Raivostuttavaa..!

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
sydänrikki76

Raivostuttavaa..!

Viesti Kirjoittaja sydänrikki76 »

Mä olen niin turhautunut itseeni! Kaksi kuukautta ollut erossa narsistista, joka jätti minut sen miljoonannen kerran viestillä enkä ole sen jälkeen saanut kontaktia muutamista pyynnöistäni huolimatta. Nyt sitten, kun kuvittelin olleeni jo niskan päällä tässä asiassa niin huomaan joutuneeni taas johonkin itse luomaani raivon tilaan, kun narsisti ei vastannut viestiini jonka lähetin viime viikolla. Miksi mä teen tätä????
JA nyt sitten taas kerran estin hänet somessa ym, eli käyttäydyn itse täysin holtittomasti! Mutta mikä helvetti siinä on, ettei aikuinen ihminen VASTAA mihinkään ja keskustele asioista normaalisti tai ylipäätään keskustele?! Miten hitossa voi vaan jättää toisen ihmisen ns. omaan arvoonsa ja jatkaa matkaansa?? Kuulin myös kaveriltani, että tyyppi on palannut myös Tinderiin. Ja jos joku on lukenut tarinani tuolta omista tarinoista, niin voi ehkä ymmärtää ihmetykseni kun tässä ei nyt kyseessä ollut mikään ihan pikku juttu kokonaisuudessaan.
Sekoankohan mä vielä tämän asian takia?? :roll:
Awake

Re: Raivostuttavaa..!

Viesti Kirjoittaja Awake »

sydänrikki76 kirjoitti: 03 Huhti 2018, 13:34 Mä olen niin turhautunut itseeni! Kaksi kuukautta ollut erossa narsistista, joka jätti minut sen miljoonannen kerran viestillä enkä ole sen jälkeen saanut kontaktia muutamista pyynnöistäni huolimatta. Nyt sitten, kun kuvittelin olleeni jo niskan päällä tässä asiassa niin huomaan joutuneeni taas johonkin itse luomaani raivon tilaan, kun narsisti ei vastannut viestiini jonka lähetin viime viikolla. Miksi mä teen tätä????
JA nyt sitten taas kerran estin hänet somessa ym, eli käyttäydyn itse täysin holtittomasti! Mutta mikä helvetti siinä on, ettei aikuinen ihminen VASTAA mihinkään ja keskustele asioista normaalisti tai ylipäätään keskustele?! Miten hitossa voi vaan jättää toisen ihmisen ns. omaan arvoonsa ja jatkaa matkaansa?? Kuulin myös kaveriltani, että tyyppi on palannut myös Tinderiin. Ja jos joku on lukenut tarinani tuolta omista tarinoista, niin voi ehkä ymmärtää ihmetykseni kun tässä ei nyt kyseessä ollut mikään ihan pikku juttu kokonaisuudessaan.
Sekoankohan mä vielä tämän asian takia?? :roll:
Toi on osa sen vallankäyttöä. Sun yhteydenotot antaa sille polttoainetta huomion muodossa. Mun exä vakuutti aina, et rakastaa mua mutta teot oli aivan eri luokkaa; ihan päinvastaista. Teki mut hulluksi, kunnes tajusin kaiken.

Sä et voi saattaa häntä vastuuseen mistään. Narsisti tulee ja tekee niinkuin haluaa eikä häntä kiinnosta, mitä jälkeensä jättää. On jo siirtynyt toisaalle hakemaan "parempaa" huomiota ihmisille, jotka eivät vielä tiedä, millainen hän oikeasti on. Pääsee siis esittämään uusille tuttavuuksille sitä kulissiminäänsä, jonka kautta saa huomiota ja muuta polttoainetta.

Karua todeta, mutta sä itse olet vastuussa siitä, miten annat sen narsistin suhun vaikuttaa. Sä et saa siltä ihmiseltä asioita, joista terve vuorovaikutussuhde syntyy. Narsisti hakee sulta ainoastaan reaktiota, jota käyttää polttoaineenaan, kunnes saa enemmän jostain muualta.

