Ero narsistista!

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
H2O5

Ero narsistista!

Viesti Kirjoittaja H2O5 »

Onneksi löysin tämän foorumin. Onko teidän mielestä tälläinen mies narsistininen?

Suuttuu jostain pienestä asiasta ja alkaa raivoamaan. Sitten minä olen hiljaa enkä halua puhua, koska huusi juuri minulle sekä heristeli sormiaan melkein nenän edessä. Tämä minun hiljaisuus saa hänet entistä enemmän raivoamaan ja hän jättää minut. Ei asuta yhdessä eikä samassa kaupungissa. Käskee minun lähtemään keskellä yötä ja sanoo ettei häntä kiinosta vittuakaan mihin menen.

Joka riidasta tulen jätetyksi sekä hän ei ikinä pyydä anteeksi. Jos haluan selvittää riidan esittää minun kysymyksiini kysymyksiä, että miksi sinä teit näin ja noin yms. Tätä jatkunut lähes neljä vuotta. Minä olen se, joka pyytää anteeksi. Ei nää vikoja itsessään.
Sitten aina, kun olen lepytellyt ja sanonut, että ollan vaan kavereita niin yhtäkkiä olenkin mailman paras nainen ;)
Nyt viime riidasta päätin etten enää anele takaisin enkä selvitä asiaa. Käyttäytynyt välinpitämättömästi minuun nyt, mutta ehkä parempi. Muutama sana vaihdettu.

Ei jaksa enää tälläistä, että minussa aina vika enkä voi hänelle tunteitani näyttää ilman, että raivoaa minulle.
Miten pystyn eroamaan etten enää ikinä mene siihen suhteeseen?
Vaikeaa tulee päästää irti.
Milli

Re: Ero narsistista!

Viesti Kirjoittaja Milli »

H2O5 kirjoitti: 30 Kesä 2023, 16:02
Ei jaksa enää tälläistä, että minussa aina vika enkä voi hänelle tunteitani näyttää ilman, että raivoaa minulle.
Miten pystyn eroamaan etten enää ikinä mene siihen suhteeseen?
Vaikeaa tulee päästää irti.
Eihän tuo kivalta kuulosta, eikä terveeltä suhteelta. Aina huono merkki on se, jos joku ihminen ei ikinä pyydä anteeksi. Noissa on-off-jutuiss alkaa mielenterveys kärsiä ja tietysti hyvinvointi muutenkin.

Oletko lukenut aiheesta mitään kirjoja tai etsinyt netistä tietoa? Jenni Kiviniemeltä on aiheesta kirja Hyvästit narsistille ja Riina-Maria Metso on kertonut omakohtaisia kokemuksia. MArianna Stolbowiltakin on kirjoja erosta.
Mikään välttämättömyys ei ole olla varma, että toinen on narsisti; monet ohjeet on ihan hyvä hankalasta ihmissuhteesta eroamiseen. IHna riittävä syy eroon on se, että voi suhteessa huonosti tai sekin ettei vaan halua sitä suhdetta jatkaa.

Teillä ei ilmeiesti ole fyysistä väkivaltaa ollut? Vaikeinta lienee sitten itse päästä henkisesti irti toisesta.
Moni on sen toteuttanut onnistuneesta "no contact" tyylillä. Jos riskinä on päätyminen aina uudestaan suhteeseen, välit on parasta katkaista täysin, eikä olla missään kanavissa yhteydessä, jotta saa aikaa vahvistua ja toipua.. Siinä suojelee itseään lankemasta samaan ansaan uudestaan ja uudestaan.

Voimia sinulle!
Vastaa Viestiin