Lähestymiskielto vai ei?

Voit kirjoittaa oman tarinasi.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
satupäivikki

Lähestymiskielto vai ei?

Viesti Kirjoittaja satupäivikki »

Hei kaikille! Olen uusi täällä ja haluaisin kertoa tarinaani täällä, ja mielelläni kuulisin mielipiteitä muilta, miten teillä on tapahtunut lähestymiskiellon hankkimisen jälkeen. Mikäli et halua kommentoida tänne julkisesti, voit laittaa myös yksityisviestiä. :)

Minun tilanteeni on se, että olin vuoden verran parisuhteessa narsistin kanssa. Tähän vuoteen on mahtunut muutama ero ja yhteenpaluu. Otin aina miehen takaisin kun hän lupasi muuttua. Voi kunpa olisin tajunnut heti, ettei hän muutu...

Jos nyt jotain esimerkkiä annan, mistä havaitsin, että mies saattaa olla narsisti. Mies haukkui useasti, että olin laiskoin tapaamansa ihminen kun en osannut näyttää hänelle koskaan välittäväni. Minä tein hänelle ruokaa ja minä pesin hänen pyykit. Mutta hän mittasi minun välittämistään häntä kohtaan vain ja ainoastaan suuseksin määrällä, ja varsinkin kuinka usein sitä tapahtui. Mikäli ihan perus-seksiä(ilman suuseksiä) oli ihan päivittäin, niin hän karjui, että ei ole koskaan joutunut elämään näin puutteessa. Loppujen lopuksi opin katsomaan kalenterista: Tiesin, että kun kaksi viikkoa ilman suuseksiä alkaa lähenemään, niin hänen mielensä muuttuu aggressiiviseksi. Oli myös joitain kertoja kun mies ehdotti, että mitä jos hän kävisi jonkun vieraan luona hakemassa suuseksiä. Näin jälkeenpäin ajateltuna uskon, että hän jopa kävi vieraissa.
Tämä mies myös joinain aamuina ärisi siitä, että on nyt koko yön miettinyt ja vuokseni valvonut, että muuttuukohan tämä suhde paremmaksi kun "olet tuollainen". Sanoin siis ihan rohkeasti hänelle aina vastaan asioissa, en jäänyt mielistelemään hänen sanojaan. Lisäksi monta kertaa sanoin, että etsi joku parempi, ja että "Tarvitset ehkä eri tyylisen naisen kuin minä olen, sellainen joka tekee mukisematta kaikki palvelukset eikä uskalla vastaan sanoa."
Koko tämän härdellin aikana minun onnekseni minulla on ollut kaksi aivan ihanaa, rakasta ystävää, joille olen tästä kertonut. Ystävät monesti jo sanoivat, että ei tuo ole normaalia ja ihmettelivät miksen jättänyt miestä heti ensimerkkien jälkeen. Itse halusin uskoa muutokseen, ja olen ollut aika nirso miehiä kohtaan, niin ajattelin, etten heti luovuta. Viimeinen niitti oli pahan riidan jälkeen mies tuli eteeni ja haukkui saatanan hulluksi, haistatti v*tut niin, että tahallisesti sylkeä lensi naamalleni, ja työnsi keskisormen kasvojani vasten. Tiesin, että tämä oli nyt tässä.

Tästä on nyt kohta kaksi kuukautta aikaa, ja mies yhä edelleen pommittaa minua lähes päivittäin. Mietinkin tässä mitä kokemuksia teillä on lähestymiskiellon hankkimisesta? Tiedän, että mikäli haen lähestymiskieltoa, se vaarantaa hänen työntekonsa. Viimeksi minä olen häneen ollut yhteydessä kuukausi sitten, kun hän vaatimalla vaati viimeisiäänkin ruokatavaroita minun luotani. Sanoin hänelle (jälleen), etten nyt halua enää olla missään tekemisissä, ja mikäli hän minuun yhteyttä ottaa, otan lähestymiskiellon. Odotanko siis, että hän tulee oven taakseni, tai työpaikalleni ja hankin sitten sen lähestymiskiellon, vai yritänkö vaan jättää huomiotta?
Puhelimeeni olen eston laittanut (näen kuitenkin estettyjen lokista, että lähes päivittäin on kokeillut soittaa minulle, joskus jopa useita kertoja), ja nyt ilmeisesti on työsähköpostiini jostain tekaistusta sähköpostiosoitteesta viestin "Hei! en tiedä oletko oikea henkilö, mutta oletkohan se sinkku Satu? mikäli olet, niin ota yhteyttä oman sähköpostisi tai puhelimesi kautta!" Ja samoihin aikoihin hän on laittanut minulle omaan priva-sähköpostiosoitteeseeni viestiä "Ole inhimillinen ja soita minulle tänään!" Olen priva-meilit ohjannut myöskin roskapostiin, mutta koen tämän piinaamisen todella ahdistavana! Viestit, joita laittaa on niitä "rakastan rakastan"-viestejä, tai vetoaa siihen että hänellä on vielä paljon asiaa. Mutta pelkään hänen reaktiotaan mikäli hänelle selviää, että otan lähestymiskiellon. Ahdistaa tämä, että se mies vieläkin "kontrolloi" ja kiusaa jatkuvalla yhteydenpitoyrityksillään.
Mitä sinä tekisit? Onko kokemuksia tällaisesta, että lähestymiskiellosta innostuisi vaan enemmän?
Viimeksi muokannut satupäivikki, 30 Loka 2017, 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Venica

Re: Lähestymiskielto vai ei?

