Kohta 30 vuotta naisnarsistin rinnalla. Tai siis tossun alla... Olen yrittänyt irtiottoa useamman kerran, mutta tässä sitä vaan kirjoittelen. Tällä kertaa olen toiveikas. En ole enää niin riippuvainen hänestä. Ymmärrän myös aiempaa paremmin tätä tanssia.
Tuttua varmasti muillekin, vastustusta kohdatessaan on valmis uhkailemaan ja kiristämään ihan millä tahansa. Perjantaina uhkasi jälleen avioerolla kun kauniisti puhuen pyysin miettimään omaa rooliaan. Kaivoi läppärin esiin ja täytti hakemuksen molempien nimissä. Laittoi vaatimuksen elatusavusta, siis itselleen, ei lapselle. Sanoin, että muuten kyllä käy, mutta tuota raha-asiaa en voi yhtään miettimättä allekirjoittaa. Jos ottaa pois niin laitetaan menemään. Ei suostunut, vaan ivaili ja ilkkui. Sanoin, että voihan hän lähettää sen vaatimuksineen yksin, silloin se on vasta vaatimus jota voin rauhassa harkita. Ei käynyt sekään. No, kävi sitten niin hassusti, että täytin ja lähetin meilillä käräjäoikeuteen ihan ite.
Rouva ei meinannut uskoa, että tein sen oikeasti. Meni selvästi hämilleen. Draama kyllä alkoi saman tien, miten jätän hänet viattoman ihmisen pulaan jne.
Tajusin, että hänellä ei taida enää olla pahemmin uhkailukeinoja jäljellä ja niistäkin moni on todennäköisesti vain puhetta!
Jos seuraavan riidan aikana sanon suoraan, että häneltä ovat kiristyskeinot lopussa, ymmärtääkö mistä puhun? Tajuaako narsisti käyttävänsä valtaa väärin?
Kieltää varmasti mutta tajuaako sisimmässään?
Tätä ei ilmeisesti pitäisi tehdä, mutta en enää jaksa enää teatteria.
Ymmärtääkö narsisti menettäneensä otteensa?
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
asiantuntematon
- Viestit: 1
- Liittynyt: 26 Loka 2015, 12:05
Re: Ymmärtääkö narsisti menettäneensä otteensa?
Onnittelut rohkeasta ratkaisusta, joka varmasti yllätti narsistin, koska häntähän ei jätetä vaan hän jättää (ainakin omasta mielestään, vallankäyttöä sekin ). Luultavasti ymmärtää hävinneensä tämän erän, joten on paikallaan varautua "veriseen kostoon". Omakohtaisen kokemukseni mukaan vihanpito jatkuu niin kauan kuin narsistisssa henki pihisee. Hänen näkemyksensä mukaanhan hän on uhri ja haluaa vain sen mikä hänelle kuuluu eli pitää omaa toimintaansa täysin normaalina.
Elatusapuasioissa suosittelen harkitsemaan tarkkaan mitä allekirjoitat, koska niihin sopimuksiin muutosten hakeminen ei ole ihan yksinkertaista. En hämmästyisi, jos lapsia käytettäisiin siinäkin asiassa pelinappuloina. Kannattaa myös säilyttää kaikki meilit ja viestit, jotka liittyvät ero- tai huoltajuusasiaan. Niitä saatetaan pahimmassa tapauksesssa tarvita todisteina mahdollisessa oikeudenkäynnissä.
Toivotan voimia taisteluun..!!
Elatusapuasioissa suosittelen harkitsemaan tarkkaan mitä allekirjoitat, koska niihin sopimuksiin muutosten hakeminen ei ole ihan yksinkertaista. En hämmästyisi, jos lapsia käytettäisiin siinäkin asiassa pelinappuloina. Kannattaa myös säilyttää kaikki meilit ja viestit, jotka liittyvät ero- tai huoltajuusasiaan. Niitä saatetaan pahimmassa tapauksesssa tarvita todisteina mahdollisessa oikeudenkäynnissä.
Toivotan voimia taisteluun..!!
