Narsisti SOMEssa

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Surusydän16
Viestit: 278
Liittynyt: 09 Joulu 2016, 11:34

Re: Narsisti SOMEssa

Viesti Kirjoittaja Surusydän16 »

Kauheaa :(
Narskulle kun antaa pikkusormen, se vie kyllä koko käden. Kun on kerran periksi antanut narskulle, niin todella vaikeaa on enää pistää hanttiin, koska silloin narsku todellakin kostaa tai käy päälle. Tiedän todellakin :(
ninnu
Viestit: 47
Liittynyt: 27 Marras 2016, 23:22

Re: Narsisti SOMEssa

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Exälläni on tapana poistaa Facebook-tunnukset tasaisin väliajoin ja taas palauttaa ne. Mulla meni tosi hyvin niin kauan, kun exä pysy poissa Facebookista. Nyt hän oon taas siellä. Vaikka ei olla Facebook-kavereita niin melko paljon exä jakaa julkisia päivityksiä, jotka kuka tahansa voi nähdä. Stalkkeroin sen profiilia aivan laittoman paljon edelleen ja exä varmasti tietää sen. Pyrkii myös imuroimaan mua ja muita hovista lähteneitä takas sitä kautta. Kipein asia on, kun nään selvästi sen miten samojen rakkauslaulujen, kuvien ja kommenttien turvin se pyrkii vaikuttamaan kaikkiin naisiinsa. Ei vain muhun. Hyvin helposti mä alan kuvittelemaan et se ajattelee tai kaipaa mua, kun se postaa jonkun biisin tai kuvan. Ei, ei, ei! Se ajattelee kollektiivisesti. Se haluu, että kaikki sen hoidot tuntee ne samat vibat mitä mä tunnen. Huoh. Löysin itseni taas tältä foorumilta :shock:
Saviola
Viestit: 100
Liittynyt: 04 Touko 2017, 13:21

Re: Narsisti SOMEssa

Viesti Kirjoittaja Saviola »

ninnu kirjoitti:Kipein asia on, kun nään selvästi sen miten samojen rakkauslaulujen, kuvien ja kommenttien turvin se pyrkii vaikuttamaan kaikkiin naisiinsa. Ei vain muhun. Hyvin helposti mä alan kuvittelemaan et se ajattelee tai kaipaa mua, kun se postaa jonkun biisin tai kuvan. Ei, ei, ei! Se ajattelee kollektiivisesti. Se haluu, että kaikki sen hoidot tuntee ne samat vibat mitä mä tunnen. Huoh. Löysin itseni taas tältä foorumilta :shock:
Tää on erittäin hyvä kirjoitus. Olen huomannut samanlaista käyttäytymistä useilla eri persoonallisuushäiriöisillä ja psyykkisesti sairailla ihmisillä. Ex-ämmäkaverini oli myös tällainen somessa. Luulin, että laittoi mulle osoitettuja juttuja... luulin aina siihen asti, kun sain selville, että ämmän julkaisuja luki parikymmentä miestä, jotka kaikki luulivat niiden olevan heille kohdistettuja.
No, sai se ämmä katsoa pumppuhaulikon piippua vastalahjaksi, kun miehet alkoivat puhumaan keskenään.
Surusydän16
Viestit: 278
Liittynyt: 09 Joulu 2016, 11:34

Re: Narsisti SOMEssa

Viesti Kirjoittaja Surusydän16 »

Ninnu, laita esto päälle, niin ei tuu mentyä lukemaan niitä juttuja ❤
Karju
Viestit: 64
Liittynyt: 22 Elo 2013, 13:23

Re: Narsisti SOMEssa

Viesti Kirjoittaja Karju »

Ninnulle.. Suhteesi exääsi on edelleen ns. riippuvaisuus muodossa, jossa haet edelleen sitä narsistin aiheuttamaa "piikkiä", jotta voisit kokea eläväsi edelleen siinä sairaassa suhteessa.
Minun ex-naisystävä (epävakaa persoona), jonka kanssa olen edelleen fb:ssä vain ystävä, niin keskimäärin kerran viikossa laittaa epämääräsen viestin jostakin "muka" iloisesta asiasta, jolla se vain yrittää kiusata minua... onneksi tunnen ja tiedän 100% varmasti miten kyseiset tapaukset toimii, niin ei anna sen päästä ihon alle. Ehkä sitten kun on saanut sen touhuista tarpeeksi, niin laittaa estot tai viimeistään silloin, kun löytää uuden naisen elämään.
psykonuhri
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Elo 2017, 01:03

