Miten päästä irti

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
pilvilinna

Re: Miten päästä irti

Viesti Kirjoittaja pilvilinna »

samoin täältä sinulle, päivä päivältä eteenpäin. Kiva lukea että olet jo näiden keskustelujan avulla oppinut narsismista. Seppä uskon todella että miehenä on paljon vaikeampi myöntää olleensa naisnarsistin uhri ja vieläpä hakea apua. Meillä on varmaankin kaikilla mielikuva pekkapuupään justiinasta tai niskavuoren hetasta. Noita naishahmoja on elokuvissa kuvattu jokseenkin huumorilla, mutta todellisuudessa tuollaiset naiset ovat pelottavia. Miehiä jotka eivät jaksa pidetään vielä tänäkin päivänä ressukkoina. Mikä on väärin.
Naiset voivat olla tdella julmia. Onhan tässä itselläkin nyt pari esimerkkiä siitä kuinka nainen on toiselle naisellekin täysi peto. Saatikka sitten omalle puolisolleen. Ei ole häpeä myöntää että on naisnarsistin uhri.

Rohkeasti vain mukaan tukiryhmään, siellä on taatusti muitakin miehiä.
Seppä

Viesti Kirjoittaja Seppä »

Tässähän miehen asemassa on aina ollut jokin ongelma tässä maailmassa. Kun panoksena on lapsien menetys pelko ja työpaineet , niin yllättävän helposti alkaa elämään jotenkin sumun läpi ja kaikkeen tottuu ajan myötä ja kun työnarkomaanina tekee pitkää päivää niin se aika on vain kulunut vähän kuin itsekseen ajattelematta kuinka huonosti voi. Hetkittäin kuitenkin oli aikoja kun meni ihan hyvinkin. Se oli sellainen piiri mihin ei kuulunut kun oma perhe ja muut oli ylimääräisenä taakkana ja ex ei tullut juurikaan kenenkään kanssa toimeen, muissa oli aina jotain vikaa. Löydän vain kokoajan jotain negatiivista elämän kulustani ja siltikin on hankalaa tottua olemaan yksin. Olen jotenkin huomannut pientä mustasukkaisuutta josta minulla ei ole kokemusta. vihaan mustasukkaisuutta ylikaiken ja nyt olen jopa sitä itsekkin kokenut. Tiedän että tässä asiassa olisi hyvä jos ex löytäisi jonkun toisen mutta mieli on jotenkin erimieltä. Jospa se tästä ja aika kuluis jotenkin harppauksilla eteenpäin.
Venica

Viesti Kirjoittaja Venica »

Minullakin on mustasukkaisuuden tunteita. Varmasti myös sen takia, että tällä uudella on 4 lasta, jonka luona nyt hän asuu ja omaa meidän lasta nähnyt viimeksi vuosi sitten. Joten tytön puolesta siihen tunteet päälle, ei vain omat.

Koitan aina näitä tunteita järkeillä niin olo helpottuu kummasti. Olen kiitollinen kumminkin että on löytänyt uuden, joten minut on jättänyt rauhaan enimmäkseen. Enää vain niitä valheita minusta levittää, kun ei muuhun pysty. Jos hänellä ei olisi sitä uutta, hän välillä aina kokeilisi saada minua takaisin yms yms. ja koittaa pitää kovemmin otteessaan. Olen kiitollinen, ettei tarvitse olla tekemisissä enää edes tytön asioissa.

Nyt alkaa tuntua, että jos vaikka uudenkin löytäisi. ;) JES! Hyvä minä!
Seppä

Venica on jotenkin surullista lukea että lapsesi on jäänyt toisten lasten varjoon. Minä en millään ymmärrä tätä narsistin kylmyyttä omia lapsia kohtaan, se ei vaan mene minun järkeeni millään. Toisaalta jos välinpitämättömyys on tuota luokkaa, ehkä kuitenkin on parasta että se pas.a jättää lapsesi rauhaan eikä sen varjolla yritä sinua houkutella takaisin ja saat olla rauhassa, voithan nyt hymyhuulessa ajatella mikä helkkarin härdelli exällä nyt on, 4 lasta eikä edes omia :lol: Mukava myös että voit jo ajatella uutta parisuhdetta , minä en varmankaan uskalla enään edes haaveilla, mutta tilanne voi muuttua kun tämä selkiytyy. Tänään kohtuu hyvä päivä jos ei lasketa yhtä tunteenpurkausta mukaan. Minulle on vaikea kun katson poikaani niin jotenkin siinä tulee välillä se vaikea hetki, kun muistelee että oli kokonainen perhe ja sen takia pitää sopivasti käydä vessassa ettei poika huomaa mitään. Kyllä se tästä, pakkohan se on.
Venica

Hei
Taas näin painajaista. inhottavaa, kun alkaa mennä jo hyvin niin alitajunta varmasti vetää takaisin lokaan. Kun näkee jotain unta siitä henkilöstä, niin varmasti seuraavana päivänä ahdistaa.