-
GreatPretender
- Viestit: 21
- Liittynyt: 11 Syys 2016, 17:28
Re: Ymmärtääkö narsisti menettäneensä otteensa?
Hei!
Luin vasta nyt - miten asia etenee? Toivottavasti pidät pintasi! Olen eron ja huoltajuushulabaloon käynyt itse läpi... ja todellakin, narsisti kostaa ja kyttää vaikka vuosia uutta tilaisuutta... minun ex-mieheni kosti, kun isäni kuoli ja päätti, että olen niin maassa, että hän vie minulta lapsenkin... eli alkoi valehdella lastensuojeluun ja haki yksinhuoltajuutta. Minä voitin, (oon kirjoittanut tänne jutusta..), mutta odotan, että päivänä minä hyvänsä hän kostaa...
Se, mikä ihan ekaksi pisti silmään on, että onko tuo vaimosi katsellut liikaa amerikkalaisia leffoja? Ei Suomessa maksella puolisolle elatusapuja kuin erittäin harvinaisissa tilanteissa
Hölmö ajatuskin! Eli vain, jos vaimosi jäisi todella tuuliajolle, niin se voi tulla ehkä kysymykseen, mutta muuten ei. Joten voit ihan rauhassa nauraa moisille vaatimuksille
Taitaa olla narsistin temppuja!
Pysy valppaana ja pidä kaikesta - ihan kaikesta - todisteet. Esimerkiksi ikävistä tekstareista.
Tsemppiä! Koskaan ei ole liian myöhäistä katkaista moista myrkyllistä sidettä! <3
Narsisti ei tajua käyttävänsä valtaa väärin - hän kokee, että hän on etuoikeutettu ja häntä kohdellaan väärin joten kaikki keinot ovat sallittuja. Hän on aina uhri, ei koskaan syypää. Ja jos hän jostain syystä sen tajuaa, ei hän välitä. Kuten sanottu, hän on arvossa korkeammalla kuin me muut maan matoset. Omassa päässään siis! Ja voi sitä raivoa, kun hän huomaa, että kaikki eivät ehkä niin ajattele...
Luin vasta nyt - miten asia etenee? Toivottavasti pidät pintasi! Olen eron ja huoltajuushulabaloon käynyt itse läpi... ja todellakin, narsisti kostaa ja kyttää vaikka vuosia uutta tilaisuutta... minun ex-mieheni kosti, kun isäni kuoli ja päätti, että olen niin maassa, että hän vie minulta lapsenkin... eli alkoi valehdella lastensuojeluun ja haki yksinhuoltajuutta. Minä voitin, (oon kirjoittanut tänne jutusta..), mutta odotan, että päivänä minä hyvänsä hän kostaa...
Se, mikä ihan ekaksi pisti silmään on, että onko tuo vaimosi katsellut liikaa amerikkalaisia leffoja? Ei Suomessa maksella puolisolle elatusapuja kuin erittäin harvinaisissa tilanteissa
Pysy valppaana ja pidä kaikesta - ihan kaikesta - todisteet. Esimerkiksi ikävistä tekstareista.
Tsemppiä! Koskaan ei ole liian myöhäistä katkaista moista myrkyllistä sidettä! <3
Narsisti ei tajua käyttävänsä valtaa väärin - hän kokee, että hän on etuoikeutettu ja häntä kohdellaan väärin joten kaikki keinot ovat sallittuja. Hän on aina uhri, ei koskaan syypää. Ja jos hän jostain syystä sen tajuaa, ei hän välitä. Kuten sanottu, hän on arvossa korkeammalla kuin me muut maan matoset. Omassa päässään siis! Ja voi sitä raivoa, kun hän huomaa, että kaikki eivät ehkä niin ajattele...
-
onnenetsijä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 08 Syys 2016, 12:57
Re: Ymmärtääkö narsisti menettäneensä otteensa?
Onkohan minunkin kohdalla käynyt noin,että huomasi ettei ole mitään hyötyä minusta enää, vai onko löytänyt uuden uhrin itselleen,saanut voimaa jostakin tai joltakin muulta? Jos sopii puran omaa kokemustani,koska huomaan että sinulla on samanlaista kuin minulla on ollut/on. Voimia sinulle kestää se kaikki paska mitä olet jo saanut ja mitä on tulossa...
