Kun ei haluaisi antaa periksi

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Kirsikkamustikka

Re: Kun ei haluaisi antaa periksi

Viesti Kirjoittaja Kirsikkamustikka »

Hei,

Ei kun sun täytyy nimenomaan alkaa välittämään:itsestäsi ja lapsesta😍 Kun sun huomio on siinä miehessä, on se väärässä kohtaa. Sinä olet sun elämän tärkein henkilö ja päähenkilö. Jos sun huomio ja voimavarat ovat siinä, että pyrit tekemään itsestäsi riittävän kylmän jotta kestät, niin näivetyt. Se, että itket, taistelet on hyvä asia. Nyt vaan taistelet väärän asian puolesta, sun aivot keksii kaikenmoisia syitä jottei sun tarvitsisi taistella itsesi puolesta. Se ei tarkoita sitä, että alat kylmäksi, et välitä(koska se ei ole sinua). Vaan sitä, että huolehdit itsestäsi, opettelet rakastamaan itse itseäsi, arvostamaan itseäsi ilman, että haet sitä muilta. Sä riität.

Mitä tulee lapsiin, niin minä uskon, että yksikään lapsi ei saa turvallisia ja normaaleita tapoja kiintyä myrkyllisissä suhteissa. Kun rakastaa itseään, näkyy se myös lapsille. Aikaa on kyllä❤ Joten toivon sulle katseen siirtämistä siitä miehestä sun elämään, sehän on eri elämä eikö niin, kuin miehesi. Miten sinä haluat elää, kenen kanssa, miten voiden, mistä pidät ja kuka olet. Selvää on, että ainakin yhden ihmisen kanssa elämäsi elät:itsesi.
lonely11

Viesti Kirjoittaja lonely11 »

Moikka liianrikkihajoamaan. Olen aivan samanlaisessa tilanteessa, tuntuu kuin olisit kertonut minun elämästäni. Meillä on samanlaisia riitoja, haukkumista ja halveksimista. Miehen menot ovat tärkeintä,jos tarvitsen häntä niin omia menojansa hän ei voi perua. Välillä menee paremmin ja se saa uskomaan parempaan. Jokatapauksessa aina mies kääntää asiat minun viakseni ja syyksi. Tiedän sinun tunteen ja riippuvuuden täysin. Itse tiedän että ero olisi järkevin mutta en uskalla ottaa sitä askelta, pelkään yksinoloa, enkä tiedä selviäisinkö. Minuuteni on hajoitettu, enkä tiedä saanko itseäni enää koskaan kasaan. Et ole yksin <3
solacium

Viesti Kirjoittaja solacium »

Tämä video auttoi ymmärtämään läheisriippuvuutta, joka tuntuu olevan usein se haava meissä, minkä avulla narsisti pystyy pitämään valtasuhteen hänelle edullisena.

https://youtu.be/NjGsHUq8g3o
LiianRikkiHajoamaan

Viesti Kirjoittaja LiianRikkiHajoamaan »

Hitsit kun ei toi englanti ihan noin hyvin avaudu et tajuaisi kaiken. 🙈
Täällä puoliso heittäny erokorttia taas pöytään. Edellinen saatiin sovittua ja lähes itki kai ollaan aina yhdessä. Seuraavana iltana uudestaan erokortti. Riitojen syy minussa, niinkuin aina. Olen nyt kuunnellut kuinka KAIKKI kaverit pitää minua tyhmänä yms. Paskaa. Sanoin että jos tosiaan haluaa erota niin menköön muualle yöksi. Esim. Työpaikallaan on keittiöt,sohvat, tv ja saunakin löytyy. Ei suostunut. Jotenkin aistin että tässä on nyt muut stressit taustalla mut ei osaa sanoittaa tunteitaan vaan purkaa kaiken paskan mulle ja nauttii kun kiemurtelen jaloissa. Sovittiin jatkaa tietyin hänen ehdoin. Oma pää ihan sekaisin ja tuntuu kuin jälleen kerran sydän revitään hajalle ja järki sanoo että anna olla. Oon yrittäny saada lääkärille aikaa että saisin lähetteen puhumaan ammattilaiselle, tuloksetta.
solacium

Viesti Kirjoittaja solacium »

Lääkärille puhuminen on hyvä idea! Yritä jaksaa vielä pyrkiä sinne.

