Vainoharhainen narsistin lapsi

Narsistinen vanhempi voi aiheuttaa lapsilleen puutteita itsetunnossa, itseluottamuksessa ja selviytymisestä elämässä aikuisiässä sekä haasteita luottaa toisiin ihmisiin.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
rajallinen

Vainoharhainen narsistin lapsi

Viesti Kirjoittaja rajallinen »

Huh pää hajoo. Sarjassamme tilanteita joissa narsisti pääsi pään sisään.

Eilen oli synttärit, olin töissä koko päivän, illalla myöhään kun tulin kotiin, eteisen lattialla oli kortti. Narsistilta. Ei suinkaan synttärikortti mulle vaan kortti toukokuiselta "reissulta" narsistiäidiltä, -eikä suinkaan mulle vaan mun lapselle- joka ei ole asunut tässä osoitteessa yli puoleen vuoteen ja jonka narsisti hyvin tietää.

Oli myös kirjoittanut korttiin "pahoittelut etten muista uutta osoitetta". Emävale.

Toinen yksityiskohta: noita korttejahan myydään turistipaikoissa myös siten että niissä on postimerkki ja leima valmiina. Lähettäjälle jää vapaus vaan tipauttaa kortti postilaatikkoon, helppoa sinänsä. Mutta, jää myös mahdollisuus tipauttaa kortti postiluukusta kotimaassa. "Outoa" että osoitettu vain lapselle, ei mulle. Paitsi ettei ole ollenkaan outoa ottaen huomioon että puolentoista vuoden ajan olen opetellut vetämään rajaa yhteydenottoihin ja tehnyt selväksi että hänen pillin mukaan en enää pyöri. Estot on päällä, seuraava vaihe on enää muutto ja yhteystiedot salaisiksi.

Nnoh, koska viime vuonna narsisti "tuli ovien läpi" eli kyttäs tuolla kerrostalon alaovella että joku naapuri avasi sille oven (meillä siis ovikoodit eikä sisään pääse ilmoittamatta), tuli oman oveni eteen jumittumaan tunniks kun ei avattu ovea (olin ilmoittanut etukäteen että ei, en ota vastaan ketään mutta narsistillehan ei sanota ei joten yritti tulla silti ja kun en päästänyt sisään, jäi oven taakse.. kunnes ajoin asiallisesti ja tiukasti pois) , niin tietenki kuvittelen nyt päässäni että se teki eilenkin niin: yritti tulla väkisin ja kun en avannut ovea (kun en ollut kotona) niin se on ainakin teoriassa voinu vaan tipauttaa tuon kortin postiluukusta. Tai sitten se vaan sattumalta tuli eilen.

Nämä on niitä tilanteita jotka saa miettimään kuinka vainoharhaiseksi narsisti voi läheisensä tehdä. Kumma sattuma että kortti tuli just eilen, kumma että kortti oli osoitettu vaan tyttärelle, ei meille eikä minulle, kumma ettei tyttären omaan osoitteeseen, vaan mun osoitteeseen. Vttuilua vai sattumaa että tuli just eilen kun mulla synttärit.

Vttu tää on pimeetä ei voi muuta sanoa. Aivan sairasta. Jos kelle tahansa joka ei tiedä narsismista mitään, avautuisin tästä, mua pidettäis automaattisesti pimeenä, ylitulkitsevana vainoharhaisena yliepäilevänä jne. Ja pointti ei nyt olekaan vaan se onko kortti lähetetty "reissusta" kuukausi sitten ja sattumalta vaan tullut eilen jne. Vaan pointti on se että mä ylipäänsä mietin koko asiaa koska tausta nyt vaan antaa aihetta aina epäillä narsistin motiiveja: on aivan sama onko se lähettäny sen "reissusta" vai käyny tipauttamassa postiluukusta, sairasta vttuilua on se että se on osoitettu vain lapselle, ei mulle mutta osoitettu kuitenkin mun osoitteeseen: tämä narsisti kun -ei- laita ikinä vääriä osoitteita, sillä on syntymäpäivistä lähtien kaikkien yhteystiedot aina ajantasalla. Aina. Ensimmäinen kerta kun ei tule mitään suoraa yhteydenottoa synttärinä, yleensä edes tunkee väkisin pankkitilille "rahalahjan" jos ei saa houkuteltua "hänen tarjoamalle aterialle" tms jossa pääsisi nöyryyttämään livenä milloin mistäkin. Nyt ei. Vaan postista kolahtaa lapselle osoitettu kortti, lapselle joka ei asu enää kotona.