Minä olen ollut se joka olen yrittänyt myös monta kertaa päästä irti narsistin kynsistä,aina olen palannut ja ihanaa on ollut joskus jopa muutaman kuukaudenkin. Mutta sitten se taas alkoi, loppua kohti asiat vaan mutkistuivat ja pahenivat. Itseasiassa minua piinattiin aina niin että sanoin haluavani erota koska en kestä tuollaista kohtelua, silloin minusta tietysti tuli aina syyllinen,koska minä olin se joka halusin erota joten minussahan se vikakin silloin on ja narsisti on se uhri,jätetty. Mutta aina kerjäsi takaisin anoi ja lupaili kuinka asiat muuttuu kunhan molemmat sitoudutaan siihen ja molempien pitää sitä ja molempien pitää tätä. Ei siis koskaan hänen loppupeleissä...
No nyt minut on jätetty, (tosin toivoinkin sitä) koska en kestänyt enää henkistä ja fyysistä kuritusta ja jatkuvaa paossa oloa. Mutta että narsisti ottaa ja lähtee ja haluaa sovussa hoitaa kaiken (ilmeisesti etä saa kaiken haluamansa?) ja sovitaan sitä ja tätä ja minäkin kuvittelin että voidaan tietysti olla yhteydessä ja halusinkin sitä. Siinä se vika varmaan olikin kun halusin sitä,ehkä pyysinkin. Jokatapauksessa sitten yhtäkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta ilmoitti ettei halua olla missään tekemisissä enää koskaan,ei edes nähdä missään (mitähän tapahtuu jos nähdään vahingossa). Minun on tosi vaikea jatkaa tästä eteenpäin, haluaisin keskustella asiat selväksi ja erota niinkuin normaalit ihmiset kait tekevät että ei jää paska maku suuhun. Mutta sitähän ei tietenkään suoda,koska ei ole mitään puhuttavaa. Minä olen se joka on kaiken pilannut ja halunnut eroa ja saan nyt ansioni mukaan. Tunnen itseni huijatuksi ja on vaikea ymmärtää mitään toisen käytöksestä.
Onko tämä kaikki vuodet ollut näytelmää jossa vain minä olen se joka on rakastanut ja toinen on vain pitänyt minua mielivaltansa kynsissä? Eikö tässä nyt pitäisi olla tyytyväinen kun on päässyt tuollaisesta ihmisestä eroon? Miksi sitten riudun ja en saa otetta elämästä? Miten tuo toinen voi vaan jatkaa kuin mitään ei olisi koskaan ollutkaan,minua ja meitä ei olisi koskaan ollutkaan? Voiko joku kertoa?
Kunpa minunkin tunteet loppuisivat ja osaisin jatkaa eteenpäin,osaisin alkaa huolehtia itsestäni ja omista tarpeistani. Kuinkahan kauan tässä pitää rypeä ja itkeä itsensä ihan uuvuksiin.Onkohan kuitenkin niin että kun huomaan saavani itseni jotenkin elämän syrjään kiinni niin jostakin tuo hirviö keksii ilmestyä taas elämääni ja haluaa pilata sen mitä olen kovalla työllä saavuttanut? Vaikka sanoo ettei halua olla missään tekemisissä niin onko kuitenkin sitten "kun aika on oikea"En tiedä olenko koskaan niin vahva että pystyn pitämään puoleni, en voi edes ymmärtää että tuollaisia ihmisiä on olemassakaan.
Minä olen ollut se joka olen yrittänyt myös monta kertaa päästä irti narsistin kynsistä,aina olen palannut ja ihanaa on ollut joskus jopa muutaman kuukaudenkin. Mutta sitten se taas alkoi, loppua kohti asiat vaan mutkistuivat ja pahenivat. Itseasiassa minua piinattiin aina niin että sanoin haluavani erota koska en kestä tuollaista kohtelua, silloin minusta tietysti tuli aina syyllinen,koska minä olin se joka halusin erota joten minussahan se vikakin silloin on ja narsisti on se uhri,jätetty. Mutta aina kerjäsi takaisin anoi ja lupaili kuinka asiat muuttuu kunhan molemmat sitoudutaan siihen ja molempien pitää sitä ja molempien pitää tätä. Ei siis koskaan hänen loppupeleissä...
