Just, hämmentää, hämmentää, soppaa keittää.
Mullakin nostaa välillä päätään ajatus että voinko/saanko todella olla näin kylmä ja kova exmiestä kohtaan, olenko jo vähän liian tyly? Mutta ei saakeli! Ei kuulu normaalisti mun repertuaariin olla kova/tyly/epäempaattinen, mutta tämän yhden ihmisen kanssa vaan pitää olla. Se ei ole väärin, että rajaa pois ne ihmiset elämästään, jotka tekevät huonoa. Kaikilla on oikeus valita keiden kanssa on tekemisissä. Ihan oikeasti: kaiken sen paskan jälkeen mitä nöyryytti minuakin suhteemme aikana, ei mun tarvitse enää nähdä häntä kuin lasten tapaamisasioissa. Kunhan hoitaa oman osuutensa lapsien suhteen, that's it, en halua kuulla hänestä yhtään mitään. Siinä ne rajat menee. Piste. Hän joka kerta rupeaa puhumaan omista jutuistaan, mutta mä olen hiljaa ja ignooraan kaiken mikä ei liity lapsiin.
Toi kuulostaa tutulta että "en saa tarpeeksi nähdä lapsiani kun hullu akka kieltää, byhyy". Kukin aikuinen on vastuussa itsestään, teoistaan ja käytöksestään, oli sitten kyseessä alkoholisti, narkki tai narsisti, ellei toisin lääkäri totea. Ainakaan ei ole sun vastuulla huolehtia lasten ja oman elämäsi lisäksi narsistin oikeuksista. Eipä meillä ota itse koskaan yhteyttä että hei, voisin sopia nyt ensi viikon tapaamisajat, sopisko nämä? Ehei. Tapaamisista hän haluaa sopia puolen tunnin varoitusajalla ja jos mulle ei käy (mulle ei vaan periaatteellisesti käy alle vuorokauden sisällä ilmoitetut tapaamiset ellei ole joku sairastilanne) ni mä olen hankala ja mulla ei ole mitään oikeutta estää häntä näkemästä lapsiaan. Juu, onpas. Mä en halua olla jatkuvasti se, joka kysyy että mitkä ajat ensi viikolla, se aktiivinen tyyppi joka huolehtii että lapset näkee isäänsä sovitusti, sopii ajat ja paikat. Miksei mies itse voi olla se aktiivinen puoli joka sopii mun kanssa tapaamiset ihan oma-alotteisesti?
Yrittää niiiin kovasti leikkiä satutettua (puhuu ystäväpiireissä miten mä olen niin kova häntä kohtaan, hän ei voi käsittää), yrittää saada jalkaa oven väliin (lähettelee viestejä ja kirjeitä yhteenpaluusta, jotka lukasen ja heitän mappiööhön), yrittää kiusata lastenvalvojan ja sossun kautta. Nyt pelaa lääkärin kautta, että lapsilla on joku selittämätön sairaus (syysflunssa),
jolle täytyy tehdä jotain!!! Okei, tee, ole hyvä.
Hän on huolissaan!!! Okei, ole.
Pitäiskö tehdä jotain???? Olehyvä ja tee.
Haluaa varata yksityiseltä ajan lääkäriin koska kunnalliseen ei voi luottaa. Sanoin, että selvä, senkun varaat, mutta itse maksat. Sain hirveät syyttelyt että eikö mulla ole lapsille sairasvakuutusta. Joo, ettäkö hänelle siitä kertoisin, haloo. Ehkäpä se on niin, että kun ei saa multa missään muussa asiassa huomiota ni sit lasten kautta? ... Aika rankkaa. Miten saisin hänet olemaan hakematta huomiota minulta lasten kautta ilman että joudun avaamaan rajojani?
En voi vain keskittyä loppuelämääni taistelemaan narsun kanssa tantereella, vaikka voishan sen sillaikin elämänsä täyttää, siinä on ainakin matskuja ja haastetta jos mä sitä kaipaan. Oma itsetunto, oma miellyttämishalu ja uhrautuminen, oma täydellisyydentavottelu ja häpeän tunteet... Mokaamisenpelko jne suurennuslasin alla. Luulen että minäkin olen menossa siihen toiseen ääripäähän, että olen vaihtumassa kiltistä kovaksi ja vittumaiseksi lyyliksi, mikä on toivottavasti vain välivaihe tasapainon löytymisessä... Enpähän ole epäoikeudenmukaisesti vittumainen kenellekään..
P.S Tein muuten sellaisen jipon, että suostun sopimaan lapsiin liittyvistä asioista vain tekstareilla tai mailitse. Minäkin olin nimittäin tyhmä ja vastasin pari kertaa hänen puheluihinsa...

Suosittelen! Olen ehkä hankala, mutta ainakin viestintä on selkeää ja suoraa ja faktapitoista tästedes ja harkittua, koska siitä jää jälki toisin kuin puhelimessa huutamisesta.