Viesti Kirjoittaja Venica »

Ole yhteydessä poliisiin. Ainakin pitäisi vainoamisesta syyte tulla noilla perusteilla.
satupäivikki

En uskalla sitä vielä tehdä... pelkään kostoa :| viimeksi eilen on yrittäny soittaa. Enpä tiiä millon jättää rauhaan.... vaikeeta sitä on unohtaa kun vähä väliä muistuttaa itsestään :roll:
Lasiruukku

Viesti Kirjoittaja Lasiruukku »

Jestas, kun luin kokemuksesi se oli kuin peilikuva omasta suhteestani missä minä elin myös vuoden.
Mikäli häirintä on jatkuvaa, hae kielto joka on hyvin perusteltu. Muuuten saattaa käydä, että ei myönnetä kieltoa ja häirintä tulee jatkumaan agressiivisemmin. Kun ja jos saat kiellon, se auttaa myös sinua irtaantumaan tilanteesta. Tuo tilanne on varsinainen kehä.
Voimia.
Tuhannenkin kilometrin matka alkaa yhdestä askelesta.
- Laotse
satupäivikki

Lasiruukku, kiitos viestistä. Lohdullista kuulla, että jollain muulla ollut samaa touhua... jouduitko itse hakemaan lähestymiskieltoa?
Nyt mies on näyttäytynyt!! Ja vielä kahdesti :| lähinnä käynyt itkemässä aivan hysteeristä itkua parkkipaikallani. Itse pysyin lujana tilanteessa. Olen luonteeltani todella empaattinen (joskus jopa yliempaattinen), mutta itkutilanteessa pysyin tosi viileänä.
Toistelee samoja juttuja... sanoin viime kohtaamisen aikana todella tiukasti, että tämä täyttää vainoamisen merkit, ja vielä kerran jos tulet niin olen yhteydessä poliisiin.
Lasiruukku

Kyllä minä jouduin hakemaan lähestymiskieltoa, tilanne meni niin tolkuttomaksi.
Mies ei kestänyt eroa, jätin hänet. Tilanne oli jo niin paha, meni kaikki yksityisessä pilalle, jätin ystävät, koti jäi hoitamatta, en jaksanut loppupelissä edes käydä töissä uuvuin.
Nyt kun olen ollut erossa, olen saanut asiani kuntoon, sosiaalinen elämäni on herännyt, jaksan harrastaa, ja olen terve.
- Laotse
satupäivikki

Lasiruukku kirjoitti:Kyllä minä jouduin hakemaan lähestymiskieltoa, tilanne meni niin tolkuttomaksi.
Mies ei kestänyt eroa, jätin hänet. Tilanne oli jo niin paha, meni kaikki yksityisessä pilalle, jätin ystävät, koti jäi hoitamatta, en jaksanut loppupelissä edes käydä töissä uuvuin.
Nyt kun olen ollut erossa, olen saanut asiani kuntoon, sosiaalinen elämäni on herännyt, jaksan harrastaa, ja olen terve.
Voi että! :( mutta hyvä kuulla, että voit nyt paremmin! Se antaa meille muillekin voimaa tulevaan. Oletko nyt kuinka kauan ollut erossa miehestä? itse olen ollut myös masentunut tämän kuluvan vuoden aikana... huomaan etten ole jaksanut pitää itsestäni, kodistani, tai koirastanikaan, niin hyvää huolta mitä yleensä. Olen kärsinyt unettomuudesta (jatkuvien, lähes päivittäisten riitojen vuoksi) ja rytmihäiriöistä yms. Töissä oli (ja on kyllä vieläkin) vaikea keskittyä kun on niin loppu ja väsynyt. Miten sinun miehesi sitten kesti sen lähestymiskiellon? Ottiko silti yhteyttä tai käänsikö raivoksi? Pelkään vaan sitä kostoa... Kun olen nähnyt tämän miehen kun suuttuu....

