Miten päästä irti

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Vastaa Viestiin
Venica

Re: Miten päästä irti

Viesti Kirjoittaja Venica »

Koita vaan kaikki ajattelulla ja pohdiskelulla kääntää positiiviseksi. Tiedän, että se on vaikeaa, mutta näin se vaan on. Olisit onnettomampi vain koko ajan, kun hän söisi sinun itsetuntoa ja sielua aina vain enemmän ja enemmän. Narsisti ei voi ketään tehdä onnelliseksi, eikä hän haluakaan. Hän haluaa vaan imeä muista elämänvoimat, ettei ole enää mitään jäljellä ja siirtyy seuraavaan uhriin.

Sinä tiedät sen, vai mitä? Aina kun tulee se ikävä ja synkkyys, niin järkeile, että näin on tarkoitettu ja pääsit vähemmällä. Narsisti ei tosiaankaan ajattele sinun tunteita, että siirtyy seuraavaan. Hän etsii seuraavaa uhria, ei rakkautta, koska siihen hän ei kykene, eikä hän tiedä mitä rakkaus on.

Kyllä sinulle tulee vielä parempi olo, minä lupaan sen. Kun minäkin olen selvinnyt jo tähän asti, niin se helpottaa teillä muillakin. Siihen vaan ei ole ihmeellistä parannuskeinoa, vaan se paska olo on käytävä läpi. Kun ne käy läpi, niitä ei tarvitse sitten uudessa suhteessa puida, vaan on pöytä puhdas ja kirkas mieli.
Seppä

Viesti Kirjoittaja Seppä »

kiitos venica , tämä ahdistus on vain ihan järjetöntä ja pidän positiivisena attä tiedän mistä se johtuu mutta ahistaa silti:( pelottaa ihan älyttömän paljon jos tästä ei pääse eroon..
Venica

Kyllä sinä pääset. Mullakin oli toissa ja viime kesänäkin aivan kamalaa. Se helpottaa. Katot vaikka elokuvia ja muuta mikä tuo parempaa mieltä.
Seppä

Minulla on ongelmana pysyä paikoillaan kun ahdistaa niin hitosti. Olen ihan järkyttävän levoton kokoajan. Mistähän näitä narsisistejä sikiää , tänään vanha lapsuuden kaveri soitti ja oli kokenut saman pas,an myös.
Seppä

Sinä venica osaat hyvin järkeillä tätä asiaa ja se helpottaa jollain lailla vaikka ahdistus on kova. Olen todella kiitollinen tästä:) Ainoa pelko on jos ex jotenkin tietäis että näin huonosti menee niin nostais kierroksia välittömästi. Välillä jännittää kirjoittaa tänne, voihan se narsku lukea näitä vaikka en kyllä usko. Voihan se kyllä syyttää minua narskuski ja hakea itselle täältä apua , en tiedä kykeneekö ne siihen.
Venica

Niiden kenenkään ei tarvii mitään tietää. Eikä tule koskaan tietämään. Sinä voit sanoa että oot jo unohtanu sen etkä tosiaankaan enää sitä edes mieti. Saatikka keskustelu palstalla jauhaa :D

Valehtelet vaan takaisin vaikka tuntuukin pahalta omaa moraalia kohtaan. Niille ei pidä heikkoutta näyttää. Ne silloin luulee et he saavat takaisin jos haluaisivat.

Anna vain myös sen vihan tulla. Se on myös yksi puolustus mekanismeista joka alkaa niitö rakkauden tunteita vähentää. Muistele niitä pahoja asioita kun se haikeus tulee. Tämä sellaista psykologista sotaa ihteään vastaakin. Tai sota jossa on järkeä vastassa tunteet.

Kyllä se järki voittaa kun vain muistat järkeillä asioita.