Re: Narsisti SOMEssa

Viesti Kirjoittaja psykonuhri »

Tuossa aika mielenkiintoinen "väite"??

http://www.iltalehti.fi/digi/2012080715927705_du.shtml
psykonuhri
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Elo 2017, 01:03

Re: Narsisti SOMEssa

Viesti Kirjoittaja psykonuhri »

Saviola kirjoitti:
psykonuhri kirjoitti:Tuossa aika mielenkiintoinen "väite"??

http://www.iltalehti.fi/digi/2012080715927705_du.shtml
Anders Breivikillä oli paranoidinen persoonallisuushäiriö, jossa oli liukumaa paranoidiseen skitsofreniaan.
Sori vaan, mutta sen toisen, eli sen jälkimmäisen mielentilatutkimuksen mukaan Breivik oli juurikin narsistisesti persoonallisuushäiriöinen ja psykopatiaan taipuvainen, eli juurikin narsistisesti persoonallisesti häiriintynyt psykopaatti.

Ps. minä muuten "diagnisoin" tuon heti kun kuulin mitä se tyyppi oli tehnyt, Norjan lääkäreiltä meni, oliko nyt vuosi tuohon? ;)
Saviola
Viestit: 100
Liittynyt: 04 Touko 2017, 13:21

Re: Narsisti SOMEssa

Viesti Kirjoittaja Saviola »

psykonuhri kirjoitti:Sori vaan, mutta sen toisen, eli sen jälkimmäisen mielentilatutkimuksen mukaan Breivik oli juurikin narsistisesti persoonallisuushäiriöinen ja psykopatiaan taipuvainen, eli juurikin narsistisesti persoonallisesti häiriintynyt psykopaatti.

Ps. minä muuten "diagnisoin" tuon heti kun kuulin mitä se tyyppi oli tehnyt, Norjan lääkäreiltä meni, oliko nyt vuosi tuohon? ;)
Breivikille tehdyissä mielentilatutkimuksissa oli ristiriitaa ja erimielisyyttä, koska jotkut psykiatrit tuijottivat liikaa piirrelistoja, eivätkä sitä olennaisinta, eli Breivikin sisäistä patologiaa ja defenssien muotoa.
Asiastahan oli paljonkin puhetta, että Breivik oli paranoidi ja, että hänellä oli liukumaa paranoidiseen skitsofreniaan, mutta jotkut mielentilatutkimusten tulokset viittasivat virheellisesti narsistisen persoonallisuushäiriön, tai psykopatian suuntaan.
Virheet johtuivat siitä, että Breivikillä oli narsistisen persoonallisuushäiriön ja psykopaattisen persoonallisuushäiriön piirteitä. Hän on siis paranoidi, jolla on narsistisen persoonallisuushäiriön ja psykopatian piirteitä.
Nyt tässä vaiheessa, kun Breivikin elämästä on jo paljon tietoa saatavilla, voidaan sanoa, että kokonaisuutena Breivik ei kovinkaan paljoa muistuta psykopaattia.

Vertaa Breivikiä Valjakkalaan, joka on diagnosoitu psykopaatti. Kaksi täysin erilaista ihmistä.
psykonuhri
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Elo 2017, 01:03

Re: Narsisti SOMEssa

Viesti Kirjoittaja psykonuhri »

Saviola kirjoitti:
psykonuhri kirjoitti:Sori vaan, mutta sen toisen, eli sen jälkimmäisen mielentilatutkimuksen mukaan Breivik oli juurikin narsistisesti persoonallisuushäiriöinen ja psykopatiaan taipuvainen, eli juurikin narsistisesti persoonallisesti häiriintynyt psykopaatti.

