasti vakava seurustelu missä haluttaisiin pysyä loppuelämä. Samana iltana tapahtui asia mikä räjäytti koko seurustelun alamäkeen. Minun ei pitänyt alunperin mennä viihteelle hänen ja hänen sisarusten kanssa. Minun piti pysyä kyytinä. Alkuperäinen suunnitelma oli se että olisin kotona ja tyttöystäväni hankkisi kyydin ystävältä. Hän mainitse yhden pojan nimeä kokoajan mikä ihmetytti. Baarissa sitten hän sanoi menevänsä alakertaan ja tulevan takas. Ei tullut ja menin katsomaan onko kaikki kunnossa. Hän istuikin toisen pojan kainalossa. Tottakai sin mustasukkaisuutta tästä ja kehotin poikaa pistämään käsi pois, mutta poika osoittautuikin hyväksi tyypiksi ja puhuin ja tutustuin tähän. Tämän jälkeen istuttiin siinä hänen veljen kanssa puhumassa samassa pöydässä, kunnes tyttöystäväni meni tälle alkuperäiselle kuskille puhumaan. Tällä kertaa hälytyskellot alkoivat soida toden teolla. ”Kuskipoika” piti tyttöystäväni lantiosta kiinni ja samalla tyttöystäväni puristeli toisen kasvoja ja kosketteli toista tavalla jota en itse ollut koskaan kokenut. Menin siihen ja sanoin lähteväni kotiin ja pyysin avainta. ”Kuskipoika” kysyi kuka olen tyttöystävältäni mihin vastaus oli ”-älä välitä hänestä”.

Olin todella hiilenä ja rikki, koska hän oli puhunut, että ei tekisi koskaan sellaista ja tiesi taustani petetyksi tulemisistani. Kotona asia eskaloitui riidaksi jossa hän luuli eron tulevan. Hän tyhjensi taskut ja taskusta tuli kondomi ulos. Emme käyttäneet niitä itse. Seurueessamme ei ollut ketään kuka olisi myöskään tarvinnut sitä. Eli epäilys jäi taas vain ex tyttöystävääni. Asiaa lisäsi se, että hän sanoi ”kuskipojan” olevan tärkeämpi kuin minä hänelle, vaikka olivat vain kavereita ja nähneet kasvotusten vain 3-4 kertaa. En ottanut sitä asiaa ylös sitten. Seuraavana päivänä hän meni kaupungille perheensä kanssa ja minä jäin kotiin ”yliajattelemaan”. Sitten huomasin muutoksen itsessäni. Koitin alkaa korjaamaan tilannetta, mutta samalla panikoin. En tiennyt mitä tehdä. Luulin olevani syypää kaikkeen ja alistuin korjaamaan tilannetta puhumatta asiasta. En halunut loukata häntä sanomalla häntä pettäjäksi ja nostaa asia kokoajan tapetille, koska hän hemrostui aina. Hän kuitenkin alkoi pakottaamaan minua puhumaan asiasta, eli periaatteessa pakotti loukkaamaan itseään. Asia vain kiihtyi ”kuskipojan” nimi oli kokoajan hänen ilmoituksissaan, mutta minulle ei vastattu samaan vauhtiin. ”Kuskipoika” mainittiin kaikessa. Kun tuli jokin kina mistä hän uhriintui käytti hän tätä ”kuskipoikaa” aseena ja alkoi puhumaan hänen kanssaan, kunnes asia oltiin mykistetty minun hiljaiseen vihaan ja raivoon sillä, että hän korjasi asian sopimalla asiat seksillä ja näyttämällä sitä kautta kiintymyksen. Se sai aina korjaamaan pääni kunnes kylmyys tuli taas eteen viikottain ja aloin pelkäämään hänen kotiintuloaan ja mikä hänen olotila on. Hänestä oli tuluut arvaamaton ja minä olin syypää. Hänessä ei ollut vikaa ja minua haukttiin epävarmaksi. Hän tiesi taustani, mutta en saanut verrata kokemiani yhdistäneitä käytösmalleja mitä näin muissa kun pettämiset silloin aikaisempien kanssa tapahtui. Lopulta näin painajisia tästä ja yhtäkkiä hän ilmoittaa töihin pelkäävän olevan raskaana samalla, kun hänen polvi, sääri ja stressi vaivaa. Olin aivan poissa tolaltani. En saanut mitään huomiota tai yhtään irti mitään. Olin vain löysässä hirressä hänen kanssaan sinä hetkenä. Hän ei kuitenkaan halunnut testata raskautta, vaikka kehotin ja sitäkään en saanut tehdä, vaikka halusin vain olla vastuussa asioista. Hän vain pitkitti asiaa. Lopuksi hän teki testin mikä oli negatiivinen mihin reaktio oli, että hän on sitten vain lihava nykyään, vaikka ei todellakaan ollut. Hän sai sillä hieman aikaisempaa asiaa sivuun.