Onhan hän sanonut joulun alla äidilleen, että haluaisi tyttöä nähdä, muttei tiedä onko se enää mahdollista. Minä voin kuvitella, miten surkeana se siellä on surkuttanut, että voi voi. Se esittää. Sen pitää esittää välittävänsä, kun alkaahan se uus akkakin ihmetellä, että mikä se on, kun ei rakasta omaa lastaan eikä välitä. Katso pitäähän hänellä katto pään päällä olla. Se parin kuukauden seurustelun jälkeen on muuttanut sen akan luo. Akkakin jätti tän mun narskun takia omien lastensa isän.
Kyllä vähän säälittää, kun uudelle akalle valkenee, mikä valehtelija ja manipuloija ja hyväksikäyttäjä tämä narsku on. Ja minut on niin haukuttu uudelle akalle, koska tää uus akka on samalta paikkakunnalta kotoisin kuin minä. Ihmiset puhuu ja tietää täällä minkälainen ihminen tää on, että juorut on vain ilkeiden ihmisien ja kateellisten valehtelua. Minusta on levitetty myös viime kesänä, että olen kysellyt kaupungilta huumeita. ETtä kiva jos tällaiset joku ilmoittaa lastensuojeluun. TAas alkaa tulla niin viha, kun ajattelen näitä.

Se akkakin siellä minua haukkuu, niin toivonkin että saa samalla mitalla kuin minä ja enemmänkin. Mutta jotenkin näyttää facen kautta, että siellä ollaan niin onnellista naista, että tuntuu, onko se mies muuttunut. Miksi hän ei voinut meidän takia edes yhtään yrittää muuttua? Aina vain viina voitti ja kaikki valehtelu satutti. Aina vain väitti, että minua rakastaa, eikä saisi häntä jättää, vaikka olin niin onneton, koska en saanut yhtään huomiota ja rakkautta. Aina kaverit ja viina voitti. :x :cry:

Minä tosiaankin haluaisin kunnollisen miehen, joka oikeasti rakastaa minua ja tyttöä ja minä häntä. Nyt sellainen joka on aitoa. Tiedän, että eksän puolelta kaikki on teeskentelyä. Kaikki hän on tehnyt omaa hyötyä ajatellen.

Hyvä, että sulla ollut Seppä jo kohtuu hyvä päivä takana. Kyllä se siitä pikku hiljaa vaan helpottaa. Sen on vaan pakko helpottaa ja alkaa unohtumaan.
Seppä

Heti kun tuntuu että parempi päivä on niin seuraava taas huonompi. Minulle tuo´"mustasukkaisuus" on nyt ongelma, ex heti alkoi viritellä kaikkia ja noloa myöntää että tein tutkilmia ja löysin missä luuhaa niin se tuntuu tosi pahalta henkisesti. Ahdistus on kova vaikka tiedän ettei se minulle kuulu. Mutta kuitenkin vaikeaa. Olen nyt epäillyt voinko itse olla liian mustasukkainen vaikka olen sitä aina vihannut. Venica olet kyllä vahva täytyy myöntää, minä en vielä pysty käsittelee asiaa, kun ex löytää uuden niin se on kova paikka minulle enkä tiedä miten selviän siitä. Tässä hyvin huomaa kun kirjoittelee, vaikka ymmärrän narskun toiminta tavan niin silti on vaikeaa. Kuitenkin alitajunnassa tiedän olevani hyvässä asemassa kun pääsin pois mutta miksi en osaa arvostaa sitä. Minä nyt näytän paasaavan ihan liiankin kanssa, muuta kanavaa minulla ei ole ja hylkäsin vertaistukiryhmän kun tällä hetkellä siellä on vain naisia mikä taas kuvastaa tätä minun hiton huono tuuria. Olis ollut varmaan tärkeä kohdata samankokeneita miehiä. Katkaisin välit lopullisesti exään ja laitoin viestiä etten ole yhteyksissä millään muotoa ja se jostin syystä myös nosti ahdistuksen niin kovana pintaa, piti ottaa apuun rauhoittava pilleri ja niitä periaatteessa en halua käyttää kuin pakosta mutta nyt oli pakko yksi ottaa. Minulla on lääkkeisiin periaatteellinen vihasuhde niin iso kynnys ottaa.
Venica

Kiitos kovasti, että sanoit minua vahvaksi. Tunsin heti lämpöä sydämmessäni.
En vielä ennen joulua tuntenut itseäni yhtään vahvaksi, vaan jouluaattonakin pillitin ja ikävöin ex narskuani. Päätin uuden vuoden tullessa otan uuden asenteen elämään ja koitan vähentää koko ihmisestä puhumista, ettei se olisi mielessäkään niin paljoa.

