sydänrikki76 kirjoitti: 03 Huhti 2018, 14:23
Niinhän se on.. Järjellä nämä asiat tietää, mutta koska hitossa tunteet tulee mukana? Mä olen niin väsynyt miettimään koko asiaa, mutta tuntuu, että mulle on jäänyt tämä ja se ihminen "päälle". Ihan kuin joku pakkomielle.
Mieti oikeesti, et mitä sä saat tolta ihmiseltä? Ei sitä tunnu kiinnostavan sun asiat tai edes käyttäydy sua kohtaan kunnioittavasti. On vaan jättäny sut roikkumaan. Miks se edes haluaisit olla tuollaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä? Tosta on selkeästi tullut sulle tapa, huono sellainen. Muista aina se huono fiilis, jonka se ihminen sulle aiheutti. Miten se rikkoi sua. Ei terveet, hyvällä itsetunnolla kasvaneet ihmiset käyttäydy noin. Se ei jää kuulemaan, mitä sulle teki ja sai aikaiseksi, sillä sä et ole enää ihminen, josta hän hyötyy. Se ei silti tarkoita, että olet huono ihminen; et vaan enää sovi hänen suunnitelmiinsa ja hän ei enää saa sinusta sitä "hyvää" polttoainetta.
Mä itse voin fyysisesti pahoin kun en ollut kuullut exästäni yli kolmeen päivään mitään. Kelasin, että siellä se menee ja porskuttaa tyytyväisenä eteenpäin välittämättä musta paskan vertaa. Mut ei, narsisti ei ikinä voi olla onnellinen tai tuntea oikeaa onnentunnetta, sillä on niin vaurioitunut itse sisältä. Ja tätä hän ei itse tiedosta, sillä ei osaa tehdä itsetutkiskelua, niinkuin normaalit ihmiset ja siten oppia kasvamaan paremmaksi versioksi itsestään.
Sä ansaitset parempaa, kuin mitä toi exäsi sulle ikinä pystyy antamaan. Ota päivä kerrallaan ja muista aina, miten pahan olon hän sinussa aiheutti. Rakkauden ei pitäisi olla taistelua ja selvitytymistä. Sitä se narsistin kanssa enimmäkseen on, sillä he tuntevat olevansa elossa, kun draama on käynnissä. Siksi he sitä itse aiheuttavat ja saavat toisen siten aivan varpailleen ja sekaisin. Ja noi on asioita, joita et varmaankaan enää halua kokea?
Eli mieti, miksi oikeastaan edes mietit tätä ihmistä. Miksi? Koska hän oli niin ihana ja huomioonottava jne? Varmasti. Mutta se oli vaan harhaa ja kesti vain osan aikaa.
Mieti.