tarinani
Valvojat: Purple, NinniAnniina
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
Silmu
tarinani
Isäni kasvoi evakkojen lapsena. Hänen isänsä oli väkivaltainen alkoholisti. Ehkä mummi ja ukki olivat molemmat narsisteja. Isästäni kasvoi sadisti, en voi kertoa kaikkea hänen tekemäänsä. Myöhemmin hän sekosi ja yritti itsemurhaa. Itsemurhalla hän uhkaili usein etenkin minua, jos en kaiken tekemänsä jälkeen vielä jaksanut kuunnella hänen murheitaan. Äitini oli sotilaan lapsi. Äidistäni tuli oikea diktaattori. Sadistinen, narsistinen, oikea paholainen. Molemmista suvuista monet ovat joutuneet mielisairaalaan. Läheltä piti etten minäkin joutunut. Olin pienenä siskon kanssa läheinen, saimme turvaa toisistamme. Teini-iässä hänestäkin tuli narsisti. Pakenin perhettäni ja siskoani kavereilleni, joista parhaimmat paljastuivat narsisteiksi. Ilmankos heidän luonaan oli niin kodikasta. Silti en tiedä miksi jumala , jos on olemassa, on halunnut kiduttaa minua näin paljon. Se, että kaikki läheiseni ovat narsisteja, on liian absurdia, ehkä uskomatontakin. Onneksi minulla on mies, jota siskoni toisaalta yrittää kieroilla, mutta en tiedä kauanko hän jaksaa minua kun olen ongelmainen ja työkyvytön. Tämä kaikki on minulle vain liikaa. Nyt joulu on tulossa ja kokoonnumme jälleen äitini ja isäni luokse. Kulissit ovat kunnossa, pöydät notkuvat ruokaa ja lahjoja jaetaan. Itse olen kuitenkin aivan henkihieverissä. Odottaen koska tämä loppuu. Elämäni on vain irvikuva elämästä.
-
Silmu
Re: tarinani
Vielä sen verran, että äitini on kehottanut minua ja siskoani olemaan työttöminä ja ettemme ostaisi omia taloja/asuntoja. Ehkä ettemme olisi itsenäisiä tai parempia kuin hän? Minua hän kehotti leikkaamaan pitkät hiukseni kaljuksi. Molemmat vanhempani ovat myös alkoholin suurkuluttajia. Mutta olemme vielä nelikymppisinäkin ikäänkuin äitimme vankeina, koska hän on vienyt ainakin minulta työkyvyn.
-
Surusydän16
Tekstisi sai minut täysin sanattomaksi ja olen niin pahoillani puolestasi, enkä ihmettele että tunnet niinkuin tunnet. Minulla ei ole antaa mitään muuta neuvoa, kun haet itsellesi apua ja koitat päästä eroon perheestä. Aloita joulusta, älä mene! Ei ole mikään pakko! Saatko tukea mieheltäsi? Ole hänelle rehellinen ja kerro tunteistasi perhettäsi kohtaan. Aistin kirjoituksestasi niin suurta hätää, että apua tarvitset ja pian. Jos voimat on niin vähissä, että et jaksa hakea apua niin mene kriisikeskukseen, sinne pääsee nopeasti. Pyydä vaikka miestä soittamaan. Olen itse käynyt, siitä vyyhti lähtee purkautumaan. Lähetän sinulle täältä henkistä tukea ja enkelin tueksi. Voimia <3
-
Silmu
Kiitos sanoistasi! Mieheni on ainakin jollain tavalla tajunnut tilanteen, hän saattaa puhua äitini " kirouksesta" jne. Jollain tavalla tuntuukin että äitini on ihan noitunut minut: Makaan ja kiemurtelen sängyssäni kuin joku pistelisi voodoonukkea. Kauheaa on että aina välien katkaiseminen ei auta: Käyn heillä tosi harvoin, muutaman kerran vuodessa vaikka asuvat aika lähellä enkä soittelekaan. Mutta on ihan kuin noituus olisi päälläni, olisin kirottu. Nyt pelkään että kun aika moni hänen lähteistään on muuttanut kauas, että hän yrittää ottaa minut takaisin kidutettavakseen. Mieheni kysyi: Miksi kidutat itseäsi? Mutta kun en pääse siitä eroon!!