Hei kaikille. En tiedä kuuluisiko kysymykseni tänne, mutten keksi muutakaan paikkaa...
Olen eronnut narsistisesta miehestä 5 vuotta sitten. Prosessi on ollut tuskainen ja tie kivinen. Nyt voin sanoa, että olen jo toipumisessa pitkällä. Mutta nyt, 5 vuotta myöhemmin... olen tavannut uuden miehen ja pidän hänestä. Ensimmäistä kertaa uskallan laskea jonkun lähelleni. Nyt olen kuitenkin huomannut, että oma käytökseni parisuhteessa on hyvin pitkälle samanlaista kuin narsistimiehen kanssa eläessä. Kyse ei ole uudesta miehestä eikä hänen käytöksestään, vaan minun omista peloista ja syvälle pinttyneistä tavoista. Luulin jo olevani päässyt pelon yli, tosin en ole parisuhteessa sen jälkeen uskaltanut olla.
Esim. Puhun hyvin vähän itsestäni tai tunteistani vapaaehtoisesti, vastaan kyllä jos toinen kysyy. En uskalla tehdä päätöksiä (pitää tietää mitä toinen haluaa jotta voi "valita" oikein). En uskalla soittaa toiselle (etten häiritse vahingossa) tai jos soitan kysyn anteeksi pyydellen "häiritsenkö?" Suostun edelleen asioihin, joista en hirveästi pidä (ettei toinen suuttuisi). Ilmoitan itsestäni ja menoistani ja aikautuistani ja niiden muutoksista pikimmiten ja anteeksi pyydellen...
Tämä kaikki häiritsee minua!
Kuinka tällaisesta asiasta voi päästä eroon? Muuten olen voimakastahtoisempi nykyään, toisinaan pidän jopa puoliani.. mutta nämä asiat häiritsevät itseäni.. asiasta on sitä paitsi vaikea puhua, koska usein törmää siihen että "kaikki exät on narsisteja"... ja kun niin oikeasti on ollut tuntuu voimattomalta...
Millaisia kokemuksia teillä on historian vaikutuksesta nykyiseen suhteeseen? Voiko siitä oikeasti toipua? Miten olette uudessa parisuhteessa käsitelleet menneen vaikutukset? Auttakaa ihmiset...
~It takes a strong man to handle a broken woman ~
narsistin jättämien arpien kanssa uuteen parisuhteeseen
Valvojat: Purple, NinniAnniina
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
Leppis
Re: narsistin jättämien arpien kanssa uuteen parisuhteeseen
Täällä myös uuden suhteen asiaat mietityksen alla. Entä jos hänkin muuttuu? Lisäksi tuo lause että rikkimennyt nainen tarvii voimakkaan miehen pitää niin paikkansa!!!
Exäni on omasi hyvin vahvasti narsistisia piirteitä ja tunnistan täällä monien tarinoista osittain omaani. Mitään diagnoosia eksällä ei ole. Olen huomannut ainakin että olen ihan yliherkkä tietyille asioille varsinkin tämän uuden ihmisen suhteen. Mulla erosta on n. vuosi. Lapsen takia on pakko olla tekemisissä. Alkuun oli ihan kamala tarve todistaa että kelpaa "kelle vaan". Nyt sitten tuota yhtä tapaillut puolisen vuotta. Mulla eropäätös oli kypsynyt vuosien aikana joten ei ollut sillälailla suruaikaa eron jälkeen, vain valtava helpotus ja vapaus jota en osannut enkä osaa käyttää. Esim en vieläkään tajua et jos haluan mennä vaikka baariin tai ihan vaan kaverien kans kahville voin sen tehdä keltään kysymättä. Olettaen tietysti että muksu on isällään tms. Mun kohdalla vain on se että tää uus ketä oon tapaillu on saanut olla ja elää ilman juuri mitään vastoinkäymisiä ja mä taas oon kasa ongelmia komplekseja ja traumoja
eikä ihan vähäisimpinä nämä edellisen parisuhteen (n8v) aiheuttamat. Haluaisin uskoa että jossain se unelmien prinssi vielä odottaa <3 sellainen joka ois valmis kestämään munkin puolesta.