Uskalluinpas tänne kirjoittamaan vihdoinkin monen kuukauden lykkäämisen jälkeen.
Olen 25-vuotias poika jolla on narsisti isä ja haluaisin kuulla muiden narsisti isän kanssa kasvaneiden kokemuksia ja tarinoita siitä miten on narsisti vaikuttanut omaan elämiseenne.
Kerron lyhyesti oman tarinani;
Silloin kun isä ja äiti olivat vielä yhdessä oli meidän talossa aina painostava tunnelma. Isä alisti äitiä jatkuvasti henkisesti kieltämällä häneltä kaikki harrastukset ja kavereiden näkemisen ja kutsumisen.
Minä olin lapsista se hiljaisempi joka koitti pysyä isän paremmalla puolella ja pikkusisko oli se joka uhmasi ja sai kaiken väärinkohtelun.
Isä oli hirveimmillään humalassa viikonloppuisin kun hän joi litratolkulla viinaa. Hän oli silloin pelottavimmillaan huutaessaan usein äitiä huoraksi ja lehmäksi ja paiskoen astioita keittiössä.
Kännissä hän välillä kuulosti siltä kui olisi puhunut itsekseen tai jollekulle hymähdellen, nyökkäillen ja vastaillen "MMjoooh!"mmHMM!" kuin jokin skitsofreenikko.
Välillä piti mennä äidin luokse makuuhuoneeseen turvaan, kun nukkuminen pelotti niin paljon omassa huoneessa.
Pikkusisko oli kertonut, että isä oli tullut yksi kerta hänen korvan juurelle kuiskimaan, että hänen äitinsä on huora.
Tämä kaikki tuntui silloin niin normaalilta ja oudolta isän pitäessä muille kulissia kuinka hyvin meillä perheenä menee.
Voitte kuvitella kuinka iloisia olimme siskon kanssa kun äiti vihdoin päätti erota hänestä. Tuntui kuin olisi saanut raikasta ilmaa.
Vanhempien eron jälkeen menin armeijaan ja opiskelemaan luovalle alalle. Vasta koulussa tajusin mikä isäni oli pikkusiskon kertoessa kirjasta joka "täyttää isän kriteerit täydellisesti".
Huomasin kouluaikoina, että minulla oli hirveä tarve miellyttää ihmisiä ja aloin potea masennusta sekä traumoja lapsuuden ajoilta. Hakeuduin suoraan psykoterapiaan ilman lääkärinarviointia ja sain tietää myöhemmin vakuutusasioita hoitaessa, että tein väärässä järjestyksessä nämä asiat. Kävin psykoterapiassa puolitoista vuotta ja huomasin oloni parantuneen huomattavasti enkä enää tuntenut masennusta. Jälkeenpäin olen miettinyt että kävinkö sen liian nopeasti?
Nykyään olen nähnyt monta naista yrittämässä suhdetta isän kanssa huonoin tuloksin ja tällä hetkellä eräs on pysynyt suht pitkään.
Pidämme pikkusiskon kanssa hyvin etäiset välit häneen nähdessämme häntä pikaiset pari tuntia n.joka toinen viikko ja vaihdellen puhelinkuulumisia silloin tällöin. Koitamme nähdä häntä vain hyvinä päivinä.
Isän ainoa hyvä asia on hänen rahallinen tukensa jota hän antaa, mutta sekään ei mene täysin tasapuolisesti. Olen huomannut, että taidan olla se narsisti-isän kultapoika josta olen kuullut puhuttavan, sillä hän selvästi suosii minua enemmän kuin pikkusiskoani rahallisesti. Tämä on tuonut pientä kitkaa minun ja pikkusiskoni välille, mutta puhuessamme asiasta hän on sanonut ettei se haittaa häntä. Isällä käynnit on stressaavia minulle ja ne saavat minussa paljon negatiivisia tunteita esiin ennen ja jälkeen käynnin.
Olen nyt alkanut miettimään, että olisiko parempi katkaista kokonaan suhteet häneen vai pitää etäiset välit.
Kysynkin nyt teiltä, että oletteko katkaisseet yhteydet isäänne vai oletteko pitäneet välit etäisinä?
Entä miten isänne on vaikuttanut teidän persoonallisuuteen? Oletteko huomanneet joitain piirteitä itsessänne mikä muistuttaa isästä yms. ?
Välillä tunnen itseni hyvin yksinäiseksi näiden ongelmien kanssa joten toivoisin kuulevani miten muut kaltaiseni pärjäävät tässä hyvin oudossa elämässä.
Nimim. Kyllä se tästä