Hajoita ja hallitse

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Huijattu2014

Hajoita ja hallitse

Viesti Kirjoittaja Huijattu2014 »

<t>Minulla oli kaikki hyvin, asuin omakotitalossa lapseni kanssa mutta sitten tapasin narsistin. Meillä oli uusperhe, hänellä kaksi lasta entisestä avioliitosta ja kauheat riidat ja oikeusjutut käynnissä exän kanssa. Ja exä oli tietysti mielisairas hänen sanojensa mukaan. Ensimmäinen noin vuosi meni aika normaalisti, joitain outoja piirteitä huomasin mutta kaiken katsoo sormien läpi kun luulee olevansa ihastunut. Ostimme valtavan remontoitavan talon ja myin omakotitaloni pois. Siitä se helvetti sitten todella alkoi. Ensin tuli rahan kanssa epäluottamusta ja ongelmia; ulosotto tuli hänellä kuvioihin. Lasten elatusmaksut meni ulosottoon muiden juttujen lisäksi. Alistamista, kontrollointia, nalkutusta ja naputusta, raivoamista ja määräilyä, kaikki tämä kohdistui meihin kaikkiin, lapsiin ja minuun. Kaikille oli sääntöjä, minulle pukeutumisen suhteenkin. Häntä piti miellyttää ja kannustaa, kannustaa remontoimaan taloa johon hän oli minut painostanut mukaan, koska siitä tulisi unelmatalomme. Remontointi-into vaan lopahti ja lopulta minä yksin maalasin kattoja, lakkasin puulattioita ja hän makasi sängyssä ja katsoi elokuvia. Haki töistä saikkua ja makasi kun tulin töistä kotiin. Lapset olivat säikkyjä ja minun lapseni vihasi häntä, kysyi minulta: "Äiti,miks oot ton kanssa?". Ja minun piti olla hänen ja lapseni välissä, puolustaa häntä lapselleni ja selitellä hänen käytöstään ja torua lapseni angstista käytöstä. Sitten oli vielä eläimet, hän varasti exänsä ja hänen yhteisen koiran jonka piti kulkea lasten mukana, se jäi meille mutta yllätys, kukapa sen hoisi ja lenkitti? Hänen piti voittaa kaikessa ja saada kaikki, lapsetkin olisi halunnut kokonaan mutta hoitaa hän ei mitään jaksanut. Kunhan vain toinen osapuoli ei saa, vaikka jäisi heitteille. Lopulta tein päätöksen, varmaan vuoden elin siinä pelossa että talon takia on pakko olla kun se on keskeneräinenkin. Mutta sitten uskalsin. Jouluna kaksi ja puoli vuotta tapaamisestamme sanoin etten jaksa enää. Hän otti asian sillä hetkellä hyvin. Talo pistettiin myyntiin. Sitten alkoi toisenlainen, pahempi helvetti. Kiusanteko ensin, sitten löysi onneksi jo varmaan seuraavalla viikolla Tinderistä uuden naisen jonka kanssa kikatteli puhelimessa minun läsnäollessani kovaan ääneen. Sitten hän lähti, kävi kyllä talolla haukkumassa ja uhkailemassa kerran viikossa. Minun oli pakko jäädä taloon koska sitä piti lämmittää ja huoltaa ja lapseni kävi koulua tällä paikkakunnalla. Vuoden oli talo myynnissä ja hänellä siihen avain. Jouduin pitämään koiraani, joka oli siis omani ennen hänen tapaamistani otettu, hoidossa koska hän uhkasi viedä sen. Yhteinen kissamme katosi samaan aikaan kun taistelimme kumpi sen saa. Lisäksi monia muita uhkauksia joita poliisi ei valitettavasti ottanut vakavasti koska ne ovat vain suullisia.. Vuoden kesti piinaava helvetti ja lopulta kun talo isolla tappiolla myytiin, vein tavarani varastoon koska arvasin että hän varastaa omaisuuttani ja niin tekikin kun en kerennyt kaikkea saamaan turvaan. Lisäksi minulle jäi vielä iso velka koska se oli ainoastaan minun nimissäni. Talovelka saatiin onneksi pois. Yksi näistä vuoden piinoista oli se että äitini talo oli lainamme vakuutena ja tämä narsisti piti minua löysässä hirressä sillä että sanoi jättävänsä maksamatta talon maksut jotta äitini kärsisi. Laina oli sitten koroilla sen vuoden. Mutta koko vuoden yritin olla hänelle asiallinen jottei hän laittaisi minua kärsimään. Pahinta kaikessa on se että kukaan virallinen taho ei auta sinua kun olet narsistin uhri. Ei poliisi, ei mikään virasto joka penää saataviaan ja yrität selittää että myös toinen on osallinen tähän. Maksut kaatuvat sen niskaan joka haluaa pitää raha-asiansa kunnossa. Sinun ei kannata haastaa narsistia oikeuteen koska hän on ulosoton asiakas etkä tule saamaan häneltä saataviasi ja oikeudenkäynti tulee itsellesi kalliiksi. Parhaassa tapauksessa narsisti saa ilmaista oikeusapua. Heidän on helppo paskoa muiden elämää kun oma elämä on sillä mallilla ettei ole väliä. Jälkipyykit jää uhrille. Olisi vaikka kuinka paljon kerrottavaa mutta yritin supistaa tarinani johonkin muotoon. Tällä hetkellä olen jokusen kuukauden asunut uudessa ostamassani ihanassa kodissa lapseni kanssa ja edelleen kasaan palasia itsestäni ja pesen jälkipyykkiä. Hänellä on uusi uhri, samainen nainen jonka silloin löysi ja hän salailee asioita, hänen postinsakin menee vielä vanhaan osoitteeseen. Narsisti imee uhrinsa kuiviin, koko elämä mullistuu niin ettet voisi ikinä uskoa.</t>
Jasmiini