Asiat parani hetkeksi, sillä että ostin hänelle kalliit synttäripäivälahjat ja pyysin anteeksi käytöstä korvauksella toisella lahjalla tähän kaikkeen reagointiini. Eli asiat oli hyvin kun hän sai olla vapaa ja häntä ei kyseenalaistettu. Seksiä oli taas 5-10 kertaa päivästä ja 2 kk asiat oli mahatavasti, niin kuten olin yrittänyt korjata niitä takaisin. Olin jo koukussa niihin kultaisiin hetkiin, mitä en ollut saanut mistään muualta.

Kaikki meni hyvin ja sitten puhelimeen ilmestyi ”hessu” ja samalla pettävä exä kuka oli hakannut ja alistanut. En tajunnut miksi hän puhui tällaisen hirviön kanssa kovempaan tahtiin kuin minun kanssa. En kuitenkaan välittänyt exästä, vaikka kyllä se häiritsi ja kerran otin asian puheeksi. Siitä ei syntynyt ongelmia ja hön lopulta ilmoitti estäneen exänsä. Näissä heidän keskusteluissa esiintyi kuinka meidän suhde oli ”vuosisadan rakkaustarina”. Samalla tämän keskustelun jälkeen hän ilmoitti taas, että ei voi kohta nukkua vatsallaan, eli halusi nyt lapsen ennen avioitumista, vaikka viikkoja aikasemmin ei tiennyt haluaako hän, koska oli tehnyt kerran abortin.

Kuten ikäisemme keskusteltiin me snapchatissa. Tämä hessu keskusteli vain chatissa mikä monelle tuo ajatuksen intiimimästä tärkeämmästä keskustelusta. Sama kaava alkoi taas hessu sai kaiken huomion jopa jokaisen meidän leffahetken, syömisien aikana. Yhtäkkiä ”kuskipojasta” tuli idiootti tyttöystäväni silmissä ja hessusta ei kuitenkaan koskaan viitsitty sanoa että ei olisi koskaan ollut kiinnostunut mikä herätti myös jo itsessään epäilystä. En vain enää uskaltanut ottaa asiaa puheeksi, koska pelkäsin sitä raivostumista ja erolla uhkailua. Hessun kanssa keskusteltiin todella intensiivisesti kun oltiin hänen perheen luona ja siellä en saanut kontaktia häneen melkein ikinä kunnolla juuri puhelimen takia. Aina kun sanoin asiasta loppui se riitaan jossa minua syytettiin hulluksi ja epävarmaksi.

Lopulta kesä koitti olin ajanut raha-asiani ja pääni ahdinkoon. Koko juhannus meni heidän perheellä ahdistuneena ja katsoen kun tyttöystäväni ei puhu minulle mutta hymyilee kokoajan puhelimelleen tavalla jonka tunnistin alkuajoistamme.

