Heip,
"Olen uinut syvissä vesissä, uponnut moneen kertaan, mutta silti olen tässä."
Täällä on eräs alta kolmenkymppinen tyttönen, joka on kokenut tulleensa narsistin uhriksi. "Isäni" on narsisti. Pupunkorvat siksi, että en kutsu häntä isäkseni, kutsun etunimellä.
En muista elämästäni aikaa, jolloin olisin tuntenut, että hän olisi minusta ylpeä. Koetin ja yritin, suoritin, mutta mikään ei riittänyt. Kannustavia kommentteja häneltä, "Tiesin, ettet pääse lukiota läpi.", "Mikä *piip* siinä lajissa oli niin vaikeaa, kun piti lopettaa.", "Et sinä ikinä opi.", "Sinä olet itsekäs, surkea ja tyhmä, sinä et ole se tyttö, jonka minä tunsin. En tunnista sinua tyttärekseni. Olet manipuloiva ja ilkeä." tms. Olen aina ollut liian paljon jotain tai sitten liian vähän, hän ei ole koskaan tyytyväinen. Ponnisteluni eivät tule huomioiduiksi, hän ei ymmärrä ja minä todella olen yrittänyt. Olen tajunnut sen vasta nyt. Mikään ei ole riittävästi.
Tekstini hänelle, jota hän ei saa koskaan tietää,
"Pelon ilmentymiä ovat suuttumus, viha, suru, kateus ja tekopyhyys; pelon tulosta ovat kaikki ne tunteet, jotka saavat ihmiset kärsimään." -Don Miguel Ruiz
En pidä siitä, ettet ole suhtautunut minuun kunnioittavasti, olet ollut epäreilu, etkä ole ollut ystävällinen. Olet purkanut suuttumuksesi minuun. En tahdo elämääni ihmistä, joka tuottaa minulle mielipahaa. Ei ole kyse siitä, että en rakastaisi sinua tai olisin itsekäs saati sinua parempi, vaan siitä, että rakastan kauneutta. Minä tahtoisin olla iloinen, nauraa ja pitää hauskaa, rakastaa. Rakastaa, sekä saada rakkautta takaisin ehdoitta. En voi ottaa vastuuta elämästäsi tai mielenliikkeistäsi, enkä sorru sinun sotkujesi roskapöntöksi. En ole ylempänä sinua, en ole viisaampi kuin sinä. Minun tarinani sinusta, ei ole koko totuus. Sinulla on oma tarinasi, jonka itse luot. Minulla on tarinani, elokuvani, jonka ohjaaja olen minä.
Niin lukemattomat kerrat, kun olet lupauksesi rikkonut. Muistanet erään joulun, olin muistaakseni jotain 15-vuotias. Pyysit minut joulua viettämään luoksesi. Sanoin, että tulen yhdellä ehdolla, teit lupauksen kanssani. Sinä murskasit sen, söit sanasi. Olit useasti puukottanut selkääni, nyt tässä tilanteessa vääntelit puukkoa selässäni. Toiveeni oli, älä sano pahaa äidistä tai varsinkaan morkkaa häntä.
Et ole koskaan minua pahoinpidellyt fyysisesti, hieman ankara ollut, mutta ei väkivaltaa. Vaan sitten henkistä hakkaamista olet harrastatut siitä asti, kun olin vielä pienen pieni pikkutyttö. Ei ollut väliä, mitä tein ja miten tein, aina se oli väärin. Aina aika tai paikka tai molemmat olivat vääriä. En osannut mielestäsi tehdä mitään oikein, en oppinut mitään, en ollut kehujesi arvoinen. Olen syyttänyt itseäni kaikki nämä vuodet, mutta olen tajunnut jotain.
En se ole minä, joka on viallinen.
En se ole minä, joka on väärää tehnyt.
En se ole minä, joka on haukkunut ja mollannut.
En se ole minä, joka ei osaisi mitään.
En se ole minä, joka ei ymmärrä.
En se ole minä, joka syyttää turhaan.
En se ole minä, joka on luottamuksen pettänyt.
Olen se minä, kuka ei jaksa.
Olen se minä, jonka tie on mutkitettu.
Olen se minä, jota on haukuttu.
Olen se minä, joka on uhri.
Olen se minä, joka tahtoo rakkautta.
Olen se minä, joka tahtoo että minusta oltaisiin ylpeitä.
Olen se minä, jonka elämä on sekaisin.
Olen se minä, jonka pää ei aina kestä.
Olen tehnyt vointini eteen paljon. Käynyt terapiassa, opetellut maailman menoa, hankkinut ammatin ja lähtenyt opiskelemaan. Muuttanut pois kaupungista, joka ei tarjoa enää mitään. Antanut rakkautta ja saanut rakkautta osakseni, mennyt naimisiin, alkanut elämään omaa elämää. Olen saanut itseeni paljon kontrollia, monenlaista parannusta henkisen hyvinvointini eteen. Kyllä, olen yhä sairas ja tarvitsen apua, mutta en ole enää pelkkä sairausmyökky, enkä sinuun sylkykuppisi. Olen saavuttanut edes pienen pienen itsetunnon rippeen, jota sinä olet aina kaltoin kohdellut. Minulla on koira, josta pidän huolta. Minulla on sydän ja tiedän, että se toimii. Et voi väittää tunteettomaksi, tiedän, että tunnen. En ole ehkä mestari missään, mutta koen olevani kehityskelpoinen. Olen vajonnut, mutta lailla feeniksin olen noussut tuhkasta jälleen, minä elän!
Nämä olen saanut aikaan, sinä et sitä tuhoa!
Tässä oli minun tarina tiivistettynä ja kitetytettynä "kirjeen"-muotoon.
Olenko ainoa?
-Zelda
Tämä on minun tarinani
Valvojat: Purple, NinniAnniina
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.