Re: Hajoita ja hallitse

Viesti Kirjoittaja Jasmiini »

Karmiva, surullinen ja todellinen tarina. Kuvaa hyvin narsistin kanssa elämistä. Olet kuitenkin nyt voiton puolella, ja jos ymmärsin oikein teillä ei ole yhteisiä lapsia mistä voit kiittää itseäsi vielä monesti. Jaksamista, sitä ymmärtää kaiken paremmin vasta kun aikaa kuluu.
Venica

Viesti Kirjoittaja Venica »

Kyllä sinä voittajana selviät. Olet todella pitkällä.jo.parantumisprosessissa kun olet päässyt pois eikä ole onneksi yhteisiä syitä olla yhteydessä enää kun.talokin myyty pois.

Se on.jännä miten ne painostaa ottamaan lainaan kun ei itse sitä saa. Mullakin piti ottaa oma.liittymä. sille jossa saa uuden puhelimen käyttöön ja lopulta piti ottaa autolainakin.omiin.nimiin. onneksi.auto oli mun nimissä että ei voinut sitä vaan.viedä ja jättää.lainaa maksettavaksi mulle. Se pistää ajattelemaan katkeria ajatuksia miten on vaan hyväksi käytetty kaikella.tavalla alusta asti.
Mieshuoria ne on. Piste :o
Venica

Voi ei. Pura ihmeessä täällä tunteitasi aina.kun.siltä tuntuu. Koita ettet katkeroidu vaikka sekin.on.varmasti.vaikeaa.
joulukuu

Viesti Kirjoittaja joulukuu »

No on mennytkin tovi ettei ole tuo narsu tunkeutunut ajatuksiini
Taas tänään alkoivat kaikki valeet kiertää mun päässä... Ällötti ajaa äsken sen talonsa läheltä
Tulvahti muistot mieleen. Se ukko uuvutti minut pitkäksi aikaa. Ei mitään hyvää siitä seurannut..
Venica

Joulukuu. Välillä.tulee takapakkia kun ne.tunteet on.syvällä. mut ne.on. hyvä.et tulee ulos.vaikka ne.pahaa mieltä tekevätkin.

Minä olen.huomannut että kuukautiskiertokin nakkaa välillä.tunteet tässä.asiassa negatiiviselle puolelle.

Aina pitäisi tunteen puuskassa miettiä että minä.pääsin pois. Ja miettiä että minusta tuntuu tältä koska tämä.ja tämä.asia.on näin. Minulla.on aina.helpottanu että.järkiperäistää.omia tuntemuksia. Ei.missään.nimessä.plokata niitä.vaan että tuntuu tältä koska.tapahtui näin.ja se.teki.näin. ja kun.tulee ikävä niin.miettiä että ikävöinkö.oikeasti sitä ihmistä.vai yksinäisyyden.tunne.saa.ikävöimään ja riippuvuus.

Näillä minä.selvisin siitä helvetistä
MariaS

Viesti Kirjoittaja MariaS »

Kauhea tarina. Minunkin exäni yrittää tehdä mustasukkaiseksi kertomalla seksistä uuden naisensa kanssa. Yök. Ei tajua, ettei voisi vähempää kiinnostaa. Säälin sitä naista. Ensin pyöritti yhtä, sitten otti toisen lennosta ja nyt yrittää käyttää sitä lyömäaseena. Tekisi mieli sanoa naiselle että exäni on narsistinen alkoholisti, onnea vaan... mutta en viitsi. Hyvä kun pääsin eroon.
Venica

Siinäpä kehukoon. On kyllä ällöttävä ukko. Munkin se eka.narsku laitto eron jälkeen viestiä mitem uusi akka osaa antaa kunnon.suuhoitoa kun.minä en.osannu ja haukkui maan rakoon.sillo oli siitä erosta tosi lyhyt aika että sattui niin että oksetti. Mutta nyt naurattaa :lol: :lol: :lol:
Vastaa Viestiin