No nyt minut on jätetty, (tosin toivoinkin sitä) koska en kestänyt enää henkistä ja fyysistä kuritusta ja jatkuvaa paossa oloa. Mutta että narsisti ottaa ja lähtee ja haluaa sovussa hoitaa kaiken (ilmeisesti etä saa kaiken haluamansa?) ja sovitaan sitä ja tätä ja minäkin kuvittelin että voidaan tietysti olla yhteydessä ja halusinkin sitä. Siinä se vika varmaan olikin kun halusin sitä,ehkä pyysinkin. Jokatapauksessa sitten yhtäkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta ilmoitti ettei halua olla missään tekemisissä enää koskaan,ei edes nähdä missään (mitähän tapahtuu jos nähdään vahingossa). Minun on tosi vaikea jatkaa tästä eteenpäin, haluaisin keskustella asiat selväksi ja erota niinkuin normaalit ihmiset kait tekevät että ei jää paska maku suuhun. Mutta sitähän ei tietenkään suoda,koska ei ole mitään puhuttavaa. Minä olen se joka on kaiken pilannut ja halunnut eroa ja saan nyt ansioni mukaan. Tunnen itseni huijatuksi ja on vaikea ymmärtää mitään toisen käytöksestä.
Onko tämä kaikki vuodet ollut näytelmää jossa vain minä olen se joka on rakastanut ja toinen on vain pitänyt minua mielivaltansa kynsissä? Eikö tässä nyt pitäisi olla tyytyväinen kun on päässyt tuollaisesta ihmisestä eroon? Miksi sitten riudun ja en saa otetta elämästä? Miten tuo toinen voi vaan jatkaa kuin mitään ei olisi koskaan ollutkaan,minua ja meitä ei olisi koskaan ollutkaan? Voiko joku kertoa?
Kunpa minunkin tunteet loppuisivat ja osaisin jatkaa eteenpäin,osaisin alkaa huolehtia itsestäni ja omista tarpeistani. Kuinkahan kauan tässä pitää rypeä ja itkeä itsensä ihan uuvuksiin.Onkohan kuitenkin niin että kun huomaan saavani itseni jotenkin elämän syrjään kiinni niin jostakin tuo hirviö keksii ilmestyä taas elämääni ja haluaa pilata sen mitä olen kovalla työllä saavuttanut? Vaikka sanoo ettei halua olla missään tekemisissä niin onko kuitenkin sitten "kun aika on oikea"En tiedä olenko koskaan niin vahva että pystyn pitämään puoleni, en voi edes ymmärtää että tuollaisia ihmisiä on olemassakaan.
-
GreatPretender
- Viestit: 21
- Liittynyt: 11 Syys 2016, 17:28
Re: Ymmärtääkö narsisti menettäneensä otteensa?
Hei!
Ensinnäkin kovasti voimia ja tsemppiä! Sykäyksittäin me kaikki ollaan varmaan matkalla pois narsisteista ja kohti sitä, että oppii itseään arvostamaan <3
Kokemuksesta voin sanoa, että jos mies on todellinen narsisti, ei hänen kanssaan kannata puhua. Hänen kanssaan ei VOI puhua. Toiseksi, hän haluaa pitää "narsistisen lähteensä" voimassa, eli hän nauttii siitä, että sinä et pääse hänestä yli, ja hän nauttii siitä, että kuvittelee (tietää?), että voi palata takaisin, ja jälleen jättää kerta kerralta satuttaen enemmän. Tekee kipeää, mutta jos haluat tehdä sen, mikä sinua auttaa pitkällä matkalla eniten on, että suljet itse kaikki mahdolliset tiet, että hän voisi ottaa yhteyttä. Blokkaat puhelimessa, sähköpostissa, Facebookissa, jne. Silloin narsistiakin ottaa eniten pattiin!