Yhtäkkiä kaikki repeentyi ja hän tarvisti etäisyyttä ja uhriintui kotiin vanhemmilleen. Hän vain oli siellä ja varmasti tunsi myös tunteita menetyksestä. Enkä minä voinut taaskaan kuin vain odottaa hänen päätöstään. Valoa alkoi näkyä tunnelin päässä taas, kunnes kotiuduin töistä ja en kuitenkaan voinut nähdä häntä. Sain alkoholimyrkytyksen kun join pahaan oloon. Tyttöystäväni priorisoi juhlimisen silloin minun edelle. Tästä loukkaannuin pahasti ja onneksi ystäväni näki tämän ja pystyi auttamaan. Kaksi päivää tämän jälkeen en saanut häntä kiinni ja epäilin nyt todella pettämistä ja epäilenkin tätä vieläkin hieman. Räjähdin ja kävin hänen kotonaan ja hän ei ollut kotona mikä pahensi tilannetta. Olin valmis lopettamaan kaiken ja toivoin näkeväni jotain mitä en olisi halunnut nähdä. En nähnyt kuitenkaan ja hän ilmoitti puhelimessa haluavan eroa. Pakotin hänet keskustelemaan ennen kuin eroamme. Silloin hän sanoi vielä että jos kokeiltaisiin uudestaan 2 vuoden päästä kun minä olen terve päästäni, eli olin taas hirressä ja mitä jos…

Erottiin ja lähdin töihin. Jätettiin kuitenkin yhteydenpito mahdollisuus ilmoitin uudesta työstä jonne lähdin ja samalla anelin takas. En kestänyt sitä addiktiota hyvistä hetkistä, varsinkin kun hän oli ”jättänyt oven auki”. Puhelimessa aneltuani hän kylmästi sanoi ei ja kimpaannuin tästä johon sanoin tietäväni hänen lähtevän hessun matkaan.

Tulin töistä ja jouduin hakemaan työkaluni hänen luotaan. En tiennyt tilanteen muuttuneen. Hän ei antanutkaan niitä helposti, mutta sain kuitenkin lopulta. Olin jo estetty yhteystideoissa ja jouduin menemään oven taakse.

Myöhemmin sain lähetettyä viestin hänelle, että ei saa koskaan kuulla minusta enää.

Syksy alkoi ja olin aivan romuna. Mummonikin kuoli samalla. Olin hyvin loppu ja hakeuduin terapiaan. Aloin tutkia narsismia itseni kannalta ja aloin pelkäämään itseäni hulluksi. Lopulta puheet alkoivat ollakin sellaisia että uskoin olevani sosiopaatti tai narsisti, mutta jokin sanoi minulle että asia ei ollut näin ja samalla ystävät ja läheiset sanoi toista samoin yksi existäni kenen kanssa hetken puhuin niitä näitä.

Sitten asiat menivät pahaksi ja aloin mietti henkeni riistämistä. Ilmoitin exälleni, että en jaksa enää ja toivon hänen tajuavan mitä hän on tehnyt. Sitten häntä kiinnostikin soittaa, mutta puhelun aikana hän ilmoitti hessusta ja kuika heidän välinsä ovat maailman parhaimmat ja sanoi rakastavansa häntä enemmän. Hän sanoi pelkäävänsä minua asioista ja valehteli minun vainonneen ja seuranneen häntä suoraan minulle vaikka en ollut koskaan tehnyt mitään sellaista. Pyysin häntä menemään toista kautta töihin. Hän ajoi töihin kotini ohi tarkoituksella kokoajan ja sitä kautta syyllisti minua ja kehitti tarinoita jotka kertoi myöhemmin seuraavana keväänä.

Lähdin töihin 4kk pois suomesta. Silloin pääni alkoi selkeentyä ja uusi ”säätökin” löytyi hetkeksi ennen tätä töihin lähtöä. Tämä töihin lähtö oli kuitenkin tavallaan pakoon lähtö. Palattuani kotiin koin asioiden olevan hyvin, kunnes aloin näkemään exääni pihapiirissäni. Hän oli ottanut salijäsenyyden 200m päähän kodistani vaikka samalla väitti pelkäävän minua. Paimiossa hän seurasi minua ja 3 Turussa.

Vappuna kehotin häntä lähtemään pois tai haen lähestymiskieltoa. Silloin ääni oli muuttunut kellossa. Hän oli 1,5 viikkoa aikasemmin yrittänyt seurata instagramissa. Hän halusi tavata kahvilla, johon vastasin katsoen asiaa, koska hän oli ilmoittanut minulle että meillä einole keskuteltavaa tai mitään enää. Epäilin tätä liikettä. Hän alkoi pommittamaan kaikilla turhilla asioilla viestejen kautta ja luulin hänenkin muuttuneen. Koin itseni terveeksi kaikkien väitösten jälkeen. Luulin voivani hallita tilannetta nyt paremmin ja onnistuvan saamaan hänet takaisin. En ollut yli hänestä silloinkaan.