Ps. minä muuten "diagnisoin" tuon heti kun kuulin mitä se tyyppi oli tehnyt, Norjan lääkäreiltä meni, oliko nyt vuosi tuohon? ;)
Breivikille tehdyissä mielentilatutkimuksissa oli ristiriitaa ja erimielisyyttä, koska jotkut psykiatrit tuijottivat liikaa piirrelistoja, eivätkä sitä olennaisinta, eli Breivikin sisäistä patologiaa ja defenssien muotoa.
Asiastahan oli paljonkin puhetta, että Breivik oli paranoidi ja, että hänellä oli liukumaa paranoidiseen skitsofreniaan, mutta jotkut mielentilatutkimusten tulokset viittasivat virheellisesti narsistisen persoonallisuushäiriön, tai psykopatian suuntaan.
Virheet johtuivat siitä, että Breivikillä oli narsistisen persoonallisuushäiriön ja psykopaattisen persoonallisuushäiriön piirteitä. Hän on siis paranoidi, jolla on narsistisen persoonallisuushäiriön ja psykopatian piirteitä.
Nyt tässä vaiheessa, kun Breivikin elämästä on jo paljon tietoa saatavilla, voidaan sanoa, että kokonaisuutena Breivik ei kovinkaan paljoa muistuta psykopaattia.

Vertaa Breivikiä Valjakkalaan, joka on diagnosoitu psykopaatti. Kaksi täysin erilaista ihmistä.
Breivikin toinen ja viimeisin mielentilatutkimus totesi että se on narsistisesti persoonallisuushäiriöinen psykopaatti ja miten näet muka Valjakkalassa ja breiivikissä eroa, molemmat tappoivat useita ihmisiä raukkamaisesti ja täysin ilman omaatuntoa, herää todellisuteen, pyydän? Eikö nuo molemmat ole massamurhaajia?
Saviola
Viestit: 100
Liittynyt: 04 Touko 2017, 13:21

Re: Narsisti SOMEssa

Viesti Kirjoittaja Saviola »

psykonuhri kirjoitti:Tuossa aika mielenkiintoinen "väite"??

http://www.iltalehti.fi/digi/2012080715927705_du.shtml
Iltalehti kirjoitti:Saksalaislehti muistuttaa vertauksellaan siitä, että Facebook-profiilin omistaminen on jo nykyisin merkki normaalisti käyttäytyvästä ja tasapainoisesta ihmisestä, jolla on mitä todennäköisimmin sosiaaliset verkostot kunnossa.

Sen sijaan sosiaalisen median ulkopuolelle jättäytyminen voi kieliä vaarasta ja paljastaa jopa psykopaatin.
Vittu, mitä paskaa sanon minä. Psykopaateilla on juurikin vahvimmat sosiaaliset verkostot. Se on koko psykopatian ydin, että se psykopaatti käyttää toisia ihmisiä hyväkseen. Asia on siis todellisuudessa niin, että jos nuori henkilö jättäytyy sosiaalisen median ulkopuolelle ja, jos nuorella henkilöllä ei ole sosiaaliset suhteet kunnossa, niin tällä henkilöllä ei ole ainakaan narsistista persoonallisuushäiriötä, eikä psykopatiaa.
Iltalehti kirjoitti:Slashdot-sivusto vei saksalaislehden tekemän huomion vielä pidemmälle muistuttamalla, että sosiaalisesta mediasta eristäytyvä voi mahdollisesti olla massamurhaaja. Sivusto perustelee johtopäätöstään sillä, että verilöylyihin syyllistyneitä ihmisiä yhdistää usein oikeiden ystävien puute.
Totta tässä lainauksessa on ainoastaan se, että joukkomurhaajia(massamurhaaja) yhdistää usein kavereiden puuttuminen, joskaan ei aina. Tuollainen yhtäsuuruusmerkkien vetäminen sosiaalisesti eristäytyvän ja massamurhaajan välille on kuitenkin psykopaattista ajatuksenjuoksua.
Sosiaalisesti enemmän, tai vähemmän eristäytyviä ihmisiä on ehkä 15% väestöstä ja tähän ryhmään mahtuu monenlaista erilaista persoonallisuustyyppiä. Psykopaatteja, sosiopaatteja ja narsistisen persoonallisuushäiriön omaavia siihen porukkaan ei mahdu yhtään ainutta. Sen sijaan mahtuu skitsofreenikkoja, muutoin paranoideja, sekä skitsotypisiä ja skitsoideja persoonallisuuksia, sekä ihan vain masentuneita ihmisiä, työkeskeisiä ihmisiä, poliittisesti suuntautuneita ihmisiä, introverttejä ihmisiä, ujoja ihmisiä, monenlaisia neuroottisia ihmisiä ja autismin kirjon henkilöitä.