Jos tapaat hänet ja luulet voivasi selvittää jotain, niin hän pyrkii taas satuttamaan sinua. Hän ei ymmärrä koskaan tehneensä väärin, hän ei selittele, ei pyytele anteeksi. Se, että hän on narsisti on sinullekin riittävä selitys, koska muuta ei tule. Ainoastaan lisää solvauksia ja satutusta. Tee mitä vain, että voit unohtaa - aloita lukemalla kaikki mahdollinen asiasta. Jos luet englanniksi, on paljonkin hyviä kirjoja, suomeksi itse sain juuri kirjan "Sata tapaa tappaa sielu", mutten ole vielä sitä lukenut.
Voimia ja tsemppiä - sinun täytyy ensin arvostaa itseäsi ja selittää itsellesi miksi... miksi rakastat ihmistä, joka satuttaa ja loukkaa? Miksi koet, ettet ansaitse parempaa? Miksi edes välität siitä, mitä paha ihminen sinusta ajattelee? Miksi et sulkisi tietä häneltä palata takaisin - varsinkin, kun samalla voit vähän kuvaannollisesti "tölväistä" häntä. Tekee mahdottoman hyvää itsetunnolle, vallankin jos narsku yrittää ottaa yhteyttä ja hänet tyrmätään. Se tieto, että narskua ottaa pattiin. Ja tuo on ainoa tapa tehdä se. Katumaan häntä et meinaan saa
Kaikki on koettu oman kantapään kautta ja useaan kertaan, joten...
Pysy lujana! x
Ensinnäkin kovasti voimia ja tsemppiä! Sykäyksittäin me kaikki ollaan varmaan matkalla pois narsisteista ja kohti sitä, että oppii itseään arvostamaan <3
Kokemuksesta voin sanoa, että jos mies on todellinen narsisti, ei hänen kanssaan kannata puhua. Hänen kanssaan ei VOI puhua. Toiseksi, hän haluaa pitää "narsistisen lähteensä" voimassa, eli hän nauttii siitä, että sinä et pääse hänestä yli, ja hän nauttii siitä, että kuvittelee (tietää?), että voi palata takaisin, ja jälleen jättää kerta kerralta satuttaen enemmän. Tekee kipeää, mutta jos haluat tehdä sen, mikä sinua auttaa pitkällä matkalla eniten on, että suljet itse kaikki mahdolliset tiet, että hän voisi ottaa yhteyttä. Blokkaat puhelimessa, sähköpostissa, Facebookissa, jne. Silloin narsistiakin ottaa eniten pattiin!
Jos tapaat hänet ja luulet voivasi selvittää jotain, niin hän pyrkii taas satuttamaan sinua. Hän ei ymmärrä koskaan tehneensä väärin, hän ei selittele, ei pyytele anteeksi. Se, että hän on narsisti on sinullekin riittävä selitys, koska muuta ei tule. Ainoastaan lisää solvauksia ja satutusta. Tee mitä vain, että voit unohtaa - aloita lukemalla kaikki mahdollinen asiasta. Jos luet englanniksi, on paljonkin hyviä kirjoja, suomeksi itse sain juuri kirjan "Sata tapaa tappaa sielu", mutten ole vielä sitä lukenut.
Voimia ja tsemppiä - sinun täytyy ensin arvostaa itseäsi ja selittää itsellesi miksi... miksi rakastat ihmistä, joka satuttaa ja loukkaa? Miksi koet, ettet ansaitse parempaa? Miksi edes välität siitä, mitä paha ihminen sinusta ajattelee? Miksi et sulkisi tietä häneltä palata takaisin - varsinkin, kun samalla voit vähän kuvaannollisesti "tölväistä" häntä. Tekee mahdottoman hyvää itsetunnolle, vallankin jos narsku yrittää ottaa yhteyttä ja hänet tyrmätään. Se tieto, että narskua ottaa pattiin. Ja tuo on ainoa tapa tehdä se. Katumaan häntä et meinaan saa
Pysy lujana! x