Oletko ajatellut että jokainen asia opettaa. Jokainen asia tapahtuu tarkoituksella että siitä opitaan. Jokaisella oppimisella on teema. Ehkä sun teema onkin että opit olemaan paikoillasi kun ahdistaa. Onko sinulla lapsuudessa tapahtunu jotain mikä voimistaa ahdistusta ja levottomuutta. Ehkä jos löydät sen sen tiedostaminen helpottaa kaikkea sun ahdistuta ja muuta.
Seppä

Päässä myllertää ja ajatukset takkuaa. Olen taas järkeillyt niin kuin nyt ollut kokoajan tapana. Luulen tämän ahistuksen johtuvan tästä kun pääsin pois, niin takaraivosta se jotenkin stressi tekee sen vähän niinkuin traumaperäinen asia. Eli jotenkin pitää päästä sen asian yli. Nythän kaikki pitäisi olla hyvin mutta mieli ei sitä ymmärrä. Huomasin viimein ettei toista saa paranemaan vaikka mitä tekisi, eihän hän ymmärrä että on sairas. Olen nyt luopunut ajatuksesta että ex jotenkin paranis esim. terapian avulla, eihän edes menisi sinne kun itsessä ei ole mitään vikaa.
Venica

Juuri näin.
Ehkä olet vielä ymmällään, kun ei ole se toinen härppimässä sun elämää. Ehkä se tekee sen ahdistuksen. Mutta näin on vaan paras. Ansaitset parempaa. Kyllä se siitä. :P
Seppä

Kiitti venica. Onkohan täällä muitakin ketkä tällä hetkellä kamppailee ahdistuksen kanssa. Tuntuu että olen ainoa tämän olotilan kärsivänä. Vähän sääliä nyt tuli peliin. Tänään kokonaisuudessaan oli parempi päivä kun eilen. Jotenkin siitä sitten ,
pilvilinna

Viesti Kirjoittaja pilvilinna »

Seppä, haluaisin sanoa niin paljon sinulle mutta en tiedä osaanko sanoa oikein, ja siksi pyydän heti alkuun anteeksi.
Tuo ahdistus ja kaikki ne tunnetilat joita käyt läpi on täysin luonnollisia. Erostasi on vasta niin vähän aikaa etkä ole vielä pystynyt käsittelemään asioista ja tunteitasi objeektiivisesti.
Vecnican ajatukset ovat tosi hyvät ja kuuntele häntä. Sanoisin kuitenkin vielä siihen lisäksi, että älä mieti mitä ex tekee, ajattelee ja kuinka tekisi tai mitä sanoisi jos tietäisi kuinka huonosti voit.
Tunnustan että syyllistyin tuohon itsekkin aikoinaan, sillä vain kiusasin itseäni enämpi, sain itseni itkemään ja säälimää itseäni aivan kohtuuttomasti. Semmoset ajatuket pitää heittää pois. Tietenkin hyvä sanoa nyt, mutta kun silloin tapahtumien ollessa tuoreita olin yhtälailla kykenemätön toimiin normaalisti kuin sinäkin nyt.
Siksi sinunkin pitää olla itselle armollinen ja antaa aikaa tervehtyä.Vältä tilanteita joissa voit kohdata tai kuulla hänestä. Jos kuitenkin satut kohtaamaan nosta itsesi täyteen pituuteen ja käyttäydy kuin häntä ei olisi olemassakaan.
Olan sata varma että kun sellainen tilanne sattuu jossa vain kävelet pää pystyssä ohi hänet, huomioimatta häntä mitenkään olet voittaja ja tunnet sen myös itsessäsi.
Ainakin minä tunsin vaikka kuinka yrittivät nyxänsä kanssa häiritä, irvailla, kulkea perässäni ja nimitellä en kääntynyt edes katsoon taaksenikaan vaan kävelin ohi. Voi mikä tunne, vaikka kotiin päästyäni saatoin itkeä, mutta olin voittanut sen tilanteen. Olin pystynyt näyttään että hän ei hallitse minua, en tee mitään mitä hän yrittää ilkeillyllään saada minut tekemään.

Ajattele että taas on yksi päivä takana, niitä on jonossa jo muutaman viikon, päivä päivältä enemmän vahvistut ja voimistut. OLetko ajatellut vaikka virkistys matkaa, Sinä hiihdät niin vaikkapa tunturiin keväthangille. Tai aurinkoon lämpimään.
Voimahalit sinulle
Vastaa Viestiin