Tämän oon tajunnu ja yritän hyväksyä, vaikka sit itku silmässä.
sydänrikki76

Niinhän se on.. Järjellä nämä asiat tietää, mutta koska hitossa tunteet tulee mukana? Mä olen niin väsynyt miettimään koko asiaa, mutta tuntuu, että mulle on jäänyt tämä ja se ihminen "päälle". Ihan kuin joku pakkomielle. :?
Awake

sydänrikki76 kirjoitti: 03 Huhti 2018, 14:23 Niinhän se on.. Järjellä nämä asiat tietää, mutta koska hitossa tunteet tulee mukana? Mä olen niin väsynyt miettimään koko asiaa, mutta tuntuu, että mulle on jäänyt tämä ja se ihminen "päälle". Ihan kuin joku pakkomielle. :?
Mieti oikeesti, et mitä sä saat tolta ihmiseltä? Ei sitä tunnu kiinnostavan sun asiat tai edes käyttäydy sua kohtaan kunnioittavasti. On vaan jättäny sut roikkumaan. Miks se edes haluaisit olla tuollaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä? Tosta on selkeästi tullut sulle tapa, huono sellainen. Muista aina se huono fiilis, jonka se ihminen sulle aiheutti. Miten se rikkoi sua. Ei terveet, hyvällä itsetunnolla kasvaneet ihmiset käyttäydy noin. Se ei jää kuulemaan, mitä sulle teki ja sai aikaiseksi, sillä sä et ole enää ihminen, josta hän hyötyy. Se ei silti tarkoita, että olet huono ihminen; et vaan enää sovi hänen suunnitelmiinsa ja hän ei enää saa sinusta sitä "hyvää" polttoainetta.

Mä itse voin fyysisesti pahoin kun en ollut kuullut exästäni yli kolmeen päivään mitään. Kelasin, että siellä se menee ja porskuttaa tyytyväisenä eteenpäin välittämättä musta paskan vertaa. Mut ei, narsisti ei ikinä voi olla onnellinen tai tuntea oikeaa onnentunnetta, sillä on niin vaurioitunut itse sisältä. Ja tätä hän ei itse tiedosta, sillä ei osaa tehdä itsetutkiskelua, niinkuin normaalit ihmiset ja siten oppia kasvamaan paremmaksi versioksi itsestään.

Sä ansaitset parempaa, kuin mitä toi exäsi sulle ikinä pystyy antamaan. Ota päivä kerrallaan ja muista aina, miten pahan olon hän sinussa aiheutti. Rakkauden ei pitäisi olla taistelua ja selvitytymistä. Sitä se narsistin kanssa enimmäkseen on, sillä he tuntevat olevansa elossa, kun draama on käynnissä. Siksi he sitä itse aiheuttavat ja saavat toisen siten aivan varpailleen ja sekaisin. Ja noi on asioita, joita et varmaankaan enää halua kokea?

Eli mieti, miksi oikeastaan edes mietit tätä ihmistä. Miksi? Koska hän oli niin ihana ja huomioonottava jne? Varmasti. Mutta se oli vaan harhaa ja kesti vain osan aikaa.

Mieti.
sydänrikki76

Awake: sä kuulostat ihan mun yhdeltä ystävältä..! :D
Mä tiedän, mä tiedän.. Nyt mun vaan täytyy repiä se ihminen pois systeemistäni. Ja sitähän mä olen kaksi kuukautta tehnyt. Tiukassa on, vaikka kuinka järki huutaa juuri noita asioita mitä sinäkin.
Mutta kiitos. Kyllä nämä toistuvat muistutukset muilta myös auttavat paljon!!
Awake

sydänrikki76 kirjoitti: 03 Huhti 2018, 15:46 Awake: sä kuulostat ihan mun yhdeltä ystävältä..! :D
Mä tiedän, mä tiedän.. Nyt mun vaan täytyy repiä se ihminen pois systeemistäni. Ja sitähän mä olen kaksi kuukautta tehnyt. Tiukassa on, vaikka kuinka järki huutaa juuri noita asioita mitä sinäkin.
Mutta kiitos. Kyllä nämä toistuvat muistutukset muilta myös auttavat paljon!!
Älä oo nyt siihen missään yhteydessä, koska jokainen yhteydenotto on sille vaan sitä sairasta polttoainetta. Laita vaikka tänne viestiä joka kerta, kun tekee mieli laittaa sille mitä tahansa liittyen mihin tahansa, niin mä oon täällä toisessa päässä takomassa suhun järkeä :)

Mua auttoi se, kun tein semmosen "plussat ja minukset" -listan mun exästä. Silmät avautuivat. Ja jos unohdan, miksi hänet jätin, palaan lukemaan kyseistä listaa ja herään taas todellisuuteen. Listaa lukiessa mieleen nimittäin palautuivat myös ne kamalat tunnetilat, joita se myrkyllinen ihminen sai mussa aikaan ja kaikki ne kyyneleet ja ilkeät sanat ilman minkäänlaista empatiaa.

Sä et halua enää elää niitä tilanteita ja tunteita uudelleen, sä ansaitset parempaa ja ihmisen, joka kohtelee sua oikein. Älä tyydy luusereihin, sillä sitä nää narsistit on.
sydänrikki76

Kiitos, Awake!! ❤️
Vastaa Viestiin