Lähinnähän tuollainen sosiaalisesti eristäytyvien ihmisten leimaaminen "massamurhaajiksi", on vihakirjoitus. Ei mitään muuta. Tyypillistä on, että psykopaattiset ihmiset leimaavat sosiaalisesti heikossa asemassa olevia psykopaateiksi, koska sellaiset ovat psykopaateille helppoja uhreja.
Tuntemani psykopaatti, joka liikkui aikoinaan puukon kanssa lähiöissä etsimässä itselleen uhreja ja, joka on sittemmin harrastanut seksiä lukuisten esiteini-ikäisten tyttöjen kanssa, on juurikin väittänyt näiden sosiaalisesti huonossa asemassa olevien olevan psykopaatteja. Tällä miehellä on varmaan yksi Suomen laajimmista tuttavapiireistä. Hänellä on ympärillään paljon porukkaa ja hän käyttää kaikkia ihmisiä järjestelmällisesti hyväkseen.
Koska sosiaalisesti ulkopuolelle jäävät eivät ole tämän käytettävissä, eivätkä hallittavissa, hän kokee sellaiset ihmiset psykopaateiksi ja potentiaalisesti vaarallisiksi.
Suurin osa iltapäivälehtien toimittajista on psykopaatteja, joten artikkelin valheellinen sisältö ei sinällään kovin paljon yllätä.

Joukkomurhaajat ovat useimmiten paranoidisen skitsofrenian, tai muutoin paranoidisen persoonallisuuden omaavia henkilöitä. Sen sijaan sarjamurhaajat ovat yleensä psykopaattisen, sosiopaattisen, tai narsistisen persoonallisuushäiriön omaavia ja heidän sosiaaliset verkostonsa ovat kunnossa ja heitä pidetään yleensä normaaleina ihmisinä tuttaviensa puolesta.
Iltalehti kirjoitti:Sen sijaan Slate.comin toimittaja Farhad Manjoo kirjoittaa kolumnissaan, ettei nuorten pitäisi lähteä treffille sellaisten henkilöiden kanssa, joilla ei ole profiilia Facebookissa. Toimittajan mukaan Facebookin kautta voi ennen kaikkea tarkistaa, onko deittikumppani kertonut rehellisesti itsestään. Hälytyskellojen tulisi soida viimeistään silloin, jos henkilön nimellä ei löydy profiilia lainkaan.
Tuossa on sikäli itua, että eräs tuntemani sosiopaattinainen väitti minulle, että hänellä ei ole facebook-profiilia. Kuulin hänen kavereiltaan, että hänellä on facebook-profiili lempinimellään, jota hän ei ollut kertonut minulle ja, että hän ei ottanut minua facebookiin, koska hän kuherteli siellä useiden alkoholistimiesten kanssa täysin avoimesti.
Joillain persoonallisuushäiriöisillä on myös sellaisia piirteitä, kuten että kaverilista ei näy muille ja, että koko profiili saattaa olla salainen. Nämä piirteet johtuvat tällöin siitä, että kyseinen henkilö on epärehellinen ja valheellinen.

Mediahan on yrittänyt peitellä asioita ja suojella B-ryhmäläisiä ja moralisoida ihmisiä olemaan pitämättä näihin liittyviä piirteitä epänormaaleina ja moralisoinut ihmisiä pitämään heidän uhrejaan "psykopaatteina" ja "narsisteina". Tämä johtuu siitä, että media on hyvin vahvasti B-ryhmäläisten, kuten psykopaattisten ja narsististen henkilöiden miehittämä.
Osin se voi johtua myös jonkinlaisen varjohallituksen toimista. Tämä varjohallitus pyrkii suojelemaan pahoja ihmisiä ja moralisoimaan ihmisiä olemaan kritisoimatta pahoja ihmisiä.
Vastaa Viestiin