Muista, että ansaitset paljon parempaa. Minäkin koitan niin ajatella ja että asioilla oli tarkoitus mennä näin. Annat itsellesi aikaa vaan eheytyä. Ei tuollainen rääkkäys toisen suunnalta voi hetkessä hävitä. Muista, että sinä itse määrittelet sen, miten annat muiden itseäni kohdeltavan. Kukaan ei tee sitä sinun puolesta. Ikävä välillä tulee, mutta kun entinen on poistunut, tulee jotain uutta tilalle. Ja nyt ollaan kaikki viisaampia.

Tänään oli onneksi niin kiva päivä koulussa, että en joutanut mitään murehtimaan. ASiakkaan kanssa tuli vaan tuli puheeksi, kun tuli puhe mistä kotoisin, niin tiesi tämän lapseni isän ja sanoi, että taitaa samaa rataa jatkaa vielä. Täällä on niin pienet piirit, että kaikki tuntee jonkun ja jutut leviää. Sanoin, että tää levittää musta hirveää paskaa, niin toivottavasti taas jotenkin korjaantuu.

Toivottavasti saisit tätä kautta paljon apua ja tukea. <3 ennen kaikkea paljon valoa ja rakkautta sinulle Seppä <3
Seppä

Kiitos Venica kirjoituksestasi. Minua nyt vähän joka suunnalta "aivopestään" unohtamaan tämän exän. Viime yönä jotenkin tuli mitta täyteen ja tänään olen jo pystynyt konkreettisesti miettimään kuinka hyväksi kaikki voi muuttua kun aika kuluu. Tässähän aika on pop ja vääjäämättä kesä tulee, jostain syystä pidän kulmakivenä ehkä sen kesä efektin takia. Huomaan että juttu aina päättyy minun selittelyyn miten minun pitää edetä, jotkut ei oikein ymmärrä kun pitäis olla helppoa kun niin hullu akka on ollut, jostain syystä se ei hirveästi auta ja jotenkin ärsyttää huomata ettei kukaan oikein tajua asiaa ja pidän taas matalaa profiilia enkä omaisille puhu asiasta. Aikaa on kulunut vähän vaikka mielessä eroa tehnyt vuosia. Jostain syystä tänään pienen hetken tuntui jos kuitenkin joskus joku olisi ja voisikin viettää sitä leppoista rakkauden täyteistä elämää. Olipa runollista mutta siitä viis.
Venica

Tiedän, että itsestään selvyydet vaan ärsyttää, mutta niissä todenperä on.
Tiedän vain omasta kokemuksesta, että ne on jotenkin tympeää kuultavaa. ETtä etkö muuta keksinyt... Ne eivät lohduta.

Jotenkin vain olen nyt ajatellut, mikä minua on helpottanut (etten mieti, olisiko minun pitänyt olla sellainen ja sellainen, olisiko hän kohdellut paremmin yms), että asiat on tarkoitettu näin. Minä en voi muuttaa itseäni, enkä suostu olemaan kynnysmatto, johon tämä elämänkumppani paskoo.
Jätän turhat jossittelut ja koitan hyväksyä, että näin ne on tarkoitus mennä. hänen oli tarkoitus tulla kohdalle, että opin tästä jotain ja osaan arvostaa sitä oikeaa rakkautta.

Mutta olen toisaalta huomannut, että tiettyjä asioita on tapahtunut minun lapsuudessani, että olen sietänyt tuollaista käytöstä narskultani. Miehen roolimallia ei ole ollut, joten tämäkin on osasyy, että tällaiseen olen rakastunut ollut.

Minä odotan vaan, että viimeisetkin tunteen rippeet häviäisi enkä tuntisi mitään sitä kohtaan. Sitä minä odotan. En halua rakastaa niin paskaa ihmistä, enkä enää rakastakkaan.
Sinullakin Seppä kannattaa alkaa toistelemaan vaan itsellesi ääneen ihan tosiasioita. Ihan jankkaamalla jankkaat. Kun niitä jankkaat tarpeeksi alat uskoa niihin. Ja kun alat uskoa niihin, niin alat pikku hiljaa tuntemaan niin.
Seppä

Joo, Olen välillä hokenut itsekseni ja tuntenut välillä olevani jo hullu. Olen kova urheilemaan ja lenkkipolulla välillä jo pääsee pään sisältä piiloon ja olo on hyvä. Ajatukset kuitenkin vieläkin pakonomaisesti menee välillä missähän ex on ja onko jo treffeille mennyt. Nyt jotenkin tuo on vähän laantunut vaikka mahan pohjaa vähän ottaa. Välillä jo ajattelin että haen kapakasta jonkun sutturan ja olen jotenkin ensin toiminut, ei siinäkään ole mitään järkeä eli jatketaan tällä sutturattomalla linjalla. Viinan juontia myös mietin jossakin kohtaa mutta se ei ole kuulunut elämääni niin torppasin senkin. Tätäkö lukee niin eihän munsta näytä olevan nyt oikein mihinkään :D
Vastaa Viestiin