Vttu mitä sairasta paskaa. "Normaalitilanteessa" välittäisin tietenkin ton kortin lapselle. Noh, "normaalitilanteessa" kortti olisi osoitettu meille molemmille koska minun osoite.

Kirjoittaminen helpotti. Ja se että kerrottuani asiasta lapselle, koko tilanne näytti juuri siltä mitä se on: ihan pimeeltä jolle sai helpottuneena nauraa yhdessä ja todeta "ei mitään uutta". Semmonen se narsisti nyt vaan on.

:D
Surusydän16

Re: Vainoharhainen narsistin lapsi

Viesti Kirjoittaja Surusydän16 »

Kuulostaa ihan normilta narsistin toiminnalta. Vittuilu on narsistin leipälaji, kuittailemaan pitää päästä. Revi se kortti palasiksi, tiputa pönttöön ja sontaa päälle :D
Helpottaa kummasti olotilaa :D :D
Narsistilla on aina oma oikeutus tulla oven taakse, kiellot ei auta ainakaan tätä mun narskua, ei edes poliisille soitto estä :roll:
rajallinen

Pskanna päälle: repesin :lol: :lol: :lol: :lol:

Kaikkee sitä tuliki mieleen, miten teen jostain hlvetin kortista lennokin ja tuikkaan narskun oven rakoon koiranpskan kera jne :lol:

Ja sit sitä aina päätyy siihen takas että juu ei, sitä iloa en sille ENÄÄ suo että lähtisin tunteella mukaan yhtään mihinkään sen vainoamisiin ja kostoyrityksiin jne. mut hauskat ajatusleikit niistä saa, kieltämättä, ja saa purettua niitä tunteita mihin ei ikinä ollut "lupa" :D

Joo, kyllä tää kirjoittaminen ja puhuminen aina helpottaa ja palauttaa järjen päähän. Noi on niin käsittämättömän absurdeja tilanteita että huh huh. Joskus muistan lukeneenikin siitä että paras tapa päästä irti on kirjoittaa faktoja, ihan kaikkea, mitä on tapahtunut. Koska ne on niiiin urpåja sairaita tilanteita että ainoa keino pysyä järjissään on kirjoittaa "ulos ne omasta päästään". Ja nähdä, aina vaan, että joo niissä on tietty logiikka ja niillä on merkitystä narsistille itselleen muttei sitten enää itselle kun saa ne itsestään "ulos".

Jotenkin silti, nämä tilanteet pysäyttää ja niihin havahtuu aina vaan. Kun on pitkään kyennyt pysyttelemään turvallisten rajojen sisällä, simppelisti blokkaamalla/tekemällä mahdottomaksi yhteydenpidon, niin sitä sitten unohtaa miten sairasta ja kipeää se yhteydenpito aikoinaan oli ja miten paha olo niistä lopulta aina tuli. Ja sitten kun se unohtaa, alitajuisesti huomaakin toivovansa että "jospa se siitä" vaikka kuinka järjellä tietää että ei se siitä miksikään muutu.

Tämä oli taas yks niistä muistutuksista että ei ihme että sitä on ollut niin hukassa, niin pahoinvoiva, niin kauan, tajuamatta miksi. Vaan nytpä olen saanut elämäni itselleni, Rikkonaisena mutta toipilaana, kiitollisenakin, "parempi myöhään kuin ei ollenkaan", olisihan voinut käydä niinkin etten koko elinaikanani olisi tajunnut koko perhedynamiikkaani vaan etsinyt lopunikää aina vain vikaa itsestäni. Empä enää.

Surujakin on paljon surematta vielä, niillekin oma aikansa vielä <3 KOhtalaisen traumattista tajuta että kaikk on ollut silkkaa valetta, sukulaisuussuhteita myöten. Teatteria teatterin perään.

Voi meitä ihmisiä!!! :)))
Surusydän16

Viesti Kirjoittaja Surusydän16 »

Itse olen saanut helpotusta tuskasta ja stressistä huolimatta huumorista. Mustaa huumoria kehiin ja nauraa narskun idiootille toiminnalle. Monet naurut on tullut naurettua, ehkä enemmän nykyään naurua, kun itkua. Hullu mikä hullu, ei se siitä miksikään muutu. Yritän päästä stressistä ja hyvin olen päässytkin niskan päälle. Tsemppiä sulle ❤
rajallinen

Kiitos Surusydän <3 Samoin sinulle :)) Ja oikeassa olet, jos ei muu auta niin huumoria kehiin :DD
Vastaa Viestiin