Tuo video kertoo siitä haavasta mikä aiheuttaa lähtemisen vaikeutta suhteesta narsistin kanssa. Piirteitä itsessä mitä kannattaa tutkia. Miettiä mikä on se oma haava, jonka avulla itseä voi alistaa.

En missään tapauksessa syyllistä ketään narsistin uhria. Mutta koen, että lopullisesti siitä koukusta ei pääse irti ennen kuin tunnistaa onko itsessä piirteitä mitkä eivät anna irrottautua huonosta suhteesta. Ja mitkä pyrkivät löytämään perustelun omalle toiminnalle ja oman kaltoinkohtelun hyväksymiselle.

Sen olen oppinut, että mitään ehtoja tai sopimuksia naristi ei noudata. Hän vain sanoo niin pitääkseen sinut lähellään. Vääränlainen usko siihen, että asiat paranevat, onkin todella vahva meille jotka uskomme loogiseen ajatteluun. Narsisti on valmis käyttämään niitä valheellisia väittämiä. Itse hän ei omaa loogisen ajattelun taitoa samalla tavalla. Hän vain sanoo asioita saadakseen haluamansa. Muut ihmiset ovat enemmänkin asusteita kuin ihmisiä. Tämä johtuu siitä, että narsisti on menettänyt kyvyn rakastaa oikeasti ketään. Hänellä ei ole tunteita vaikka hän osaa mahdollisesti esittää niitä ihan uskottavastikin. Tätä voi tutkiskella esimerkiksi pyytämällä kuvailemaan tunnettaan. Yleensä narsisti ei siihen pysty. Ainakaan millään aidolla tasolla. Tosin pitää varautua siihen, että hän tuollaisessa tilanteessa suuttuu.
Päärly4

Viesti Kirjoittaja Päärly4 »

LiianRikkiHajoamaan kirjoitti: 18 Touko 2020, 21:21 Pää hajoaa. Mieli murtuu. Järki sanoo anna olla mutta tunne vetää puoleensa. En haluaisi erota. Roikun ja ruikutan. Samalla tiedän että teen niin väärin kun edes haluan miestäni yli kaiken... :( oon riippuvainen ja mies nauttii kun voi kyykyttää mielensä mukaan. Aina syy minussa. Sanat sattuu ja hajottaa. Kaksoisviestintää. Syyttäminen, syyllistäminen ja itsetunnon romutus. Koen itseni niin heikoksi ja en löydä sitä viimeistä vahvuutta tehdä tilanteelle mitään.
Jotenkin ainoa asia mikä tulee mieleen niin on että laita ystävä hyvä korkki kiinni. Lopullisesti. Siihen löytyy apua. Kun minä lopetin ylenmääräisen alkon käytön, jäi huonot ystävät, loppui irtosuhteet ja itsekunnioitus parani.
Mwanza16

Viesti Kirjoittaja Mwanza16 »

Sitä ei halua edes itselleen myöntää kuinka huonosti asiat ovat olleet jo kauan. Häpeän tunne on suuri, periksi ei voisi antaa vaikka järki sanoo toisin.
Miehelläni on ollu kymmeniä naisia yhdessä olomme aikana, kolmekin muuta naista minun lisäkseni siis. Miksi jäin? Miten ihmeessä hän pääsi pääni sisään niin että minun oma tahtoni oli murtunut. Tiesin melko lailla alusta, että kaikki on ihan paskaa, mutta hänellä oli ote minuun.
Naimisiinkin menin vaikka koko hääpäivän toistin itselleni, että sano ei, sano ei, sano ei, mutta sanoin kyllä. Asiaan vaikutti varmaan sekin että asuin tuolloin mieheni kanssa hänen kotimaassaan.
Autoin vielä suomeenkin vaikka silloinkin ajattelin että ota jalat alle ja juokse! En juossut.