Tekisi mieli muuttaa tästä asunnosta vähin äänin mahdollisimman kauas. Tässä on vaan se, että on omistusasunto, niin ei niin vaan nopeasti käy sellainen....
Lasiruukku

satupäivikki kirjoitti:
Lasiruukku kirjoitti:Kyllä minä jouduin hakemaan lähestymiskieltoa, tilanne meni niin tolkuttomaksi.
Voi että! :( mutta hyvä kuulla, että voit nyt paremmin! Se antaa meille muillekin voimaa tulevaan. Oletko nyt kuinka kauan ollut erossa miehestä? itse olen ollut myös masentunut tämän kuluvan vuoden aikana... huomaan etten ole jaksanut pitää itsestäni, kodistani, tai koirastanikaan, niin hyvää huolta mitä yleensä. Olen kärsinyt unettomuudesta (jatkuvien, lähes päivittäisten riitojen vuoksi) ja rytmihäiriöistä yms. Töissä oli (ja on kyllä vieläkin) vaikea keskittyä kun on niin loppu ja väsynyt. Miten sinun miehesi sitten kesti sen lähestymiskiellon? Ottiko silti yhteyttä tai käänsikö raivoksi? Pelkään vaan sitä kostoa... Kun olen nähnyt tämän miehen kun suuttuu....

Tekisi mieli muuttaa tästä asunnosta vähin äänin mahdollisimman kauas. Tässä on vaan se, että on omistusasunto, niin ei niin vaan nopeasti käy sellainen....
Olin henkisesti aivan loppu, ja hyvä niin aatellen jälkeenpäin. Koska minä uskon jollain tavalla kun on tyhjä, ei minulla ole myöskään enään annettavaa narskulle. Olisin voinut todellakin jopa kuolla! Olin kovassa paineessa, stressitasoni olivat hyvin korkealla. Onneksi olen harrastanut liikuntaa, en polta, enkä käytä juurikaan alkoa, niin kuntoni kesti sen rääkin. Tosin loppuvaiheessa alkoi vastustuskyky romahtaa, ja laihduin myös kovasti. Olen muutenkin hoikka, loppuvaiheessa oli jo luuranko :? Minulla oli unettomuutta, ruokahaluttomuutta, siivottomuutta, en jaksanut myöskään enää huolehtia itsestäni ja lapseni joka oli herkässä iässä kärsi tästä. Lapseni oli aina huolissaan minusta, ja kerran hän sanoi " äiti pelkään että hän tappaa sinut" tuolloin hän oli kuullut miehen karjumisen. Mies siis sai erittäin voimakkaita huutokohtauksia, joita ei kyennyt itse lopettamaan. Olin hänelle pelkkä rätti, jota heiteltiin miten sattuu. Minä kun tulin kotiin, nukahdin aina. Mies oli jopa katkera kun minä nukuin. Sain kuulla aina siitä, että kaikki oli minun syy, kaikki oli syy ja minun vika. Jossakin vaiheessa jopa itse siihen uskoin ja yritin itseäni muuttaa. Minulla on ollut hyvin nauravat silmät kuulemma, monet ystäväni sanoivat ettei kuule enää helisevää naurua, eikä iloisia silmiä ole olemassa.
Kielto on vielä tuore tapaus, aika sen näyttää miten tuo sen ottaa.
Minä hakeuduin asiantuntijoiden pariin, ja minulta kysyttiin loppukesästä " mitä apua sinä toivot meiltä" vastaus oli " haluan saada oman elämäni takaisin" Siitä lähti rattaat pyörimään ja sain apua. Jäin alussa taloudelliseen ahdinkoon, ei ollut tuloja, ei mitään.
Mutta jos jää narsistin valtaan, ei ikinä tilanen siitä muutu. ei ikinä. Jos siitä pystyy irtaantumaan, kaikki muuttuu...vaikka hän sai sieluuni arvet ehkä ikuiset. Muutama päivä sitten näin unta, että matkustin ja hän tuli viereeni koneeseen ja kasvot vääristyivät ja alkoi suunnaton huuto että olen horo, huora, juuri niillä sanoilla hän minua loppuaikoina nimitteli. Minulla ei ollut enä edes etunimeä. Heräsin hikisenä onneksi se oli vain unta.
Nyt minulla on uusi suhde ja en ikinä usko että tämä kumppani muuttuu tälläiseksi ihmishirviöksi.
Lähdin suhteesta koska, minulla on vielä hyvä elämä edessä ja perheeni ansaitsee sen, että tietäen ettei minulla ole hätää :!:
- Laotse
satupäivikki

Hui! Kuulostaa hurjalta! Hyvä, että olet pääsemässä eteenpäin! Huomaan nyt kun olen sen yli 2kk ollut erossa exästä, niin nukun jo paljon paremmin. Vaikkakin ne viimeisimmät kohtaamiset saivatkin taas verenpaineeni nousemaan....
Nyt ei ole onneksi näyttäytynyt tällä viikolla, joskin en usko vieläkään sisimmissäni, että olisi jättänyt täysin rauhaan.
Vastaa Viestiin