Näimme ja kaikki lähti lentoon ja hän oli kokoajan luonani ja oli jotenkin taas liian hyvä. Ilmoitin hänelle että jos aletaan uudestaan tarkoittaa se, että hessulla ei käydä sitten enää tai lähden pois. Mistä hän ahdistui ja käänsi kelkan. Sitten alkoi roikottaminen ja hänen manipulointi ja haukkuminen. Hänellä oli oikeus haukkua kaikki välissä olleita horoiksi, mutta minulla ei ollut oikeutta hallita elämääni ja sanoa että lähden toiseen suuntaan jos hessu on vielä mahdollisuus. Sanoin vain voivani hallita vain omaa elämääni. Halusin lopettaa ja koitin lähteä pois mistä hän hermostui ja raivosi. Ensimmäisen kerran näin mustasukkaisuutta hänestä kunnolla. Hän oli kuin kameleontti hän mukaantui aivan kaikkien tilanteiden mukaan ja sai käännettyä sen aina omaksi voitoksi. Ruisrockista hän löysin ”uuden kaverin” kenellä oli yötä. Hän oli juuri sanonut, että minä olen ainoa ja kyseenalaistanut minä minä pidän häntä. Vaikka teki juuri sitä mitä vakuutteli toisin.

Hän sai sitten lähteä.

Tämän toisen kerran jälkeen aloin tutkimaan narsisimia toden teolla ja tulin siihen lopputulokseen, että koin narisistin ensimmäisessä vakavassa kunnon suhteessa.

Kevään aikana tuli ilmi että hän oli kertonut valheita isälleen minusta ja isänsä halunneen tulla luokseni. Nämä hänen valheet huononsivat turvallisuutani huomattavasti.

Syksyn alussa pyysin häntä menemään muualle salille ja ajavan muuta kautta. Hän kieltäytyi ja elän vieläkin tässä helvetissä hänen kanssa, kunnes hän aktivoituu uusiksi.

Lähesytmiskielto ei auta työni takia ja eikä hyödytä ja ainoa minkä keksin on muuttaa pois.

Kuitenkin, vaikka tässä kerroin jäävuoren huipun ja plajon jäi pois elän vieläkin jollain tasolla siinä harhassa minun tehneeni kaiken väärin ja olevani itse vain sekasin päästä.
ter

Re: Uhrina syypää kaikkeen…

Viesti Kirjoittaja ter »

Lisäystä…

Ex tyttöystävääläni oli hyvin outo suhde äitiinsä mustä luultavasti ongelmat kumpusi. Hänen äitinsä käytti exääni roskiksena itsensä purkamiseen.

Luultavasti mummo teki tätä samaa tyttärelleen(exän äitille)

Exäni vetosi aina hänen raskaaseen elämään, mutta ei koskaan avannut sitä vaikka olin kertonut aivan kaiken luodakseen turvallisen ilmapiirin hänelle. Lapset olivat heidän perheessään kuin vain työmyyriä ja valittaa ei saanut. Heillä kaikilla oli samaa piirrettä, kuten äidissä paitsi isässä, kuka ei ottanut kantaa mihikään, koska äiti hallitsi kaiken
ter

Re: Uhrina syypää kaikkeen…

Viesti Kirjoittaja ter »

Tärkeimmät asia mitkä jäivät pois kertomatta:

-Hänen kanssa kävin monta keskustelua koulukiusaamisesta ja hän oli sitä mieltä, että on koulukiusatun oma vika miksi häntä kiusataan
-Jos häntä kiusataan pitää se kostaa, niin kuten äiti oli opettanut
-Rajoja muutettiin oman mallin mukaan siten miten näki itse parhaimmaksi
-Kaikkea vääristeltiin ja ylilyötiin isommaksi mitä se todellisuudessa oli
-Jos puhuin jostain yleisesti loukaten tai haukuten, pystyi hän loukkaantua siitä, vaikka en missään nimessä puhunut hänestä.
Vastaa Viestiin