Vaikka kaikki on ollut todella huonosti, on hän silti voinut manipuloida, käyttää hyväksi ja pettää joka ikinen päivä. Olen ollut hänen vallassaan.
Terapeutilla olen käynyt yli vuoden ja psykoterapia alkamassa intensiivisesti. Nyt luulen että pääsen hänestä, hän kun on löytänyt uuden ja kritiikittömän uhrin. Kuulin juuri että tämä salainen suhde ollut jo kiihkeää kahden vuoden ajan. Silti mies yrittää saada harrastaa seksiä kanssani tasaisin välein. Pettää siis tätä uuttakin surutta. :roll:
PerheellinenM

Viesti Kirjoittaja PerheellinenM »

LiianRikkiHajoamaan kirjoitti: 10 Syys 2020, 20:02 Hitsit kun ei toi englanti ihan noin hyvin avaudu et tajuaisi kaiken. 🙈
Täällä puoliso heittäny erokorttia taas pöytään. Edellinen saatiin sovittua ja lähes itki kai ollaan aina yhdessä. Seuraavana iltana uudestaan erokortti. Riitojen syy minussa, niinkuin aina. Olen nyt kuunnellut kuinka KAIKKI kaverit pitää minua tyhmänä yms. Paskaa. Sanoin että jos tosiaan haluaa erota niin menköön muualle yöksi. Esim. Työpaikallaan on keittiöt,sohvat, tv ja saunakin löytyy. Ei suostunut. Jotenkin aistin että tässä on nyt muut stressit taustalla mut ei osaa sanoittaa tunteitaan vaan purkaa kaiken paskan mulle ja nauttii kun kiemurtelen jaloissa. Sovittiin jatkaa tietyin hänen ehdoin. Oma pää ihan sekaisin ja tuntuu kuin jälleen kerran sydän revitään hajalle ja järki sanoo että anna olla. Oon yrittäny saada lääkärille aikaa että saisin lähetteen puhumaan ammattilaiselle, tuloksetta.
Luin tän sun topikin läpi ja kyllä tässä ainoa keino on päästä eroon, pelastaa itsesi ja lapsesi on lähteä pois ja erota. Ainoa keino jolla pelastat itsesi...mielesi...ja sitä kautta lapsesi. Elämäsi, on lähteä. Kylmää mutta ei ole muuta ratkaisua. Se on rankka päätös, mutta se on ainoa asia, jonka voit nyt tehdä ja osottaa lapsillesi, että tollasta kohtelua ei tarvitse sietää. MIllaisen esimerkin annat eteenpäin tästä hänelle.

Mieti, miten lapsesi ajattelevat sitten myöhemin, kun voit osottaa että teit ratkaisun ja osoitit, että sinulla on rajat ja niitä pitää kunnoittaa ihan itsesi takia. Jos et lähde, millaisen esimerkin lapsesi saa tulevaisuuteen, itsekunnoituksen ja arvostuksen. Lapsesi vaistoaa kaiken, mitä koet ja miten sinua kohdellaan, oletko ja oletteko onnellisia. Nyt se päätös kehiin, pystyt siihen kyllä. Pelasta itsesi, pelasta lapsesi ja tulevaisuutesi. Ansaitset parempaa.

Kirjoitin omaan topikkiini ohjeita, miten toimit. Miten itse toimin hiljattain tässä harkittauni noin 2 vuoden ajan eropäätöstä. Tällä viikolla sain pojaltani viestin suoraan silmiin, että hänkin näki ettei meillä ole asiat hyvin. Hän on ollut ihan eri poika nyt kun hän näkee, että asiat muuttuu. Isä ja Äiti puhuvat eivätkä kiukuttele ja sopivat asioista ja ovat väleissä. Lapset ovat uskomattomia.

Eli apua hakemaan jos saat niin käytä kaikki apu, mutta lähde. Valmistaudu sotaan ja pidä puolesi. Ainoa keino pelastaa elämäsi, joita on vain yksi.
Toivotan sulle onnea ja voimia, niitä tarvitset mutta se on kaiken vaivan väärti kun pääset eroon tuosta tilanteesta. Usko pois.
Vastaa Viestiin